آموزش تزریق مزوتراپی در تهرانپارس

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • آموزش تزریق مزوتراپی در تهرانپارس
 آموزش تزریق مزوتراپی در تهرانپارس

آموزش تزریق مزوتراپی در تهرانپارس

اگر به دنبال یک مرکز برای آموزش تزریق مزوتراپی در تهرانپارس هستید. ما به شما مرکز زیبایی دکتر عامری را پیشنهاد می کنیم. دکتر با استفاده از دانش روز و بهترین تجهیزات اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات دقیقی در مورد مزوتراپی در اختیار شما قرار دهیم.

مزوتراپی روشی است كه در آن ويتامين ها، مواد معدنی، آنتی اكسيدان ها و ديگر مواد مورد نياز پوست به صورت مستقيم تزریق می شوند. مزوتراپی بر حسب ماده تزریقی انواع مختلفی دارد. مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌ آید.

در مزوتراپی برخی داروهای بیولوژیک مثل انواع ویتامین ‌ها، آنزیم ‌ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی یا فاکتورهای رشد (مولکول ‌های طبیعی با ساختار پروتئینی) از طریق سوزن ‌های بسیار ریز و در حجم بسیار کم و دفعات زیاد به بدن تزریق می‌شود. مزوتراپی کاربردهای فراوانی در زیبایی پوست، از بین بردن لک ‌ها و چین ‌و‌ چروک‌ های پوست، لاغری، کاهش درد، درمان ریزش مو و تقویت موها دارد.

چند دهه است که از مزوتراپی به شکل موفقیت ‌آمیزی برای بازیابی کیفیت موها و رفع کم پشتی آن‌ها و همچنین کمک به رشد مجدد موهای زنان و مردانی که در ابتدای فرایند ریزش مو یا طاسی سکه‌ای قرار دارند استفاده می‌ شود.

تاریخچه مزوتراپی

دکتر میشل پیستور (٢۰۰٣-١٩٢۴)، پزشک فرانسوی بنیان‌گذار روش مزوتراپی، آن را برای نخستین بار در سال ۱۹۵۲ برای درمان ناشنوایی به‌کار برد. پیستور با تزریق داروی پروکائین در اطراف گوش یک فرد ناشنوا سبب شد این بیمار شنوایی ‌اش را دوباره به‌دست بیاورد.

فعالیت‌ های دکتر پیستور منجر به شکل گیری انجمن فرانسوی مزوتراپی در سال ١٩۶۴ در فرانسه شد و مزوتراپی برای به عنوان روشی قانونی در کنوانسیون پزشکی آکادمی پزشکی فرانسه در سال ١٩٨٧ شناخته شد.

آموزش مزوتراپی در تهرانپارس
آموزش مزوتراپی در تهرانپارس

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی جهت کمک به توقف ریزش مو و رویش مجدد مو Hair growthing

برای درمان کم‌ پشتی و ریزش مو از طریق مزوتراپی محلول مزوتراپی، که حاوی ترکیب خاصی از برخی مواد شیمیایی، مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین ‌ها، اسیدنوکلئیک‌ ها و کوآنزیم‌هاست، با دُزهایی که متناسب با نیازهای خاص بیمار تنظیم شده، به پوست سر تزریق می‌ شود. این روش درمانی به‌ تدریج سطح هورمون ‌ها را متعادل می ‌سازد، که همین مسئله باعث تقویت و رشد موهای جدید، سالم، ضخیم ‌تر و قوی ‌تر می‌ شود.

مزوتراپی می‌تواند نیاز به کاشت مو را برطرف کند، البته در اینجا نیز مانند هر درمان دیگری، برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز است که بیمار مواد مضر و سمی را از رژیم غذایی و سبک زندگی خود حذف کرده و با پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب سلامتی خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند.

ذکر این نکته ضروری است که اگر دلیل ریزش مو هورمونی باشد، مزوتراپی یک روش کمکی مؤثر در کنار سایر روش‌ های کاشت و ترمیم موست. اما در صورتی‌ که عامل ریزش مو گرفتن رژیم‌ های غیراصولی و طولانی‌ مدت یا عمل‌های جراحی مثل جراحی روده باشد (که جذب خوراکی را مختل و سبب کمبود ویتامین شده باشد)، روش‌های درمانی مثل مزوتراپی برای تزریق ویتامین‌ های مورد نیاز برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش موها توصیه می‌ شود.

مزوتراپی جهت رفع لک های صورت Lightening

مزوتراپی صورت یک جراحی زیبائی نیست. روشی نسبتاً درمانی است که شامل وارد کردن محلول ‌های خاص آمینو اسید و ویتامین در لایه میانی پوست صورت شماست.

مزوتراپی درمانی است که بطور گسترده برای التیام و درمان‌های اصلاحی صورت می‌باشد. مزوتراپی صورت شامل تکنیک ‌های بسیار ساده می‌باشد که اصلاً دردناک نیستند زیرا محلول توسط سوزن‌های ریز وارد لایه میانی پوست می ‌شود و در این روش ما چروک‌ها را با تزریق داروهائی نظیر هیالورونیک اسید در پوست صورت و گردن بهبود می ‌بخشیم و همچنین این امر باعث بالا بردن پوست صورت می‌شود. بسته به فرد، جلسات برای مزوتراپی به صورت بستگی دارد. زمانی که محلول بر روی لایه پوست ته نشین می ‌شود، چربی ‌های موضعی حل می‌ شوند و ظاهری روشن را به پوست شما می ‌دهد.

مزوتراپی جهت رفع چروک و تیرگی دور چشم Eye Contour

یکی دیگر از کاربردهای مؤثر روش مزوتراپی، کمک به رفع چروک و تیرگی دور چشم است. در این روش از سوزنی بسیار ظریف که تا عمق ۲ تا ۴ میلی ‌متری پوست نفوذ می‌ کند، استفاده می ‌کنند. معمولا پف زیر‌ چشم در ۴ یا ۵ جلسه رفع می ‌شود. از سوی دیگر با بالا رفتن سن یا مواردی مثل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ژنتیک یا کم‌خوابی و بی‌ خوابی، سیگار کشیدن، گردش خون نامناسب و رژیم ‌های سخت و غیر‌اصولی دور چشم ‌ها تیره می‌شود. در روش مزوتراپی با تزریق مواد به پلک و اطراف چشم با سوزن‌های بسیار نازک تیرگی دور چشم رفع می ‌شود.

مزوتراپی جهت کلاژن سازی و لیفت صورت و رفع چروک های سطحی Lifting & Antiage

زمانی که پوست چروک می ‌شود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی می ‌شود. در این وضعیت استفاده از کرم ‌ها و درمان‌ های موضعی قادر به کم‌ کردن عمق چروک نیستند و فقط می ‌توانند از ایجاد چروک ‌های جدید جلوگیری کنند. برای رفع چروک‌ های به ‌وجود ‌آمده نیاز به درمان‌ های سریع و تهاجمی ‌تری مانند اعمال جراحی است. در این مورد تزریق ‌های مزوتراپی می ‌توانند بسیار کمک‌کننده ‌تر باشند.

جوان ‌سازی پوست اولین مرحله برای رفع چین ‌و چروک و آسیب ‌های پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروک ‌ها را پر کرد. برای همین از مزوتراپی‌ در کنار سایر روش ‌ها مانند میکرودرم ابرژین (لایه ‌برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس استفاده می‌ شود. درمان‌ های ترکیبی در رفع چروک ‌ها و آسیب ‌های پوستی نتیجه مطلوب ‌تری خواهند داشت. به طور مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی نا‌صاف و پر از فرو‌رفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرم ابرژین استفاده می ‌شود. بعد از لایه ‌برداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست) مزوتراپی انجام می‌شود. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول‌ها در پوست می‌شود. به این شکل سلول‌های جدید تولید شده، سلول‌های قدیمی‌ به صورت لایه‌ای مرده با روش میکرودرم ابرژین برداشته می‌شوند.

آموزش مزوتراپی در تهرانپارس
آموزش مزوتراپی در تهرانپارس

عوارض جانی و خطرات مزوتراپی صورت

پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، آشنایی با عوارض و خطرات پیش رو الزامی است. مزوتراپی، تکنیکی با حداقل ریسک و عوارض جانبی است؛ البته به شرطی که پزشک متخصص یا فردی آموزش دیده این تکنیک را پیاده سازی کند. به این ترتیب دستیابی به نتایج دلخواه دور از ذهن نخواهد بود.

با این حال مزوتراپی درست مانند سایر روش‌های درمانی کاملاً بدون خطر و عوارض نیست. برخی از عوارض جانبی گزارش شده از این تکنیک درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • درد
  • حساسیت
  • تورم و خارش پوست
  • قرمزی و کبودی
  • عفونت
  • حالت تهوع
  • برجسته شدن محل تزریق
  • ظاهر شدن لکه‌های تیره روی پوست
  • باقی ماندن جای زخم

البته بروز هر یک از عوارض فوق به ندرت اتفاق می‌افتد و با انتخاب پزشکی مجرب یا کلینیک زیبایی معتبر، احتمال بروز این عوارض به حداقل می‌رسد.

از مزوتراپی صورت چه انتظاراتی باید داشت؟

فرایند مزوتراپی نزدیک به ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. اگر در رابطه با درد ناشی از این تکنیک کنجکاو هستید، باید بدانید که این روش درمانی دردناک نیست. با این حال اگر پوستی حساس دارید، این امکان وجود دارد که از کرم‌های بی حس کننده موضعی برای به حداقل رساندن درد استفاده کنید.

بعد از انجام این تکنیک ممکن است که با کبودی و تورم خفیفی در ناحیه تزریق مواجه شوید که البته جای نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ چرا که کبودی و تورم ایجاد شده در عرض ۲۴ ساعت برطرف می‌شود.

بعد از این مدت، پوستی بافتی درخشان‌تر و مرطوب‌تر خواهد داشت. در واقع باید انتظار سفت شدن پوست در اثر تامین مواد مورد نیاز سلول‌ها را داشته باشید. برای به دست آوردن و حفظ نتایج دلخواه بهتر است که یک دوره ۶ تا ۸ جلسه‌ای را پشت سر بگذارید.

البته بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان، همه چیز تمام نشده است. به منظور حفظ نتایج به دست آمده بهتر است که یک یا دو مرتبه در طول سال، برای مزوتراپی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید.

از چه موادی در مزوتراپی صورت استفاده می‌شود؟

همان‌طور که بیان شد، انتخاب داروها و ترکیبات مورد استفاده در این تکنیک، به نیازها و اهداف فرد متقاضی بستگی دارد. با این حال اغلب مواد مورد استفاده در این تکنیک، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی
  • عصاره گیاهان
  • آنزیم‌هایی مانند کلاژناز و هیالو رو نیداز
  • هورمون‌هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین
  • داروهای گشاد کننده عروق و آنتی بیوتیک‌ها

با تزریق مستقیم این مواد به لایه میانی پوست، شاهد اثربخشی سریع‌تر آنها خواهیم بود. تزریق این مواد به کمک سوزن‌های کوچک و در عمق مختلفی انجام می‌شود.

فرایند مزوتراپی صورت

استفاده از داروی بی حسی در این تکنیک بسته به نظر پزشک دارد. در مزوتراپی از سوزن‌های کوتاه مخصوص، برای تزریق مواد استفاده می‌شود. البته این امکان وجود دارد که مواد از طریق یک اسلحه مکانیکی تزریق شوند. به این ترتیب تزریق مواد در مدت زمان کوتاه‌تر و در سطح بیشتری صورت می‌گیرد.

تزریق مواد را می‌توان به عمق‌های مختلف پوست انجام داد. (عمق ۱ تا ۴ میلی متر) و تعیین این موضوع به نظر پزشک و نیازهای پوستی شما بستگی دارد. حجم مواد تزریق شده در این تکنیک نیز بسته به نظر پزشک تعیین می‌شود.

با این حال برای دستیابی به نتایج دلخواه، به احتمال زیاد به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. تعداد جلسات مورد نیاز به طور میانگین ۳ تا ۵ جلسه برآورد شده است. تزریق‌ها در شروع دوره بین ۷ تا ۱۰ روز انجام می‌شود. با این حال اگر پوست علائم بهبودی از خود نشان دهد. جلسات درمان به هر دو هفته یک بار تا یک جلسه در ماه تغییر می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان