کربوکسی تراپی چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟

کربوکسی تراپی

زیبایی ظاهری تاثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس دارد از این رو همواره افراد از روش­هایی برای زیباتر شدن پوست خود استفاده می­کنند. یکی از روش­های پرطرفدار و فراگیر در دنیا که برای جوان­سازی پوست مورد استفاده قرار می­گیرد روش کربوکسی تراپی است. تحقیقاتی که در خصوص این روش درمانی انجام شده است نشان­دهندۀ تاثیر زیاد و عوارض کم این روش درمانی می­باشد. نقاط قوتی که در این روش درمانی وجود دارد ما را بر آن داشت تا شما خوانندگان عزیز را بیشتر با آن آشنا کنیم. امیدواریم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
نحوه انجام کربوکسی تراپی

درمان کربوکسی تراپی به مدت زمان زیادی نیاز ندارد و نسبتا سریع انجام می­گیرد. مدت زمان درمان با این روش معمولا 15 الی 30 دقیقه می­باشد. پزشک به وسیله سوزن بسیار نازک، مخرنی که حاوی کربن دی اکسید است و لوله استریل شده، گاز را به زیر پوست تزریق می­کند. در طی درمان ممکن است فرد اندکی احساس سوزش و درد نماید که جای نگرانی نبوده و کاملا طبیعی است. استفاده از کرم بی­حسی می­تواند در برطرف کردن علائم مذکور موثر باشد. زمانی­که عمل تزریق انجام می­شود فرد اندکی احساس فشار می­کند که دلیل این امر گسترش گاز در زیر پوست می­باشد. پس از درمان در بخشی که درمان انجام شده است اندکی کبودی اتفاق می­افتد. علاوه بر این امکان دارد تا یک روز پس از درمان، فرد اندکی درد و سوزش را تجربه کند.

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

از کاربردهای این روش جوان­سازی پوست می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان استرچ مارک(ترک­های پوستی).
  • کاشت مو.
  • از بین بردن لک صورت.
  • روشن­سازی پوست.
  • درمان تیرگی زیر چشم.
  • درمان سلولیت یا پوست پرتقالی.
  • از بین بردن خطوط چین و چروک.
  • درمان جای آکنه و افتادگی پوست.
  • و … .

جهت آشنایی بیشتر با کاربردها و مزایای کربوکسی تراپی این­جا کلیک کنید.

مراقبت­های قبل از کربوکسی تراپی

• به مدت لااقل یک روز پیش از شروع کربوکسی تراپی از خوردن نوشیدنی­های الکلی پرهیز کنید.
  • چنانچه در گذشته تجربه زخم­های سرد را داشته­اید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید چرا که امکان دارد نیاز به داروی ضد ویروسی داشته باشید.
  • به مدت دو هفته قبل از انجام کربوکسی تراپی از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق­کننده خون اجتناب کنید.
  • پیش از انجام کربوکسی تراپی صبحانه کامل اعم از غذا و نوشیدنی میل کنید.
  • و … .

جهت کسب اطلاعات بیشتر این­جا کلیک کنید.

مراقبت­های پس از کربوکسی تراپی

• به مدت یک ماه پس از کربوکسی تراپی در معرض نور شدید و مستقیم خورشید قرار نگیرید اما در حالتی که مجبور به قرار گرفتن در زیر نور آفتاب هستید حتما از کرم­های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا مدت زمانی که پزشک تعیین می­کند، به ورزش و فعالیت­های سنگین نپردازید.
  • تا یک روز پس از کربوکسی تراپی استحمام نکنید و پس از گذشت این مدت، برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید.
  • کرم­ها و قرص­های تجویزی پزشک را به طور کامل و بر اساس دستور مصرف، استفاده نمایید.