کاشت ابرو

 کاشت ابرو

کاشت ابرو

امروزه کاشت ابرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. انتخاب مدل ابرو در هر دوره زمانی متناسب با مد و سلیقه افراد تغییر می‌کند. به عنوان مثال در گذشته افراد اغلب مدل ابروی باریک و کشیده را انتخاب می‌کردند. در حالی که امروزه سلیقه افراد تغییر کرده و بیشتر ابرو های پهن و زخیم و پرپشت را می‌پسندند. اغلب کسانی که به دنبال کاشت ابرو طبیعی می‌باشند ابرو های کم پشت و باریکی دارند یا به دلایل متعددی مانند استفاده بیش ار حد از مواد آرایشی مثل مداد ابرو و سایه ابرو و یا سوختن پوست ناحیه‌ای از ابرو ها یا برداشتن غیر اصولی ابرو ها و غیره، قسمتی  یا کل ابرو های آن‌ها دچار ریزش  یا کم پشتی شده است.

ما در ادامه این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز هر فرد که قصد پیوند ابرو را دارد مانند روش‌‌های کاشت ابرو طبیعی، کسانی که کاندید مناسبی برای این عمل محسوب می‌شوند، مراقبت‌های پس از انجام پیوند برای گرفتن نتیجه مطلوب  و عوارضی که ممکن است انجام این عمل به دنبال داشته باشد را مفصلا بررسی خواهیم کرد.

کاشت ابرو چیست ؟

در کاشت و پیوند ابرو فولیکول های مو که شامل مو و قسمت های بسیار جزئی که وظیفه ساخت و رشد مو را دارند. از قسمتی از سر که معمولا شامل پشت سر و مابین دو گوش فرد می باشد گرفته می شود. و به ناحیه از ابرو که نیاز به کاشت دارد پیوند زده و منتقل می شود. پس از کاشت فولیکول های مو در ناحیه ابرو ، تار های موی کاشته شده تا پایان عمر فرد با همان قوت به رشد خود ادامه می دهند و همچون ابروی خود فرد می توان آن ها را برداشت و یا اصلاح نمود.

کاشت ابرو طبیعی و ویژگی‌ های مهم ابرو

4 ویژگی مهم موهای ابرو که در فرآیند کاشت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند:

1- خواب و رویش ابرو در بخش های مختلف ابرو کاملا متفاوت است.

2- موهای ابرو به صورت افقی نسبت به پوست صورت رشد می کنند و مانند موهای سر که نسبت به پوست سر عمودی رشد میکنند نیستند و زاویه بیشتری نسبت به پوست صورت از فولیکول دارند که همین امر سبب این موضوع می شود.

3- برخلاف موهای سر که به صورت دسته ای یعنی 2تایی 3 تایی و حتی 4 تایی رشد می کنند موهای ابرو تار به تار و تکی رشد میکنند.

4- تفاوت زیادی بین چرخه ی رشد موی سر و موی ابرو از نظر زمانی وجود دارد.

به همین دلایل است که پیوند ابرو نیازمند تجربه بسیار بالا و همچنین دقت زیاد متخصصین این حوزه می باشد. افزون بر این ها کاشت ابرو طبیعی باید متناسب باصورت فرد باشد و کاملا طبیعی به نظر برسد. از موارد دیگری که باید به آن دقت نمود تفاوت فطری ابروهای خانم ها و آقایان است که به آن نیز خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو طبیعی برای چه کسانی مناسب است ؟

از دلایل مهمی که افراد به ایمپلنت ابرو روی می‌آورند می‌توان به این موضوع مهم اشاره کرد که داشتن ابرو هایی زیبا و بدون نقص تاثیر چشمگیری بر زیبایی چشم‌ها و حتی کل صورت فرد خواهد داشت و حتی اهمیت آن از پیوند مو نیز بیشتر خواهد بود به این دلیل که صورت و ابروی هر فرد نسبت به موهای آن بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد. همچنین تناسب ابرو ها با فرم صورت و حتی حالت چشم‌های فرد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره خواهد داشت بنابراین ریزش موهای ابرو که موجب کم پشتی و کم تر شدن زیبایی ابرو ها و در نتیجه باعث تاثیر منفی روی زیبایی صورت فرد می‌شود.

در زیر به دلایل مختلفی که می‌تواند موجب ریزش  یا از دست دادن بخش یا کل ابرو ها شود اشاره شده است:

  1. برداشتن  یا اصلاح غیر اصولی ابرو ها
  2. بیماری‌های مرتبط با تیروئید
  3. آلوپسی
  4. هاشور، تاتو  و فیبروز ابرو ها
  5. سوختگی
  6. اختلالات مادر زادی در رشد طبیعی ابرو ها
  7. عفونت در ناحیه ابرو
  8. کسانی که به صورت ژنتیکی و یا ارثی دچار ریزش ابرو شده و ابرو های آنان رو به کم پشتی می‌برد.
  9. و بیماری‌هایی که ممکن است روی ریزش مو و ابرو تاثیر گذار باشند.

اگر هر کدام از دلایل ذکر شده شامل حال شما می‌باشد بهترین راهکار برای رسیدن به فرم ابرو های دلخواه خود، کاشت ابرو به صورت کاملا طبیعی می‌باشد. روش‌هایی که اغلب در آرایشگاه‌های زیبایی انجام می‌شود مانند تاتو و یا هاشور و اسامی مانند فیبروز میکرونیدلینگ ابرو و غیره هرگز نتایجی طبیعی و دائمی به دنبال نخواهند داشت. طبیعی بودن نتیجه کار برای تمام مراجعه کنندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین ماندگاری آن که با کاشت ابرو به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

مدل ابروی متفاوت زنان و مردان

از جمله تفاوت‌هایی که میان ابرو های آقایان و خانم‌ها وجود دارد این است که مردان ابرو های پر تر و حجیم‌تری دارند که خم ابرو در آن‌ها بسیار کمتر از بانوان است. همچنین به این دلیل که همه قسمت‌های ابروی آقایان حجیم‌تر است بنابراین قسمت‌های انتهایی ابرو آنان نیز پرپشت‌تر خواهد بود. حدود ضخامت ابروی مردان یک و نیم سانت و طول ابرو‌ی آنان پنج و نیم سانت است و اغلب نقطه‌ی انتهایی ابروی آنان بالای کناره بیرونی چشم‌ها خواهد بود.

نقطه‌ی انتهایی ابرو در خانم‌ها اما کمی عقب‌تر از کناره بیرونی چشم است و دم ابروهای آنان معمولا باریک تر و کم حجم تر از آقایان است. در یک سوم انتهایی ابرو های بانوان خم ابرو و قوس آن ایجاد می‌شود که باعث زیبایی بیشتر ابروی آنان می‌شود. حدود ضخامت ابروی زنان 1.3 سانت است و طول ابروی آنان پنج سانت است و اغلب قسمت میانی ابروی آن‌ها نسبت به دم ابرو پرپشت تر است.

۴ ویژگی مهم ابرو در کاشت ابرو

1- خواب و رویش ابرو

ابرو به سه بخش اصلی سر، تنه و دم تقسیم می‌شود که در هرکدام از آن‌ها خواب ابرو و رشد ابرو ها متفاوت خواهند بود. در تصویر بخش‌های نشان دهنده سر و تنه و دم ابرو مشخص شده‌اند.

سر ابرو: سر ابرو درونی‌ترین قسمت ابرو نسبت به صورت است که اندازه آن حدود 5 تا 7 میلی متر خواهد بود. رشد موها در این ناحیه به سمت بالا بوده و از نظر رنگی کمی روشن‌تر از قسمت های دیگر است. اغلب مراجعه کنندگان به پر کردن بیش از حد این ناحیه گرایش ندارند.

تنه ابرو: ناحیه میانی ابرو که طول ان به دو و نیم سانتی متر می‌رسد و پرپشت‌ترین و پرحجم‌ترین قسمت ابرو می‌باشد. در بخشی از تنه که به سر ابرو نزدیک‌تر هستند زاویه رشد مو ها به سمت بالا و خارج از صورت است. در ناحیه میانی زاویه رشد ابرو متناسب با برآمدگی استخوان ابرو متغیر خواهد بود. در این بخش موهای قسمت بالا به رو به پایین و موهای قسمت پایین رو به بالا رشد می‌کنند.

دم ابرو: از بخشی که ابرو ها از تنه خم شده تا انتها را شامل می‌شود که طول آن به دو سانتی متر می‌رسد که کم تراکم‌ترین ناحیه ابرو بوده و تار های مو در این ناحیه نازک هستند. جهت رشد موهای این ناحیه معمولا افقی خواهد بود و با افزایش سن فرد کم پشت‌تر خواهد شد.

2- رشد موهای ابرو و زاویه آن

زاویه رشد موی سر و ابرو حدود 45 درجه تفاوت دارند.  همین امر سبب می‌شود که موهای ابرو روی پوست بخوابند برخلاف موهای سر که به صورت عمودی نسبت به موی سر رشد می‌کنند. به همین دلیل موهایی که برای پیوند ابرو برداشته می‌شود اغلب ار ناحیه پشت گوش فرد گرفته می‌شود که خواب مشابه موهای ابرو داشته باشد و از موارد بسیار مهم که نیازمند تجربه و تخصص بالاست زاویه‌ای است که فولیکول را وارد پوست می‌کنند.‌

 ۳- تفاوت گرافت های مو

بخش‌های فولیکولی که از ناحیه سر برداشته می‌شوند ممکن است شامل چند تار مو باشند چرا که اغلب فولیکول‌های سر شامل دسته‌های دوتایی سه تایی و حتی چهار تایی مو می‌شود این در حالی است که موهای ابرو به صورت تار به تار و تکی می‌باشند بنابراین باید دقت داشت که اگر هر واحد فولیکولی از یک تار مو بیشتر داشت زیر میکروسکوپ به قسمت‌های تک تار مویی بخش بندی شود.

 ۴- سیکل رشد متفاوت مو ها

موهای بدن ما پیوسته در حال ریزش است در یک فرد بالغ و سالم روزانه حدود 50 تا 100 تار مو ریزش می‌کند که همه اینها جزئی از یک چرخه است که به چرخه رشد مو معروف می‌باشد که دارای سه مرحله اصلی به نام‌های رشد، استراحت و ریزش می‌باشد. چرخه رشد موهای ابرو و سر تفاوت چشمگیری دارند به این صورت که موهای ابرو بعد از ریزش در فاصله زمانی 4 ماه در مرحله رشد قرار می‌گیرند در حالی که موهای سر در فاصله زمانی 3 تا 7 سال در مرحله رشد قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که موهای سر نسبت  به موهای سایر نقاط بدن بیشتر رشد کرده و بلند می‌شوند. این موضوع تنها مشکلی است که فرد بعد از کاشت ابرو با آن مواجه است و باید موهای کاشته شده را در فاصله زمانی کوتاه تری اصلاح نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان