کلاژن تراپی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • کلاژن تراپی

کلاژن تراپی

کلاژن تراپی چیست؟ با بالا رفتن سن و کم شدن میزان کلاژن در پوست  باعث شل شدن در پوست می شود. اشعه هایی که از سمت خورشید بر زمین می تابد. به پوست انسان باعث می شود تا کلاژن در پوست به شدت کاهش پیدا کند. کاهش کلاژن در پوست اولین عامل شل شدن پوست می باشد. کلاژن از پروتئین برای بسیار ضروری برای پوست می باشد. رطوبت پوست را تامین  می کند. باعث طراوت و تازگی و درخشان شدن پوست می شود. اگر میزان کلاژن در پوست کاهش پیدا کند باعث شل شدن پوست و افتادگی پوست به مرور زمان خواهد شد. یکی از موثر ترین راه ها برای درمان این مشکل پوستی کلاژن تراپی می باشد. که در ادامه از این مقاله به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. کلینیک زیبایی خانم دکتر فائزه عامری یکی از بهترین کلینیک ها برای  کلاژن تراپی و زیبایی پوست می باشد.

کلاژن چیست؟

 یکی از مهم ترین و فراوان ترین پروتئین هایی که در پوست انسان موجود می باشد. در رشد مو و ناخن و همچنین یکی از فاکتور های بسیار مهم می باشد. در زیبایی پوست بسیار تاثیر دارد. کلاژن در واقع یک اسید آمینه می باشد. به صورت زنجیره های بلند و به هم پیوسته در بدن موجود می باشد. طبق تحقیقاتی که در کشور آلمان صورت گرفته است. اگر میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا کند باعث می شود تا روند پیری در پوست سریع تر از حالت معمول اتفاق بیفتد.

اگر میزان کلاژن در بدن به اندازه کافی باشد. باعث می شود تا ضخامت تارهای مو به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. از منابع بسیار مهم در دریافت کلاژن پروتئین هایی می باشد. به صورت روزانه توسط افراد از طریق خوردن پنیر ، شیر، و سایر مواد پروتئینی تامین می شود. کلاژن به اندازه ای مهم می باشد که 30 درصد از پروتئین کل بدن و 70 درصد پوست را در هر فردی می سازد. از عوارضی که با افزایش سن در بدن افراد ایجاد می شود این که میزان کلاژن به شدت کاهش پیدا می کند. این کاهش میزان کلاژن باعث می شود تا روند پروتئین سازی در پوست و سایر اندام های بدن کاهش پیدا کند. باعث نازک تر شدن تار های مو و ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

تاثیر کلاژن در پوست

همچنین وجود کلاژن کافی در پوست باعث می شود که زخم هایی که بر پوست انسان ایجاد می شود. به صورت خود به خود و استفاده از داروی خاصی ترمیم پیدا کند. به همین دلیل از کلاژن به عنوان یک ماده طبیعی در بدن نام برده می شود. مقدار کافی آن برای بدن بسیار مهم و ضروری می باشد. یکی از روش های زیبایی روش کلاژن تراپی می باشد. خانم دکتر فائزه عامری با +4 سال تجربه در حوزه های تزریق ژل،تزریق چربی، جوان سازی ، لیزر موها ، و… موارد به صورت تخصصی کار می کند. شما برای جوان سازی پوست خود می توانید به این کلینیک مراجعه کنید.

کلینیک خانم دکتر فائزه عامری در شهر تهران می باشد. همچنین محل اقامت و محل تحصیلات خانم دکتر عامری در شهر تهران و در دانشگاه تهران بوده است. از نکته های بسیار مهم در تخصص زیبایی خانم دکتر عامری این می باشد.  ایشان متخصص پزشک عمومی نیز می باشد و در کار خود بسیار حرفه ای عمل می کنند.

کلاژن ترابی

از موثر ترین روش ها برای جلوگیری از روند پیری پوست و بخشیدن حس تازگی و طراوت به پوست کلاژن تراپی می باشد. به علت اینکه کلاژن مواد ضروری و فایده های بسیاری برای بدن انسان و به خصوص پوست انسان دارد. اکثر پزشکانی که در زمینه زیبایی تخصص دارند. در همین حوزه فعالیت می کنند. از کلاژن تراپی به عنوان یک روش عالی برای درمان پیری پوست استفاده می کنند.

در روش کلاژن تراپی  کلاژن های خاص و تصفیه شده توسط سوزن هایی استاندارد به لایه اپیدرم پوست تزریق می شود. از روش های بسیار متداولی که این روز ها توسط خود پزشکان زیبایی به علت کم خطر بودن به علاقه مندان به زیبایی پوست و از بین بردن چین و چروک توصیه می شود کلاژن تراپی می باشد و دلیل محبوبیت این روش نسبت به سایر روش ها این می باشد که میزان خطر و ریسک در کلاژن تراپی در حد صفر و بسیار کمتر از سایر روش های جوان سازی پوست می باشد.

اگر به دنبال یک روش مناسب و پایدار و در عین الحال کم خطر هستید تا به وسیله ان به سلامتی و زیبایی در پوست خود دست پیدا کنید کلاژن تراپی بهترین  روش می باشد. چون خود کلاژن عامل زیبایی در پوست شناخته می شود پس کلاژن تراپی یک روش عالی برای زیبایی در پوست می باشد که هم ریسک کمتری دارد و هم کم خطر تر و هم ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به سایر روش ها  می باشد.

مزایای درمان با کلاژن ترابی

از بهترین روش هایی که اکثر پزشکان زیبایی برای جوان سازی پوست به افراد پیشنهاد می دهند. روش کلاژن تراپی می باشد. باعث افزایش چشمگیری جوانی و از بین رفتن چین و چروک در پوست افراد می شود. در این روش از جوان سازی پوست نیاز به تزریق و تمدید مجدد نمی باشد. بلکه به علت خالص بودن کلاژنی که به پوست تزریق می شود دیگر نیاز به تزریق مجدد نخواهد بود. همچنین این روش از جوان سازی پوست کمترین عوارض را دارد. می توان گفت عوارض این روش در حد صفر می باشد و به عنوان کم خطر ترین روش زیباسازی و جوان سازی می باشد.

از مهم ترین مولفه ها که باعث داشتن پوست زیبا و موی زیبا در افراد می شود این است که در بدن آنها کلاژن به میزان کافی تولید شود. در این روش برای تقویت کلاژن موجود در پوست از کلاژن های خوراکی نیز استفاده می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته در رابطه با مصرف کلاژن خوراکی بانوانی که به صورت 8 هفته پیاپی کلاژن مصرف کرده اند به طور خیلی چشم گیری و تا 20 درصد از چین و چروک هایی که در پوست آن ها بوده است از بین رفته است.

 معایب درمان با کلاژن تراپی

شاید روش کلاژن بهترین روش زیباسازی و جوانسازی پوست شناخته شده باشد اما این روش مانند هر روش دیگری معایبی نیز داد از مهم ترین معایب این روش که باعث می شود خیلی از افراد از این روش صرف نظر کنند این است که هزینه کلاژن تراپی بسیار بالا می باشد و نمانی افراد توان پرداخت هزینه های بالای کلاژن تراپی برای استفاده از این روش را نمی توانند پرداخت کنند و به همین دلیل به روش های دیگر روی می آورند. همچنین بدن میزان کلاژن اضافی را به سرعت جذب خود می کند و باید میزان کلاژن مصرفی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید تا بدن به هیچ عنوان از کمبود کلاژن رنج نبرده و نخواهد که کلاژن خود را از پوست تامین کند.

 کلاژن چند نوع دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ما چند نوع کلاژن داریم و چه موادی حاوی کلاژن بیشتر هستند. اکثر کلاژن هایی که برای جوانسازی پوست تجویز می شوند از طریق قرص هایی که دارای کلاژن بالایی هستند تامین می شوند که در این قرص ها همواره میزان بسیار بالایی ویتامین سی نیز وجود دارد که باعث می شود کلاژن بیشتری در بدن تولید شود چون خود ویتامین سی یکی از ویتامین های زیبایی بدن شناخته می شود.

کلاژن های خوراکی هم به صورت پودر هستند و هم به صورت قرص و افرادی که تمایلی به خوردن قرص ندارند می توانند از کلا/زن های پودری استفاده کنند تا بتوانند کلاژن بدن خود را تامین کنند و به جوانسازی و کاهش چین و چروک در پوست خود کمک بسیار زیادی کنند. کلاژن به صورت طبیعی در مواد غذایی نیز موجود می باشد که بهترین منابع برای تامین کلاژن بدن گوشت مرغ ، گوشت ماهی ، گوشت قرمز و گوشت گاو می باشد که سرشار از کلاژن می باشد و با مصرف به اندازه و به موقع در حد نیاز بدن می تواند از این طریق کلاژن بدن را تامین نمود و از روند پیری در بدن جلوگیری کنیم.

یک ماده بسیار در دسترس که حاوی مقدار زیادی کلاژن می باشد و در بیشتر خانه ها موجود است ژلاتین می باشد و پودر ژلاتین اگر در دمای مشخص و زمان مشخص جوشانده شود باعث می شود تا تولید کلاژن کند و با تهیه یک ماسک از آن و گذاشتن بر پوست صورت به صورت مداوم و هفتگی شاهد کاهش چشمگیر چین و چروک ها در پوست صورت خود خواهید بود. ژلاتین یا کلاژن تراپی خانگی می باشد که به دریافت کلاژن پوست کمک می کند.

 سخن پایانی

کلاژن تراپی به عنوان یک روش معتبر برای جوانسازی پوست شناخته می شود. خانم دکتر فائزه عامری فارغ التحصیل از دانشگاه تهران که در تهران نیز اقامت دارند یکی از معتبر ترین کلینیک های زیبایی پوست را در تهران زیر نظر خود دارند که در حوزه های لیزر ، تزریق چربی ، جوانسازی ، لیزر مو و دیگر موارد به صورت تخصصی فعالیت می کنند. همچنین در روش کلاژن برای جوانسازی و زیبایی پوست در افرادی که به این روش تمایل داشته باشند استفاده می کنند که نتیجه بسیار چشمگیری دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان