لیزر کندلا در پیروزی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • لیزر کندلا در پیروزی
 لیزر کندلا در پیروزی

لیزر کندلا در پیروزی

برای انجام لیزر کندلا در پیروزی نیازمند این هستید تا کلینیک زیبایی معتبری را پیدا کنید. کلینیک زیبایی دکتر فائزه عامری در خیابان پیروزی با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در بحث لیزر استفاده از دستگاه های مدرن و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. کلینیک زیبایی دکتر عامری کیفیت دستگاه ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی تضمین شده است و می توانید به راحتی خدمات زیبایی خود را دریافت کنید. در ادامه این مقاله ویژگی های لیزر کندلا را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

لیزر الکساندرایت کندلا (الکس)

‎یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد . یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول مو ج و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد . این لیزر از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد. با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زائد است.این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.
‎تفاوت اصلی دستگاه‌های لیزر به نوع انتقال انرژی از لامپ به بدن بیمار، سیستم خنک کنندگی پوست و بهداشت دستگاه می‌باشد.

توصیه هــای لازم قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد :

قبل لیزر:

1- به مدت 2 الی 4 هفته قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون ، بند و کرم های موبر استفاده نفرمائید .
2- 42 الی 84 ساعت قبل از مراجعه برای انجام لیزر ، موهای محل مورد نظر را shave نمایید .
3- محل مورد نظر قبل از انجام لیزر باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه لوسیون و کرم های آرایشی و بهداشتی باشد .
4- مدت و تعداد جلسات درمان با توجه به ناحیه رنگ پوست ، رنگ و ضخامت مو متفاوت خواهد بود .
5- میانگین جلسات 6 الی 8 جلسه می باشد و فاصله بین جلسات 3 الی 6 هفته می باشد.

لیزر کندلا در پیروزی
لیزر کندلا در پیروزی
بعد لیزر:

1- بعد از انجام لیزر در محل مورد نظر از کرم ضد آفتاب و یا ترمیم کننده استفاده نمائید.
2- بعد از انجام لیزر به فاصله 3 الی 5 ساعت از استحمام و شستشوی محل مورد نظر خودداری نمائید.
3- بعد از انجام لیزر ممکن است پوست ناحیه درمان قرمز و یا ملتهب شود که پس از چند ساعت ناپدید می گردد و در صورت ادامه التهاب بعد از 2 روز ، پزشک کلینیـک را مطلع نمائید.
4- فاصله جلسات لیزر موهای زائد توسط پزشک و یا اپراتور تعیین می گردد.
5- پس از اتمام جلسات بیش از 70 درصد موها از بین خواهند رفت و به فاصله 3 تا 6 ماه نیاز به جلسات شارژ مجدد خواهد بود.
6- بعد از انجام لیزر موهای زائد به فاصله یک هفته الی 10 روز از شیو کردن ناحیه لیزر پرهیز نمائید.

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

عملکرد دستگاه لیزر از طریق تابش مستقیم پرتوهای لیزر بر روی پوست محل مورد نظر و تاثیر بر روی فولیکول های مو بدون تاثیرات منفی و عوارض جانبی بر روی پوست است.

لیزر موهای زائد از طریق دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا با قدرت فوق العاده به رفع تعداد زیادی تار مو در یک جلسه می انجامد. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا برای رفع موهای زائد مشکی و کمی تیره مناسب است. افرادی که دارای پوست روشن تا تیره هستند می توانند از طریق این دستگاه به رفع موهای زائد بپردازند.

در این میان پوست های خیلی تیره و یا افرادی که برنزه کرده باشند نمی توانند از لیزر استفاده کنند. در این حالت دستگاه لیزر کندلا مدل YAG با طول موج مخصوص مناسب پوست های تیره است. از طرفی افرادی که پوست برنزه دارند باید تا بازگشت پوست به حالت طبیعی منتظر بمانند.

لیزر الکساندرایت کندلا چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یکی از برترین دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان شناخته می شود. این دستگاه ساخت آمریکا است و با تکنولوژی پیشرفته مناسب برای لیزر انواع موهای زائد است. طول فرکانس دستگاه ۷۵۵ نانومتر است.

انواع موهای تیره رنگ با پوست روشن را می توان از این طریق برطرف نمود. افرادی که پوست تیره دارند می توانند از لیزر کندلا YAG با طول موج مشخص بهره مند شوند. امکان تنظیم توان لیزر و مدت زمان پالس ها بر روی پوست های مختلف وجود دارد لذا افراد مختلف متناسب با نوع پوست و موی خود می توانند از دستگاه لیزر کندلا برای لیزر موهای زائد خود استفاده کنند.

اشعه لیزر هنگام برخورد با سطح پوست توسط رنگدانه های مو به نام ملانین جذب می شود. در طول جذب اشعه توسط فولیکول انرژی بسیار زیادی آزاد شده که منجر به ایجاد حرارت بالا در فولیکول می گردد.

فولیکول های مو بر اثر حرارت لیزر می سوزند و دیگر توانایی رشد مو را از دست می دهند. بدین ترتیب کلیه تارهای مو بر روی پوست در لیزر موهای زائد رفع و جدا می گردد.

لیزر کندلا در پیروزی
لیزر کندلا در پیروزی

چند جلسه لیزر با الکساندرایت کندلا برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است؟

بسته به نوع مو و پوست و ناحیه مورد نظر برای لیزر موهای زائد تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است.

به دلیل دوره رشد متفاوت هر یک از تارهای مو در بدن حداقل به ۴ تا ۶ هفته فاصله میان جلسات لیزر نیاز دارید.

واقعیت این است که هر قسمت از بدن دارای دوره رشد مو متفاوتی است. بدین ترتیب از بین رفتن موهای زائد به این موضوع مرتبط است که در زمان لیزر درمانی، موهای زائد در چه مرحله ای از رشد قرار دارند. به این همه حداقل ۱۰ جلسه برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نیاز است.

چرا لیزر کندلا بهترین نوع لیزر موهای زائد در سرتاسر دنیاست!

دستگاه لیزر کندلا برترین دستگاه لیزر موهای زائد بشمار می رود. علاوه بر امکان تنظیم مدت زمان و فرکانس اشعه دستگاه، دستگاه دارای سری مخصوص جداگانه برای اشخاص است.

هر فردی دارای سری مختص به خود بوده که امکان انتقال بیماری های پوستی را به حداقل می رساند. مزیت مهم دیگر دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا مجهز بودن به سیستم خنک کننده در انتهای دستگاه است.

تابش پرتوهای لیزر بر روی پوست به طور معمول درد ندارد و مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد. با این همه در نواحی حساسی مانند بالای لب و یا زیر پلک و گونه ها که پوست نازک و حساس است ممکن است احساس درد و سوزش خفیفی ایجاد شود.

دستگاه لیزر کندلا با اسپری خنک کننده پوست DOC و سیستم هوای خنک قبل و بلافاصله پس از تابش اشعه موجب خنک شدن پوست و کاهش درد در طول لیزر موهای زائد می گردد.

مزایای لیزر موهای زائد با الکس کندلا

  • نفوذ آن تا فولیکول مو (محل رشد مو) می‌باشد و با از کار انداختن این ناحیه از رشد مجدد موها جلوگیری می‌نماید.
  • برای افرادی که رنگ پوست آن‌ها روشن تا زیتونی می‌باشد مناسب می‌باشد (به شرط اینکه برنزه نشده باشند)
  • این دستگاه بسیار سریع عمل می‌کند و برای لیزر مناطقی از بدن که وسعت بیشتری دارد مناسب می‌باشد.
  • برای از بین بردن موهای نازک و ظریف که توسط دستگاه‌های دیگر معمولاً به خوبی درمان نمی‌شوند بسیار مفید می‌باشد.
  • با استفاده از سیستم خنک کننده دستگاه، کار کردن با این دستگاه راحت تر می‌باشد.
  • هرچه موی شما تیره‌تر و رنگ پوست شما روشن‌تر باشد نتایجی که از لیزر الکس کسب می‌کنید بهتر خواهد بود.

در کنار مزایایی که ذکر کردیم باید به دو نکته منفی در مورد دستگاه الکس نیز اشاره کنیم:

  • این دستگاه مناسب افرادی با رنگ پوست تیره نمی‌باشد، زیرا ممکن است لیزر با از بین بردن ملانین سبب ایجاد تغییرات رنگدانه‌ای (ایجاد لکه های تیره و روشن) روی پوست این افراد شود.
  • این دستگاه برای افرادی که موی روشنی دارند تاثیری ندارد.

نکاتی که حین لیزر موهای زائد با الکس کندلا باید رعایت شود

  • هم تکنسین و هم مراجع باید جهت آسیب به چشم از یک محافظ چشم استفاده کنند.
  • در اکثر موارد افراد حین لیزر دردی را حس نمی‌کنند اما اگر پوست حساسی دارید شاید بهتر باشد از پزشک بخواهید که یک بی‌حسی موضعی برای شما تجویز نماید تا پیش از شروع لیزر روی ناحیه مورد نظر اعمال نمائید.
  • گاهی اوقات ممکن است از کیسه یخ جهت تسکین ناحیه مورد نظر استفاده نمائید.
  • تا چند روز پس از لیزر از مواد شوینده و پاک کننده‌ای که موجب سائيدگی رو پوست شما می‌شود خودداری نمائید.
  • در طول دوره درمان ناحیه تحت درمان را در معرض نور خورشید قرار ندهید (جهت جلوگیری از ایجاد رنگدانه‌ها و التهابات پوستی)
لیزر کندلا در پیروزی
لیزر کندلا در پیروزی

تاثیر منفی گرما بر پوست بعد از لیزر

لیزر با تابش اشعه بر روی پوست سبب گرم شدن بافت های فولیکولی و موساز پوست می شود. در واقع در طی جلسه های لیزر موهای زائد، دمای پوست بالا می رود و برای اینکه بعد از اتمام جلسات لیزر، گرمای پوست بیشتر از این نشود و عوارض جانبی به همراه نداشته باشد لازم است که مراقبت های لازم انجام شود. حتی در طول جلسه لیزر درمانی نیز از خنک کننده های خاصی برای پوست استفاده می شود تا گرمای محل درمان بیش از اندازه مطلوب نشود.

علت اینکه باید تا یک الی دو روز بعد از لیزر موهای زائد، نباید با آب گرم استحمام کرد همین مسئله است. علاوه بر این مورد، از انجام فعالیت های سنگین و گرما زا همانند ورزش و فعالیت های فیزیکی، جکوزی و سونا و مواردی مشابه باید تا حدود 48 ساعت دوری کرد.

اگر شما بعد از لیزر موهای زائد در پوست محل درمان احساس حساسیت و گرمای بیش از اندازه کردید، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که در صورت استفاده از یخ، آن را به طور مستقیم آن بر روی پوست قرار ندهید.

مصرف آب بعد از لیزر

جالب است بدانید که میزان رطوبت پوست ارتباط مستقیمی با میزان تاثیرگذاری لیزر دارد. زمانی که پوست دچار کم آبی شود، تاثیر لیزر موهای زائد کاهش پیدا می کند؛ بنابراین دقت داشته باشید که در طول درمان لیزر موهای زائد و بعد از اتمام هر جلسه نیز به میزان کافی آب بنوشید.

مصرف لوسیون و ژل بعد از لیزر

لیزر با تاباندن اشعه به سطح پوست سبب ایجاد التهاب پوستی خواهد شد؛ در نتیجه برای کاهش این عوارض و بهبود التهاب و قرمزی پوست لازم است بعد از اتمام جلسات لیزر موهای زائد حتما از لوسیون و یا ژل مخصوص بر روی ناحیه تحت درمان استفاده نمود. یکی از انواع ژل های مناسب برای بعد از لیزر موهای زائد استفاده از ژل آلوئه ورا است.

سایر نکات مهم در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • بهتر است بعد از لیزر موهای زائد لباس های گشاد و راحت بپوشید تا کمترین تماس را با پوست محل درمان داشته باشد و کمتر باعث تحریک پوست شود.
  • بعد از لیزر موهای زائد از تا مدتی از انجام برخی اقدامات زیبایی مانند تزریق بوتاکس نیز خودداری کنید تا تحریکی در پوست اتفاق نیفتد.

چه مواردی بعد از لیزر موهای زائد نگران کننده است؟

از آنجا که لیزر موهای زائد یک دوره چند ماهه دارد و طی جلسات متعدد کامل می شود ممکن است در ان مدت تغییراتی در بدن خود مشاهده کنید که در این صورت باید به پزشک مراجعه نمایید؛ از جمله این عوارض نگران کننده می توان به موراد زیر اشاره نمود:

  • ممکن است به بیماری پوستی دچار شده و یا حساسیت های پوستی قبلی شما تشدید شود.
  • در صورتی که بیماری های قبلی داشتید ممکن است عود کرده و دچار نگرانی شوید.
  • در صورتی که داروهای خود را تغییر دادید و برای بررسی تداخل و مشکلات بعدی لازم است با دکتر مشورت نمایید.
  • در صورتی که در این دوران باردار شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان