بلفاروپلاستی در پیروزی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • بلفاروپلاستی در پیروزی
 بلفاروپلاستی در پیروزی

بلفاروپلاستی در پیروزی

بلفاروپلاستی در پیروزی در کلینیک زیبایی دکتر فائزه عامری با بهترین تجهیزات انجام می شود. برای انجام این روش زیبایی ابتدا باید آن را به خوبی بشناسید. ما در این مقاله تمام نکات مربوط به بلفاروپلاستی را بیان می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. در کلینیک زیبایی دکتر عامری از کادری مجرب و متخصص استفاده می شود. انجام بلفاروپلاستی زیر نظر متخصص زیبایی این امکان را برای شما فراهم می کند تا درصد عوارض این کار به حداقل برسد.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی که بیشتر به‌عنوان جراحی زیبایی پلک شناخته می‌شود، یک عمل جراحی است که نقص‌هایی مانند افتادگی پلک بالایی، کیسه‌های چربی، حلقه‌های سیاه یا تیرگی‌های دور چشم، پیری چهره و گاهی اوقات اختلال در بینایی را اصلاح می‌کند. این عمل شامل برداشتن پوست و چربی اضافی در پلک‌های فوقانی و تحتانی است. در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل با این تکنیک، انواع، مزایا و معایب آن آشنا شویم.

چرا بلفاروپلاستی انجام می‌شود؟

جراحی پلک باعث بهبود و شادابی ظاهر این ناحیه از صورت می‌شود و عیوب پلک‌ها را که ظاهری خسته و پیر به‌صورت می‌دهد، اصلاح می‌کند. بلفاروپلاستی یک تکنیک جراحی زیبایی است که برای مقابله با عیوب زمانی روی پلک‌ها و چشم‌ها استفاده می‌شود. به طور خاص، بلفاروپلاستی برای موارد زیر نشان داده می‌شود:

  • ازبین‌بردن پوست اضافی که با افزایش سن در پلک‌های بالا و یا پایین ایجاد می‌شود.
  • ازبین‌بردن هرگونه تجمع چربی در اطراف چشم؛
  • درمان پف زیر چشم

تمام این عیوب عمدتاً به دلیل ازبین‌رفتن کشسانی و استحکام پوست در اثر افزایش سن رخ می‌دهد که با اثر جاذبه (چروک‌های گرانشی و افتادگی پوست) همراه است.

<yoastmark class=

انواع بلفاروپلاستی

بسته به نقصی که می‌خواهید درمان کنید و بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست آورید، می‌توان انواع مختلفی از بلفاروپلاستی را انجام داد، مانند:

  • بلفاروپلاستی کامل
  • بلفاروپلاستی پلک بالا
  • بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی کامل

بلفاروپلاستی کامل یک تکنیک ساده با بهبودی سریع است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد، زیرا معمولاً تحت بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش انجام می‌شود. طراحی برش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا میزان و شکل پوستی که باید برداشته شود را مشخص می‌کند. در پلک فوقانی، برش در یک چین طبیعی انجام می‌شود. در پلک پایین، یک یا دو میلی‌متر از لبه پلک. هر دو مورد، جای زخم به‌سختی در یک یا دو ماه قابل‌مشاهده خواهد بود. مدت‌زمان بلفاروپلاستی کامل تقریباً دو ساعت است.

بلفاروپلاستی کامل برای چه کسانی است؟

کاندیدای ایده‌آل برای انجام بلفاروپلاستی کامل کسانی هستند که می‌خواهند پوست شل اطراف چشم و همچنین پف زیر چشم را از بین ببرند. عوامل ژنتیکی یا ارثی، سن یا احتباس مایعات، برخی از علل پف‌ها و افتادگی پلک هستند که نه‌تنها بر ظاهر، بلکه گاهی بر بینایی نیز تأثیر منفی می‌گذارند. در افراد با سنین بالا دیده شده است که پوست اضافی بالای پلک‌ها جلو دید را می‌گیرد.

بلفاروپلاستی پلک بالا یا فوقانی

بلفاروپلاستی فوقانی عملی است که شامل برداشتن پوست اضافی و برداشتن کیسه‌های چربی در ناحیه پلک فوقانی می‌شود. این عمل در بیمارستان هم با بی‌حسی موضعی و هم با بیهوشی عمومی قابل انجام است و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. بهتر است در حین جراحی بیمار هوشبار باشد تا با بازوبسته کردن پلک به جراح برای برداشتن مقدار درستی از پوست اضافه همکاری کند.

تورم بعد از عمل و زمان بهبودی

عمل بلفاروپلاستی فوقانی با بخیه‌های بسیار نازکی که 3-4 روز پس از عمل برداشته می‌شوند و با یک اسکار عملاً نامرئی که در چین پلک بالایی موضعی شده است، به پایان می‌رسد. تورم بعد از عمل طبیعی است و ظرف چند روز از بین می‌رود. پس از 7 تا 10 روز بیمار می‌تواند بدون علائم یا نتایج خاصی به تمام فعالیت‌های کاری و اجتماعی خود بازگردد. نتایج قطعی این جراحی بعد از دو ماه مشخص می شود و معمولا ماندگاری بالایی دارد.

<yoastmark class=

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی

بلفاروپلاستی پایین عمل کمی پیچیده‌تر از بلفاروپلاستی فوقانی است و همچنین می‌توان آن را در بیمارستان، تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. این عمل در قتحتانی، برشی در لبه مژگانی زیرین پلک تحتانی ایجاد می‌شود که از طریق آن، کیسه‌های چربی که در این ناحیه قرار دارند و پوست و عضله اضافی که می‌تواند در تعیین نقص زیبایی نقش داشته باشد، تغییر شکل می‌دهد.

در برخی موارد برداشتن کیسه‌های چربی ضروری نیست. در چنین شرایطی جراح با جابه‌جایی چربی به نواحی گودرفته آن را اصلاح می‌کند. این جراحی بدون برش و از داخل چشم، زیر ملتحمه انجام می شود. حتی در بلفاروپلاستی فوقانی نیز نتیجه یک اسکار بسیار کوچک وجود دارد که البته عملاً نامرئی است و این نوع جراحی کاملاً بدون درد است.

بعد از بلفاروپلاستی تحتانی

بازگشت به حالت عادی در این مورد کمی طولانی‌تر است و حدود دوهفته طول می‌کشد تا به کار و فعالیت اجتماعی معمول برگردید. بلفاروپلاستی فوقانی و بلفاروپلاستی تحتانی به‌وضوح می‌توانند با یکدیگر مرتبط باشند که در صورت ترکیب دوران نقاهت کمی طولانی‌تر نیز خواهد شد.

بلفاروپلاستی ترانس کونژ یا transconjunctival

 این تکنیک، عمل تخلیه کیسه‌های چربی پلک پایین بدون برش خارجی است و هیچ بخیه‌ای زده نمی‌شود. بدیهی است که ازآنجایی‌که امکان برداشتن پوست اضافی وجود ندارد، این یک عمل جراحی برای بیماران زیر سی‌سال است که پف زیر چشم دارند. بلفاروپلاستی ترانس به معنای جراحی پلک از طریق بافت داخلی چشم به نام ملتحمه است. جای زخم در آن قابل‌مشاهده نیست.

آمادگی برای بلفاروپلاستی

در اولین ویزیت، جراح باید ساختار استخوانی صورت، کیفیت پوست و عضلات دور چشم، وجود هرگونه نقص زیبایی و یا عملکردی را ارزیابی کند و اهداف و نتایج زیبایی را که می‌توان به دست آورد را به تصویر بکشد. جراح همچنین باید وضعیت سلامتی فرد را ارزیابی کند تا وجود تغییرات (فشارخون بالا، مشکلات لخته شدن یا زخم) را که می‌تواند بر نتیجه نهایی جراحی تأثیر بگذارد، رد کند. قبل از جراحی بلفاروپلاستی دستورالعمل‌های دقیقی در مورد تغذیه قبل و بعد از عمل، در مورد مصرف دارو، الکل و سیگار دریافت خواهید کرد. در پایان ویزیت، جراح با توافق با فرد مناسب‌ترین روش جراحی را برای مورد فرد انتخاب می‌کند.

<yoastmark class=

چه نوع بیهوشی انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی عموماً تحت بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش (به این معنی است که شما بیدار خواهید بود، اما آرام خواهید بود و نسبت به درد بی‌حس خواهید شد) و به‌صورت سرپایی انجام می‌شود.

آیا برای انجام بلفاروپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی برای انجام این نوع جراحی وجود ندارد. اکثر بیمارانی که به بلفاروپلاستی روی می‌آورند در سنین 40 تا 60 سالگی هستند، اما جراحی زیبایی پلک نیز در افراد بین 70 تا 80 سال با موفقیت انجام می‌شود. بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه را می‌توان بر روی بیماران در هر سنی انجام داد. اکثر افرادی که به این نوع جراحی نیاز دارند بین 30 تا 60 سال سن دارند، اما جراحی زیبایی پلک ترانس ملتحمه در بیماران مسن نیز با موفقیت انجام می‌شود.

خطرات بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک یک روش جراحی نسبتاً ساده است. هنگامی که بلفاروپلاستی توسط یک متخصص جراحی پلاستیک در مراکز دارای مجوز انجام می‌شود، نتایج به‌طورکلی بسیار رضایت‌بخش است. بااین‌حال، این یک روش جراحی واقعی است که در آن خطرات و عوارض (خونریزی، عفونت) نادر است، اما تنها درصورتی‌که جراحی توسط متخصص جراحی پلاستیک در ساختارهای مجاز انجام شود، می‌تواند رخ دهد و به‌راحتی برطرف شود. برای کاهش خطرات بلفاروپلاستی و عوارض آن، اما رعایت دقیق توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی که جراح قبل و بعد از جراحی به شما خواهد داد، حائز اهمیت است.

عوارض جانبی

عوارض جانبی معمولی که پس از عمل بلفاروپلاستی رخ می‌دهد و به مرور بهبود می یابند، این عوارض عبارت‌اند از:

  • درد
  • کبودی
  • تورم
  • تغییر رنگ پوست

این عوارض جانبی باید کاملاً طبیعی در نظر گرفته شوند و در عرض دو یا سه هفته به طور خودبه‌خود پسرفت می‌کنند. بااین‌حال، برای مقابله با عوارضی که ممکن است بعد از بلفاروپلاستی رخ دهد، به یاد داشته باشیم:

  • خونریزی
  • عفونت‌ها؛
  • خشکی چشم؛
  • خونریزی زیر ملتحمه؛
  • تغییر بینایی.

خوشبختانه، این عوارض جدی به‌ندرت رخ می‌دهد. بااین‌حال، اگر به پزشکان بی‌تجربه مراجعه کنید، خطر به وجود آمدن این عوارض، افزایش می‌یابد.

مداخله بلفاروپلاستی چه مدت طول می‌کشد؟

عمل بلفاروپلاستی 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد، کاملاً بدون درد است و با گذاشتن یخ روی چشم‌ها به پایان می‌رسد. بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، کاملاً بدون درد است و با گذاشتن یخ روی چشم‌ها به پایان می‌رسد.

دوره بعد از عمل چگونه است؟

در 48 ساعت بعد از عمل بلفاروپلاستی، باید درحالی‌که سرخود را کمی بالا آورده‌اید استراحت کنید. از روز سوم به بعد، می‌توانید زندگی عادی خود را از سر بگیرید، از فعالیت‌های سنگین، سونا و حمام ترکی و قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در دو روز اول ممکن است تورم خفیفی بعد از عمل ظاهر شود و کبودی در اطراف ناحیه تحت درمان که حدود 1-2 هفته باقی می‌ماند. هماتوم، عفونت و اسکار کلوئیدی به‌ندرت ممکن است رخ دهد. پس از 7 تا 10 روز، اگر بیش از حد خسته نباشید، می‌توانید کار خود را از سر بگیرید. از هفته سوم می‌توانید به‌تدریج تمام فعالیت‌های عادی از جمله ورزش را از سر بگیرید. نتیجه که در حال حاضر پس از سه هفته اول قابل‌ملاحظه است، تقریباً شش ماه پس از عمل به طور قطعی حاصل خواهد شد.

بعد از بلفاروپلاستی

48 ساعت اول: خنک‌کردن ناحیه با یخ و داروی کافی برای کنترل کبودی و التهاب توصیه می‌شود.

هفته اول: از روز سوم یا چهارم می‌توانید به زندگی اجتماعی بازگردید. بخیه‌ها بعد از چهار یا پنج‌روز برداشته می‌شوند.

ماه اول: استفاده از عینک آفتابی توصیه می‌شود. بعد از پانزده روز می‌توان روی آن ناحیه آرایش کرد و پس از چهار هفته جای زخم‌ها شروع به گرفتن رنگ طبیعی می‌کنند.

<yoastmark class=

چه نوع نتیجه‌ای را می‌توان با بلفاروپلاستی به دست آورد؟

نتیجه بلفاروپلاستی به‌طورکلی بسیار خوب و طولانی است، اما نمی‌توان گفت که دائمی است، زیرا همیشه مشروط به سبک زندگی شما و اثرات اجتناب‌ناپذیر جاذبه و افزایش سن خواهد بود.به‌طورکلی، با بلفاروپلاستی، نتیجه یک بهبود کلی در کل ناحیه دور چشم و صورت است. به طور خاص:

  • با بلفاروپلاستی فوقانی پوست اضافی از پلک فوقانی برداشته می‌شود و کیسه‌های چربی برداشته می‌شوند.
  • با بلفاروپلاستی تحتانی، کیسه‌های چربی تغییر مکان داده و اندازه آنها تغییر می‌کند و پوست پلک با ازبین‌بردن اضافی‌ها دوباره رنگ می‌شود.
  • بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه منحصراً برای ازبین‌بردن کیسه‌های چربی پلک پایین بدون اسکار خارجی پوست استفاده می‌شود.

نکات مهمی که باید در نظر بگیرید

عمل بلفاروپلاستی بدون شک برای کاهش کیسه‌های زیر چشم و بازگرداندن طراوت به ظاهر مفید و مؤثر است، اما علاوه بر این مزایا باید معایب زیر را نیز در نظر گرفت:

مدت‌زمان نتیجه بدیهی است که از فردی به فرد دیگر بستگی دارد و متغیر است، روند پیری به سیر خود ادامه می‌دهد و استعداد ژنتیکی برای تشکیل پف های زیر چشم و حلقه‌های سیاه در آن نقش دارد. برای برخی افراد ممکن است نیاز به تکرار جراحی پس از چند سال باشد.

در حین عمل ممکن است برخی از اعصاب آسیب ببینند و در نتیجه حساسیت خود را از دست بدهند و خطر عفونت در دوره پس از عمل را نمی‌توان رد کرد. به همین دلیل توصیه می شود که فقط به جراحان پلاستیک متخصص و مجرب اعتماد کنید که بتوانند حداکثر ضمانت نتیجه و محافظت از سلامت بیمار را ارائه دهند.

بلفاروپلاستی فانکشنال به چه معناست؟

هنگامی که بیش از حد، آویزان شدن پوست پلک دید را مسدود می‌کند، بلفاروپلاستی عملکردی را می‌توان برای برداشتن پوست و بهبود عملکرد ​​چشم انجام داد. برخی از افراد با پوست بالای پلک به‌اندازه کافی اشیاء را در میدان دید فوقانی یا محیطی نمی‌بینند.

بلفاروپلاستی آسیایی چیست؟

حدود نیمی از مردم آسیا بدون چین‌وچروک در پلک بالایی به دنیا می‌آیند که ظاهر پلک بالایی را پر یا پف‌کرده است. علاوه بر این، یک چین معمولی پلک آسیایی در صورت وجود بسیار کمتر (حدود 3 تا 5 میلی‌متر) از یک‌چشم قفقازی است.  بنابراین، هدف بلفاروپلاستی آسیایی ایجاد چین در پلک بیمار است. اگر چین بیش از حد بالا قرار گیرد، می‌تواند در یک بیمار آسیایی غیرطبیعی به نظر برسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان