بوتاکس معده

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • بوتاکس معده
 بوتاکس معده

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش برای کاهش وزن می باشد. کلینیک زیبایی دکتر عامری با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات و پرسنلی مجرب می تواند بوتاکس معده را یزر نظر پزشک متخصص برای شما انجام دهد. با توجه به این که در این کلینیک تمام نکات بهداشتی طبق استاندارد های روز دنیا رعایت می شود می توانید با خیال آسوده خدمات زیبایی خود را از کلینیک دکتر عامری دریافت کنید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس معده با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده به عنوان یکی از روش‌های غیرجراحی برای کاهش وزن و لاغری سریع با اثر بر کاهش حجم معده و کنترل وزن در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است.شیوع چاقی در چند دهه اخیر در کشورهای غربی افزایش یافته و به ابعاد اپیدمی رسیده است.

بیش از 30 درصد از جمعیت عمومی در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. در این کشور هزینه های مربوط به چاقی بالغ بر 100 میلیارد دلار در سال است و تعداد مرگ و میر ناشی از چاقی تقریباً 280000 سالانه است.
چاقی خطر ابتلا به بیماری و مرگ و میر را افزایش می دهد، زیرا برخی از اختلالات مانند دیابت، فشار خون شریانی، بیماری های قلبی عروقی و مغزی و همچنین اختلالات کبدی صفراوی، به ویژه در افراد چاق شایع است .

درمان های رژیمی، دارویی و رفتاری نشان داده اند که اثر و مدت محدودی دارند. درمان‌های جراحی ( اسلیو معده و بای پس معده) حتی اگر در برخی از بیماران، به‌ویژه بیماران مبتلا به چاقی مرضی، مؤثرترین باشند، روش‌های تهاجمی هستند و ممکن است عوارضی داشته باشند که برخی از آنها کشنده است.
با توجه به موارد فوق، جستجوی روش های جدید برای کاهش وزن کاملا منطقی است. یکی از این روش ها تزریق بوتاکس معده است.

بوتاکس معده چگونه عمل می کند؟ عملکرد بوتاکس معده چگونه است؟

این دارو ماهیچه های دیواره معده را برای حدود سه ماه بی حرکت می کند و از انقباض آنها جلوگیری می کند. این باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند، هضم را کند می کند و به شما کمک می کند سریعتر و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.مهم ترین نکته در تزریق بوتاکس معده این است که فرد زمان طولانی احساس سیری میکند.

<yoastmark class=

بوتاکس معده را چگونه تزریق می کنند؟

به شما داروی آرام بخش می دهد تا شما را خواب آلود کند.
یک آندوسکوپ مجهز به سرنگ را در دهان و گلوی شما را به معده وارد می کند. آندوسکوپ، یک لوله منعطف با نور و دوربین، به پزشک اجازه می دهد تا محل تزریق را ببیند.
سم بوتولینوم را در چندین نقطه در اطراف پایین معده تزریق می کند.
هنگامی که آرامبخش از بین رفت، می توانید به خانه بروید. شما به کسی نیاز دارید که شما را رانندگی کند زیرا ممکن است هنوز خواب آلود باشید.

حدود یک هفته تا 10 روز پس از عمل، باید متوجه شوید که کمتر گرسنه هستید، هنگام غذا خوردن سریع‌تر سیر می‌شوید و می‌توانید با غذای کمتر احساس سیری کنید.

لاغری سریع با بوتاکس معده

مطالعات نشان می دهد که تزریق موفقیت آمیز سم بوتولینوم به معده می تواند منجر به کاهش وزن حدود 5 تا 10 درصد در طی شش ماه شود.
برای بهترین نتایج، با یک پزشک یا متخصص تغذیه کار کنید، که ممکن است توصیه کند ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید و رژیمی را دنبال کنید که بر غذاهای سالم و مغذی تاکید دارد. و این روش برای افرادی مناسب است که بین ۵ الی ۱۰ کیلو اضافه وزن دارد و BMI آنها بین ۳۰ الی ۴۰ است.

مزایا بوتاکس معده چیست؟

یک فرآیند غیر تهاجمی است یعنی بدون انجام جراحی میتوانید به لاغری سریع بدن خود کمک کنید بدون آنکه عوارض جراحی را تحمل نمایید.

کاهش وزن و کنترل وزن
یکی از مزایای اصلی بوتاکس معده، کاهش وزن و کنترل وزن است. بر اساس یک مطالعه که در سال 2018 انجام شد، تزریق بوتاکس در معده می‌تواند به کاهش وزن بیشتری در مقایسه با رژیم‌های غذایی و ورزش کمک کند.

آسان و غیرجراحی
بوتاکس معده یک روش آسان و غیرجراحی برای کاهش حجم معده است. در این روش، نیازی به برش و دوخت نیست و فرد بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، به زندگی خود باز می‌گردد.

<yoastmark class=

عدم نیاز به بستری شدن
با توجه به اینکه بوتاکس معده یک روش غیرجراحی است، فرد نیازی به بستری ندارد.

اثر بلندمدت
تزریق بوتاکس معده می‌تواند به دوام طولانی داشته باشد. بر اساس یک مطالعه که در سال 2019 انجام شد، اثر بوتاکس معده برای کاهش حجم معده تا یک سال پس از تزریق محسوس بود.

کمترین عوارض جانبی
بوتاکس معده به دلیل عدم نیاز به جراحی، به کمترین عوارض جانبی نسبت دارد. عوارضی که ممکن است در اثر تزریق بوتاکس معده ایجاد شود، شامل درد و احساس سوزش در محل تزریق و کاهش احساس گرسنگی است.

بوتاکس معده بهتر است یا اسیلو معده؟

اسلیو یک عمل جراحی است که تهاجمی بود و در این عمل حدود ۸۰ درصد معده برداشته میشود و به افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند و مشکلات جدی چاقی دارند توصیه میگردد و اسلیو یک روش لاغری دائمی است در حالیکه روش های لاغری سریع غیر تهاجمی و کم تهاجمی مثل بالون معده و بوتاکس معده برای افرادی با چاقی متوسط و BMI بین ۳۰ الی ۴۰ است و روشی موقتی است.
عوارض اسلیور معده را مطالعه کنید. 

چرا بوتاکس معده را انتخاب کنیم؟

اگر BMI بین ۳۰ الی ۴۰ دارید و با اصلاح سبک زندگی و رژیم ها نتیجه مطلوبی برای کاهش وزن نگرفته اید و یا خطر ابتلا به بیماری چاقی شدید، فشار خون بالا، دیابت دارید بوتاکس معده برای بدست آوردن سلامتی و تناسب اندام شما توصیه میشود.همچنین کم تهاجمی بودن و موقتی بودن آن برای بسیاری از افراد یک حسن حساب میشود.

عوارض احتمالی بوتاکس معده چیست؟

مثل هر روش پزشکی دیگر بوتاکس معده نیز می تواند تعدادی عوارض احتمالی داشته باشد. البته در صورتی که شما کاندید خوبی برای عمل باشید و پزشک متخصصی انتخاب کرده باشید خطر عوارض کاهش خواهد یافت یا صفر می شود. برخی از عوارض بوتاکس معده که ممکن است رخ داده یا ندهند این ها هستند:

  • اختلال در ضربان قلب و تنفس.
  • خونریزی ناشی از تزریق که البته معمولا خودش حل میشود
  • پارگی کوچک یا آسیب به پوشش داخلی دستگاه گوارش فوقانی.
  • واکنش به داروهای مصرفی شما
  • درد در گلو و شکم.

در برخی افراد که تحمل بوتاکس را ندارند یا سابقه حساسیت و واکنش آلرژیک داشته اند ممکن است علائم زیر به عنوان عوارض بوتاکس معده بروز کنند:

  • درد قفسه سینه
  • سوزش سردل (از محتمل ترین عوارض بوتاکس معده)
  • تب
  • درد مفاصل
  • درد شکم
  • اسهال
  • مشکل در بلع
  • دهان خشک
  • بی حالی
  • استفراغ
  • مشکل در تنفس
  • تورم صورت و گلو
  • احساس سرگیجه داشتن
  • التهاب ریه ها در اثر دم ایجاد می شود
  • استفراغ
  • خفگی

<yoastmark class=

چه افرادی کاندید بوتاکس معده هستند؟

شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشید
با اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش موفقیتی کسب نکرده اید
می خواهید سبک زندگی سالم تری را شروع کنید
می خواهید خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی را کاهش دهید.

بهترین سن برای انجام بوتاکس معده :

محدودیت سنی خاصی از سمت سازمان های مطالعاتی اعلام نشده است اما سن افرادی که مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته اند بین۲۶ الی ۶۵ بوده است.
این بدان معنی نیست که افرادی که در این بازه سنی نباشند امکان تزریق بوتاکس ندارند یا قطعا کاندیدای مناسبی هستند. تشخصی نهایی توسط پزشک انجام خواهد شد

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس معده بسیار بستگی به انتخاب نوع بوتاکس و بدن فرد دارد اما معمولا بین ۳ الی ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت.

آمادگی قبل از بوتاکس معده

نخوردن و ننوشیدن برای مدت معینی قبل از عمل.
تغییر دوز یا زمان مصرف داروهای خود در روز(های) منتهی به عمل.
دستورالعمل توسط پزشک بصورت کامل به شما ارائه خواهد شد.
ممکن است تزریق بوتاکس معده همرا ه با داروی بیهوشی کوتاه مدت باشد پس قبل از انجام این اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا بیماری زمینه ای دارید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

مراقبت های پس از بوتاکس

یک عمل سرپایی محسوب می شود که پس از آن میتوانید به خانه بازگردید و از فردا کارهای عادی روزانه خود را شروع کنید. فقط بلافاصله پس از انجام آن بهتر است رانندگی نکنید چون داروی بیهوشی کوتاه مدت ممکن است شما را خواب آلود کرده باشد.
پزشک ممکن است توصیه های زیر را به شما بکند:
آهسته غذا خوردن برای جلوگیری از ناراحتی معده.
غذای خود را به طور کامل بجوید.
زمانی که احساس سیری کردید توقف کنید.
سم بوتولینوم ماهیچه های معده شما را برای حدود سه ماه بی حرکت کرده یا منجمد می کند و پس از آن ممکن است متوجه شوید که اثرات آن شروع به از بین رفتن می کند. ممکن است بتوانید شش ماه پس از آخرین پروسه تکراری انجام دهید.

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس رعایت رژیم غذایی است.و برای عملکرد بهتر بوتاکس باید رژیم غذایی پس از تزریق بوتاکس معده رعایت شود.

<yoastmark class=

نظر افرادی که بوتاکس معده کرده اند چیست؟

در مجموع 60 بیمار انتخاب شدند که از بین آنها دو نفر به دلیل خطای انتخاب حذف شدند و شش بیمار در طول پیگیری کارآزمایی را کنار گذاشتند. در نهایت، مطالعه توسط 52 بیمار تکمیل شد: 24 نفر از گروه کنترل و 28 نفر از گروه درمان.

از 52 شرکت کننده، 40 نفر زن بودند. میانگین سنی آنها 9.7 ± 44.7 سال (محدوده 26 تا 62 سال)، میانگین BMI آنها در ویزیت پایه 6.3 ± 48.5 کیلوگرم بر متر مربع (محدوده) بود.

مطالعه ما نشان می دهد که تزریق داخل معده سم بوتولینوم منجر به کاهش وزن قابل توجهی در بیماران چاق در لیست انتظار جراحی چاقی می شود.

استفاده از BT-A داخل معده در بیماران چاق بر اساس اثر تئوری کندکننده حرکت معده است که منجر به سیری زودتر و کاهش وزن می شود. رولنیک و همکاران در سال 2003 موردی از اولین فرد چاق گزارش شد که در آن از تزریق آندوسکوپی داخل معده BT-A استفاده شد که منجر به کاهش 9 کیلوگرم وزن پس از 4 سال شد.

آمار و ارقام جذاب بوتاکس

بر اساس یک مطالعه که در سال 2018 انجام شد، تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش وزن بیشتری در مقایسه با رژیم‌های غذایی و ورزش کمک کند.
در یک مطالعه دیگر که در سال 2019 انجام شد، اثر بوتاکس برای کاهش حجم معده تا یک سال پس از تزریق محسوس بود.
بر اساس گزارش‌ها، هزینه تزریق بوتاکس معده تا ۴۰ درصد از هزینه عمل جراحی کاهش حجم معده است.
با توجه به گزارشات، تعداد مردمی که به دنبال روش‌های غیرجراحی کاهش وزن هستند، رو به افزایش است. به عنوان مثال، بر اساس یک گزارش از طرف سازمان آمریکایی پزشکی، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۲۵ هزار نفر از بوتاکس برای کاهش وزن استفاده کردند.

هزینه بوتاکس معده چقدر است؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل هایی است که می تواند هزینه زیادی داشته باشد و چون بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند باید همه را از جیب پرداخت کنید. در حال حاظر در ارزان ترین حالت هزینه بوتاکس معده بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در کشوری مانند ترکیه است.

به زودی هزینه بوتاکس معده در ایران درج خواهد شد ولی به این نکته توجه کنید که از نظر اقتصادی این درمان چندان به صرفه نیست زیرا اگر بعد از ۶ ماه به نتایج مد نظر خود نرسید تمام قیمت و هزینه بوتاکس معده که پرداخت کرده اید هدر می رود. همچنین اگر بخواهید مجددا هزینه کنید و بوتاکس را تمدید کنید احتمالا به جز ضرر مالی و به خطر افتادن سلامتی چندان سودی نخواهید کرد.

اثر بوتاکس چه مدت بعد از تزریق مشخص می شود؟

۲ الی ۳ روز بعد از تزریق بوتاکس تاثیر آن شروع میشود و دیگر احساس گرسنگی به شدت روز اول نخواهید داشت.

کاهش وزن را پس از گذشت دو هفته احساس خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان