تزریق ژل در شرق تهران

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • تزریق ژل در شرق تهران
 تزریق ژل در شرق تهران

تزریق ژل در شرق تهران

برای انجام تزریق ژل در شرق تهران نیازمند پیدا کردن یک متخصص حرفه ای هستید. پیشنهاد ما به شما دکتر عامری است. کلینیک زیبایی دکتر عامری با استفاده از بهترین تجهیزات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

تکنیک‌های تزریق به دلیل غیر تهاجمی بودن توانسته‌اند توجه بسیاری از افراد را در حوزه زیبایی و جوان‌سازی پوست به خود جلب کنند. در میان تمامی روش‌های موجود تزریق ژل به دلیل بی‌خطر و بدون عارضه جانبی بودن توانسته با استقبال بسیاری از افراد روبرو شود. چرا که در حال حاضر ژل‌هایی با ترکیبات کاملا طبیعی و بدون ضرر وارد بازار شده‌اند. البته توجه داشته باشید که جهت رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص در این زمینه اهمیت بسیار بالایی دارد.

تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

چند سالی می­شود که تزریق ژل به منظور جوانسازی پوست  و یا حجیم کردن نواحی مختلف صورت (لب، گونه، چانه و…) و بدن سر و صدای زیادی به پا کرده است. ژل‌ها ترکیبی از مواد شیمیایی و زیستی هستند که با اخذ مجوز از سازمان جهانی غذا و دارو FDA، در سراسر دنیا به منظورها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تزریق اصولی و صحیح این فیلرهای پوستی در نقاط مناسب، می‌توان به راحتی حجم از دست رفته پوست صورت که منجر به ایجاد چین و چروک شده است را بازگرداند. تزریق ژل از جمله روش‌های کم هزینه و بی‌خطر است و عوارض کمی نیز در بر دارد.

تزریق ژل از جمله روش های کم هزینه، و مناسب بوده و عوارض کمی نیز در بر دارد. به همین دلیل هر ساله بیش از 1 میلیون خانم و آقا اقدام به استفاده از این روش درمانی برای جوانسازی پوست خود می نمایند. به صراحت می توانیم بیان کنیم بعد از تزریق بوتاکس ، فراگیرترین و محبوب ترین روش جهت جوانسازی پوست، تزریق ژل است.

تزریق ژل در شرق تهران
تزریق ژل در شرق تهران
  1. مرحله 1: ارزیابی و نقشه برداری صورت

در صورت انتخاب استفاده از ژل‌های تزریقی برای بافت نرم، یک پزشک پستار آموزش دیده، ظاهر صورت، رنگ پوست و نواحی از صورت شما را که باید تقویت شوند ارزیابی می‌کند. نقاط فرورفته مانند زیر چشم و یا نقاط کم حجم مانند لب و چانه می‌تواند به عنوان محل مناسب برای تزریق ژل شناخته شود و از مناطق تحت درمان عکس گرفته شود.

  1. مرحله 2: پاکسازی و بیحسی

خوب است بدانی که تزریق ژل روشی بدون درد نیست. محل تزریق با یک پنبه آغشته شده به محلول ضد باکتری تمیز می‌شود. سپس با استفاده از یک کمپرس یخ، پماد بی‌حس کننده یا تزریق ماده بی‌حسی موضعی اقدام به بی‌حس نمودن مناطق مورد نظر به منظور کاهش میزان درد در محل تزریق می‌نمایند.

  1. مرحله 3: تزریق

تزریق هر نقطه معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد و سپس پزشک اقدام به ماساژ و ارزیابی نتیجه می‌کند. تا در صورت نیاز، فیلر بیشتری تزریق شود. بسته به تعداد نواحی مورد درمان، کل فرایند ممکن است 15 دقیقه یا حداکثر یک ساعت طول بکشد.

  1. مرحله 4: دیدن نتایج و پاکسازی

هنگامی که نتایج از نظر پزشک و زیباجو مورد رضایت واقع شد، علامت‌هایی که با مارکر مشخص شده بودند پاک می‌شود. ممکن است یک بسته یخ برای کاهش تورم و کاهش ناراحتی به شما پیشنهاد شود. اگرچه ممکن است نواحی تحت درمان برای یک یا دو روز کمی حساس باشند. اما معمولاً آنقدر دردناک نیست که به مصرف داروهای مسکن نیاز باشد.

کاربردهای استفاده از ژل تزریقی

بیشتر افرادی که دچار چین و چروک در صورت خود می‌شوند، استفاده از فیلرهای پوستی را برای رفع چین و چروک و پر کردن صورت خود انتخاب می‌کنند. در واقع تزریق پرکننده‌های پوستی یک راه حل غیرتهاجمی برای مردان و زنانی است که می خواهند علائم پیری را به ویژه در صورت خود کاهش دهند. تاثیر ژل‌ بر صورت بسیار زیاد و چشمگیر است و با قدرتی بالا چین و چروک‌ها را به خوبی از بین می‌برد. همانطور که گفته شد تزریق ژل علاوه بر جوانسازی پوست، کاربردهای دیگری نیز دارد. بیشتر کاربردهای استفاده از ژل های تزریقی توسط سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید شده‌اند؛

کاربرد تایید نشده استفاده از ژل های تزریقی توسط FDA

باید گفت عدم تایید سازمان دارویی آمریکا از یک روش درمانی، دلیل بر نامناسب بودن یا پر خطر بودن آن نیست، بلکه این سازمان طبق دستورالعمل‌های خاصی که تدوین نموده است، برخی از روش‌های درمانی یا مراقبت از زیبایی را تایید نمی‌کند. در حالت کلی قوانین FDA توسط بیشتر پزشکان دنیا تایید می‌شود و بنابراین بهتر است از این قوانین پیروی نماییم:

  1. تزریق ژل به درون رباط، عضله، تاندون، و درون استخوان
  2. بزرگ کردن باسن با تزریق ژل
  3. تزریق به ران پا برای حجم دهی
  4. تزریق ژل برای افزایش حجم سینه‌ها
تزریق ژل در شرق تهران
تزریق ژل در شرق تهران

کاربرد ژل های تزریقی مورد تایید FDA

  1. جوانسازی دست‌ها: یکی از بهترین و جالب‌ترین کاربردهایی که می‌توانیم برای تزریق ژل بیان نماییم جوانسازی پوست نقاطی مانند روی دست‌ها می‌باشد.
  2. از بین بردن چین و چروک‌ها: با تزریق ژل به راحتی می‌توان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی، خط پیشانی و خط اخم را از بین برد.
  3. حجم دهی با استفاده از ژل: یکی دیگر ازکاربردهای تزریق ژل استفاده برای افزایش حجم لب، برجسته کردن گونه و چانه می‌باشد.
  4. زیباسازی بینی: دیگر کاربرد پرطرفداری که تزریق ژل دارد، اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی می‌باشد.
  5. حجم دادن به صورت: می دانیم که بیشترین دلیل ایجاد چین و چروک و پیری پوست، کاهش حجم چربی است و معمولا این کاهش حجم در اطراف گونه‌ها، پلک‌ها و لب‌ها ایجاد می‌شود. یکی از موثرترین و بهترین روش‌های بازگرداندن حجم به صورت،تزریق ژل است. علاوه بر آن می‌توان با این روش گودی و سیاهی دور چشم، افتادگی پوست صورت و گردن و.. را نیز از بین برد.

ژل های تزریقی و فیلر های پوستی چگونه ساخته می شوند؟

فیلرهای پوستی متنوعی در بازار وجود دارند که به تایید سازمان جهانی غذا و دارو رسیده‌اند و ما در کلینک تخصصی پوست و مو رز تنها از این نوع ژل‌ها استفاده می‌کنیم. این فیلرهای تایید شده، طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته از خطر کمتری برخوردار بوده و عوارض جانبی کم و غیر جدی در زیباجویان ایجاد می‌کنند. پس به خاطر داشته باشید پیش از تزریق ژل حتما از تایید برند آن توسط FDA  اطمینان حاصل نمایید. فیلرهای پوستی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند. یک دسته از فیلرهای پوستی بر اساس اجزای تشکیل دهنده و دیگری بر اساس ماندگاری دسته بندی می شوند. البته برخی از فیلرهای پوستی تلفیقی از این دو دسته هستند.

فیلرهای غیر قابل جذب و دائمی

استفاده از این دسته فیلرهای پوستی محبوبیت خود را از دست داده است. آن هم به دلیل عوارض خطرناک و جانبی بسیار زیادی که تزریق ژل های دائمی در بدن داشته اند. تمامی فیلرهای دائمی که وارد بازار شدند، از ایمنی پایینی برخوردار بودند. تنها یکی از فیلرهای پوستی مورد تایید سازمان FDA قرار گرفت. البته دیگر فیلرهای دائمی توسط اتحادیه استرالیا و اروپا تایید شده اند. اما توسط سازمان دارویی آمریکا تنها یک فیلر تایید شد.

در مورد اتحادیه اروپا باید بگوییم که این سازمان تنها کاربردهای درمانی تزریق ژل که قوانین بهداشتی در آن رعایت شده باشد را تایید می‌کند. فیلرهای دائمی اصولا زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که چین و چروک‌های پوست از عمق بسیار زیادی برخوردار باشند. پس تزریق ژل دائمی بر از بین بردن چروک‌های سطحی در سراسر دنیا ممنوع می‌باشد. این کلاس از فیلرها را که با نام پروتز نیز ممکن است بشناسید، امروزه طرفداران زیادی ندارند. برخی از فیلرهای دائمی عبارت هستند از:

  • PMMA (پلی متیل متاکریلات)

دو فیلر پوستی که مورد تایید سازمان دارویی آمریکا قرار گرفته‌اند، پلی متیل متاکریلات و بلافیل یا ارته فیل می‌باشد. که در اصل یک ژل مصنوعی هستند و بافت‌های بدن قادر به تحمل آن می‌باشند. هردوی این فیلرها توسط یک شرکت تولید می‌شوند و کم ضرراند. طبق قانون تنها زمانی می‌توان اقدام به تزریق ژل پلی متیل متاکریلات نمود که ناحیه تحت درمان در مناطقی مثل چین و چروک‌های موجود در اطراف لب باشد.

تزریق ژل در شرق تهران
تزریق ژل در شرق تهران

البته بسیاری از افراد به صورت غیر مجاز اقدام به استفاده و تزریق این نوع ژل در دیگر مناطق صورتشان به منظور بزرگ کردن و حجم دادن به لب‌ها، رفع جای آکنه‌های پوستی و پر کردن جای زخمی که روی پوست ایجاد فرورفتگی کرده است می‌نمایند. ارته فیل‌ها توپ‌های بسیار کوچکی از پلی متیل دارند که با کلاژن گاوی و داروی بی حسی لیدوکائین ترکیب و ساخته می‌شوند. تزریق ژل‌های ذکر شده عوارضی با خود به دنبال دارند، که معمولا 24 ساعت بعد از بین می‌روند. عوارضی همچون تورم، قرمزی، کبودی، درد خفیف، خارش و در برخی موارد نادر نیز عوارض دیگری همچون ایجاد برآمدگی، حساسیت پوستی و بثورات پوستی در بلند مدت ایجاد می‌شود.

  • دیگر ژل های دائمی جهان

ژل های دائمی بسیاری در دنیا تولید می شوند، که مورد تایید سازمان FDA نیستند. به همین دلیل تنها به آنها اشاره نموده و از آنها صحبتی به میان نمی آوریم. روغن سیلیکون از جمله ژل های دائمی در دنیا به شمار می رود که از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

  • فیلر های قابل جذب و موقتی

فیلرهای موقتی معمولا از موادی همچون کلسیم هیدروکسی آپاتیت، هیالورونیک اسید، پلی لاکتیک اسید یا چربی بدن متقاضی، و کلاژن تهیه می‌شوند. ماندگاری این ژل‌ها با توجه به برندی که دارند متفاوت است و میانگین آن بین 3 ماه تا 1 سال می‌باشد.

انواع ژل‌ها بر اساس ماده تشکیل دهنده

  • هیالورونیک اسید

این ماده قندی در اکثر بافت‌های بدن همچون غضروف ها و پوست وجود دارد. زمانی که هیالورونیک اسید را با آب مخلوط نمایید، حالت ژله‌ای بدست آمده و حجیم می‌شود. هیالورونیک اسید یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده ژل‌های غیر دائمی می‌باشد. که بسیار کم عارضه است و به همین دلیل نزد زیباجویان و پزشکان شناخته شده و محبوب می‌باشد. هیالورونیک اسیدها  یا از طیور و منابع حیوانی، یا به کمک باکتری ها در آزمایشگاه ها تولید می‌شوند. معمولا تزریق ژل حاوی هیالورونیک بین 6 ماه تا 12 ماه ماندگاری دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان