لیزر موهای زائد در شرق تهران

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • لیزر موهای زائد در شرق تهران
 لیزر موهای زائد در شرق تهران

لیزر موهای زائد در شرق تهران

برای انجام لیزر موهای زائد در شرق تهران حتما به کلینیک دکتر فائزه عامری سر بزنید. استفاده از بهترین دستگاه ها و تخصص حرفه ای خانم دکتر عامری این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بهترین نتیجه را از لیزر داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در مورد لیزر موهای زائد در اختیارتان قرار دهیم.

انواع روش های حذف موهای زائد:

به طور کلی دو نوع روش برای برطرف کردن موهای زائد وجود دارد:

1. سیستم های لیزری شامل دستگاه های الکساندریت (طول موج پایین)، دایود و لیزر با طول موج بالا

2. سیستم های غیر لیزری (سیستم های نوری لامپ های زنون) شامل دستگاه های ای لایت (E-LIGHT) و آی پی ال (IPL) که با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند و علاوه بر نور از رادیوفرکانس نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل روی موهای کم رنگ (طلایی ، سفید) اثر بهتری دارد.

دستگاه لیزر موهای زائد

از دستگاه های لیزر موجود با طول موج الکساندرایت و دایود در آتریسا می توان به الیت پلاس (سایناشور)، اپوجی پلاس (سایناشور)، مونولیث (اسکلپیون)، مدیواستار (اسکلپیون)، لوترونیک و … اشاره کرد. این تجهیزات به روز جهان ساخت کمپانی های امریکایی و آلمانی هستند.

مشاوره با سرپرست و مسئول بخش لیزر قبل از انجام لیزر موهای زائد الزامی است و بلافاصله پس از آن کار لیزر انجام می گردد. در جلسه مشاوره، رنگ پوست و جنس و ضخامت ریشه موهای ناحیه مورد نظر بررسی می شود. در صورت مشاهده علائم بیماری های پوستی مانند: اگزما، تبخال، کهیر، پسوریازیس و … لیزر موهای زائد انجام نمی شود. همچنین نواحی که پوست حساس و موها نازک و کرکی هستند نیز نباید لیزر انجام شود.

لیزر موهای زائد در شرق تهران
لیزر موهای زائد در شرق تهران

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده است؟

در حقیقت هنگامی که موضوع برداشتن موهای صورت و بدن به میان می‌آید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه این روش‌ها را امتحان کنید. اما در نهایت پس از چند روز موها دوباره رشد خواهند کرد و معمولاً با خارش و گاهی زخم همراه هستند. پرتوی لیزر با دقتی که دارد بر روی سلول‌های رنگدانه مو تمرکز می‌کند. آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. هنگامی که ملانین در مو شناسایی می‌شود و مورد هدف قرار می‌گیرد، لیزر موهای زائد تمام ساقه و ریشه مو را می‌سوزاند.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند. بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد. که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­  تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­  مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

انواع طول موج های لیزر موهای زائد

دستگاه­های لیزر موهای زائد اصولا دارای 3 طول موج هستند. 755 نانومتر  یاالکساندرایت، 800نانومتر یا دایود و 1064 نانومتر یا ND-YAG

1. لیزر الکساندرایت: مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی

2. سیستم لیزر دایود: مناسب برای پوست های معمولی رو به تیره جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و بیشتر از Nd-YAG و IPL ها می باشد.

3. لیزر‌هایND-YAG برای پوست های تیره و برنز شده، ایمن‌تر و موثرتر است.

موهای زائد عموما در این سه مرحله هستند:

1. آناژن (مرحله رشد) :

طی آن مو دارای حداکثر ضخامت و رنگ است. در این مرحله اشعه لیزر بیشترین اثر تخریبی را بر روی فولیکول مو دارد.

2. کاتاژن (مرحله توقف رشد) :

ضخامت فولیکول رشد یافته کاهش می یابد و از پیاز مو که وظیفه تغذیه رسانی دارد جدا می شود.

3. تلوژن (مرحله استراحت) :

دراین مرحله تمام فعالیت­های رشد متوقف می شود. در نواحی مختلف بدن این دوره تفاوت دارد. مرحله تلوژن در موی سر به مدت 100 روز و در نواحی  دیگر بدن تا 6 ماه طول می کشد.

علت جلسات متعدد لیزر

موهایی که رشد می کنند همگی به طور همزمان در یک فاز قرار ندارند. در یک جلسه لیزر ممکن است برخی از ریشه های مو در فاز آناژن باشند و برخی در فاز کاتاژن و تلوژن. به همین علت تنها با یک یا دو جلسه نمی توان از لیزر موهای زائد نتیجه کامل و قطعی گرفت و باید تا زمان مشخصی که تمامی ریشه ها تحت تاثیر اشعه قرار بگیرند جلسات لیزر به طور مرتب و با فاصله معین تکمیل شوند.

لیزر موهای زائد در شرق تهران
لیزر موهای زائد در شرق تهران

تعداد جلسات لیزر

معمولا تعداد جلسات لیزر بین 6 تا 8 جلسه می باشد و فاصله زمانی بین آن ها بین 40 تا 45 روز است. در بعضی موارد و نواحی خاص ممکن است تعداد جلسات بیشتری نیاز باشد. برای مثال ناحیه بیکینی به دلیل رطوبت مداومی که دارد دیرتر از بقیه نواحی بدن نسبت به لیزر نتیجه نهایی را نشان میدهد. برای اینکه فولیکول موها در هر جلسه کاملا تحت اشعه لیزر قرار بگیرند به هیچ عنوان نباید ریشه مو از پوست خارج شده باشد به همین علت در حین دوران درمان برای اصلاح ناحیه ای که لیزر شده است، فقط از ژیلت استفاده کنید.

توصیه و نکات قبل از لیزر موهای زائد

  • در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است. و در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده با تایید پزشک و تعهد فرد امکان پذیر است.
  • در صورت استفاده از داروهای: ماینوکسیدیل، فنی تویین، سیکلوسپورین ، ایزوترتینوئین، راکوتان (آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک)، کورتون، Retin_A، اطلاع دهید. در صورت لزوم در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت داشتن سوابق بیماری از قبیل عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیگو، MS، کیست تخمدان، نازایی، حساسیت پوستی و دارویی، بیماری های تیرویید، پریود نامنظم، سابقه تبخال، دیابت اطلاع دهید در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت تزریق ژل و بوتاکس حتما به اپراتور خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که در طول دوران لیزر شروع به مصرف دارویی کردید حتما در جلسه بعدی به اپراتور خود اطلاع دهید.

استفاده از پماد بی حسی قبل از لیزر

در روز درمانی لیزر موهای زائد پس از پاک کردن کامل ناحیه از هر نوع کرم یا ضد آفتاب، می توان حتی بدون بی حسی لیزر را انجام داد. ولی برای افراد حساس به درد می توان از پماد زایلاپی، لیدوکایین، زایلوژل برای بی حس کردن نواحی 30 دقیقه قبل از انجام لیزر استفاده کرد. اثر بی حسی تا دو سه ساعت باقی می ماند. بهتر است برای پیشگیری از معطلی طولانی مدت در خانه پماد بی حسی را بشویید و سپس به کلینیک مراجعه نمایید.

قبل از انجام کار لیزر حتما بی حسی با  آب و شامپو کاملا شستشو و خشک شود.

در اغلب موارد خنک شدن پوست توسط اسپری خنک کننده یا باد خنک که اصولا همراه لیزر درمانی موهای زائد باید وجود داشته باشند. برای ایجاد بی حسی کفایت کرده و بهتر است در استعمال داروهای بی حسی تا حدامکان صرفه جویی شود. مگر در موارد خاص مثلا لیزر ناحیه تناسلی که دردناکتر است.

زمان و نحوه مناسب شیو قبل از لیزر

بهترین زمان 24 ساعت قبل از لیزر موهای زائد، موهای ناحیه ی مورد نظر را با ژیلت کاملا اصلاح کنید. ( برای کسانی که حساسیت دارند با ریش تراش موزر بتراشند به طوری که اصلا هیچ ساقه مویی روی سطح پوست نماند. زیرا ساقه مو موجب کاهش اثر بخشی و همچنین خطر احتمالی سوختگی می شود).

لیزر موهای زائد در شرق تهران
لیزر موهای زائد در شرق تهران

عوارض لیزر موهای زائد

باید توجه داشت در بعضی افراد که سابقه عوارض لیزر موهای زائد وجود دارد. یا به عللی احتمال عوارض در آنها بیشتر است. می‏ توان از تست لیزر استفاده کرد. در این حالت یک نقطه از ناحیه لیزر انجام می شود و یک هفته بعد در زمان مشاوره مجدد اگر مشکلی پیش نیامده بود درمان را شروع می کنیم. در اغلب حالات سرخی، التهاب و کبودی حاصل از درمان لیزری بیش از چند ساعت پایداری ندارد و مصرف پماد اکسید زینک یا کرم های ترمیم کننده ی بعد از لیزر برای از بین بردن این حالات کفایت می کند.

نحوه ریختن موها بعد از لیزر

معمولا زمان زیادی طول می کشد تا فولیکول های مو بریزند. این زمان بین ۲ الی ۳ هفته تخمین زده شده است. بنابراین پس از جلسات لیزر موها رشد می کنند و نگرانی برای این موضوع وجود نداشت و طبیعی است که در این زمان موها رشد کنند و سپس شروع به ریزش نمایند.

مزایای لیزر موهای زائد

  • از روش لیزر موهای زائد می‏ توان برای تمامی نقاط بدن استفاده کرد.
  • لیزر موهای زائد به علت اینکه اثرات طولانی مدت و ماندگاری بر موها دارد. محبوبترین روش رفع موهای زائد می باشد.
  • بعد از لیزر موهای زائد تنها موهای کرکی و نازک باقی می ‏ماند که تا چندین ماه نیاز به اصلاح نخواهد داشت.
  • به نسبت روش های سنتی مانند اپیلاسیون در لیزر سیستم خنک‏ کننده (کولینگ) بخش مهمی است که برای نداشتن احساس درد و جلوگیری از سوختگی به کار می ‏رود.
  • می‏ توان گفت در حال حاضر هیچ گزینه بهتری نسبت به لیزر وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان