بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق
 بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق

بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق

تا به حال بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق را شنیده اید؟ ما در این مقاله به صورت کامل توضیح می دهیم. تزریق بوتاکس از مهم ترین روش های جوان سازی پوست است. بیشترین کاربرد بوتاکس مربوط به رفع چین و چروک و خطوط پوستی است، اما این ماده برای درمان تعریق بیش از حد نیز کاربرد دارد. تعریق بیش از حد، بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد. افرادی که بیش از حد تعریق می کنند از حضور در جمع شرمنده می شوند، زیرا عرق بیش از حد باعث خیس شدن لباس ها و ظاهر نامطلوب آن ها می شود. در صورتی که شما نیز با روش های معمول نمی توانید تعریق خود را کنترل کنید، می توانید کاندید تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن شوید.

آیا تزریق بوتاکس می تواند تعریق را کاهش دهد؟

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند، نوعی درمان است که می تواند تعریق آن ها را کاهش دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد را تایید کرده است. در بدن همه ما نوعی ماده شیمیایی وجود دارد، که غدد عرق را تحریک می کند. بوتاکس از طریق مسدودکردن این ماده شیمیایی مانع فعال شدن غدد عرق می شود و بدین طریق تعریق را کاهش می دهد.

تعریق بیش از حد، که با نام علمی هایپرهیدوزیس شناخته می شود، از طریق تزریق بوتاکس تا ۸۰ درصد کاهش میابد. اثربخشی تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، به مدت ۴ تا ۱۲ ماه است و باید در طول سال تمدید شود. اثرات تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن، طی مدت ۲ هفته قابل مشاهده است.
تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، در نواحی مختلفی همچون زیر بغل، پیشانی، دست ها و پاها استفاده می شود. این روش یک جراحی غیرتهاجمی است که نیاز به بیهوشی ندارد، فقط قبل از انجام تزریق، پزشک از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. اصلی ترین کاربرد تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدوزیس است که در ادامه به آن می پردازیم.

بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق
بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق

هایپرهیدروزیس چیست ؟

هایپر هیدروزیس یک اصطلاح پزشکی است که به تعریق شدید و غیر طبیعی گفته می شود. این تعریق ناشی از فعالیت زیاد غدد عرق است، که باعث تعریق شدید در برخی نواحی بدن می شود. متدوال ترین مناطقی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند عبارتند از: دست ها، پاها، کشاله ران، پیشانی و زیر بغل. این بیماری در دو نوع اولیه و ثانویه است.

  • هایپرهیدروزیس اولیه، معمولا به دلایل نامعلومی بروز می کند و شروع آن در کودکی و نوجوانی است. با وجود نامعلوم بودن علت، اضطراب و هیجان می تواند این نوع تعریق تشدید کند. این تعریق ممکن است در نواحی مختلفی از بدن مانند دست ها و پاها و زیر بغل رخ دهد.
  • هایپرهیدروز ثانویه، تعریق ناشی از بیماری یا عوارض جانبی ناشی از مصرف برخی داروهاست. استرس هیجانی و بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید، از دلایل این بیماری هستند. این نوع تعریق بصورت متقارن در برخی نقط بدن اتفاق می افتد و ممکن است هم در خواب و هم در بیداری رخ دهد. برای مثال فرد مبتلا به هایسپرهیدروزیس ثانویه ممکن است تعریق شدید در کف دست ها و پاها را تجربه کند.

افرادی که دچار هایپرهیدورزیس ثانویه هستند، باید برای پیدا کردن علت به پزشک مراجعه کنند. درمان بیماری اصلی، یک از راه های کاهش تعریق شدید است. تزریق بوتاکس یکی از اصلی ترین درمان ها برای کنترل تعریق غیر طبیعی بدن است. هایپرهیدورزیس اولیه و ثانیه از طریق تزریق سم بوتولینیوم قابل کنترل هستند. بنابراین لازم است بیمارانی که تعریق غیرطبیعی را تجربه می کنند، برای درمان، با تشخیص پزشک اقدام به تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن کنند.

چگونه بوتاکس تعریق را کاهش می دهد؟

ماده اصلی بوتاکس، سمی است به نام بوتولینیوم که از نوعی باکتری تولید می شود. این سم بر ساختار و عملکرد سیستم عصبی تاثیر می گذارد و می تواند تغییراتی در عملکرد آن ایجاد کند. بوتاکس، عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال دهنده های عصبی، مواد شیمیایی ای هستند که فرمان های مغز را اجرا می کنند و باعث واکنش نشان دادن بدن می شوند. بوتاکس از طریق مسدود کردن این انتقال دهنده ها، عملکرد سلول عصبی را بلوکه می کند.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن نیز از طریق مسدود کردن انتقال دهنده ها صورت می گیرد. بوتاکس از طریق غیر فعال کرن مواد شیمیایی تحریک کننده غدد عرق، از تعریق زیاد جلوگیری می کند. به همین دلیل از تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق شدید استفاده می شود.

بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق
بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از تعریق

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان تعریق چقدر است؟

هزینه های درمانی بوتاکس برای کنترل تعریق بدن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان بوتاکس، نوع ماده بوتاکس، ناحیه مورد درمان و دستمزد پزشک از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت تزریق بوتاکس هستند.

بطور معمول برای تعریق در ناحیه زیربغل، به هر طرف ۵۰ واحد از ماده بوتاکس تزریق می شود و جمعا ۱۰۰ واحد بوتاکس برای هر دو زیربغل استفاده می شود. تزریق بوتاکس برای تعریق در کف دست ها و پاها و نقاط دیگر بدن، بسته به تشخیص پزشک متفاوت است. بنابراین هزینه ها در هر بیمار بسته به عوامل مختلف متغیر است. علاوه بر این، تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، اثربخشی موقتی دارد. تزریق بوتاکس بطور میانگین می تواند بین ۴ تا ۱۲ ماه از تعریق جلوگیری کند، اما اثر آن دایمی نیست. بیمارانی که دچار تعریق شدید هستند، باید تزریق بوتاکس را هر چندوقت یکبار تمدید کنند.

در کدام نواحی بدن تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق در دست ها و پاها، اثربخشی کمتری دارد و ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی شود. علاوه بر این تزریق بوتاکس به این نواحی، با درد بیشتری همراه است و پزشک برای کاهش درد، از بی حسی موضعی استفاده می کند.

بوتاکس همچنین برای کنترل تعریق در نواحی کشاله ران، سینه ها و صورت نیز استفاده می شود. هرچند تزریق به این نواحی حساس، نیازمند تخصص و تبحر پزشک می باشد. افرادی که می خواهند به نواحی حساس بدن بوتاکس تزریق کنند، ابتدا باید توسط پزشک معاینه شوند تا ایمنی آن ها تضمین شود. تزریق به نواحی حساس، مستلزم شناخت دقیق عضلات و بافت های پیچیده این اندام ها است.

چگونگی تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق بدن

در صورتی که شما نیز کاندید تزریق بوتاکس هستید، ابتدا باید یک پزشک با تجربه پیدا کنید. بوتاکس، یک روش درمانی حساس است و انجام موفقیت آمیز آن، به تخصص پزشک وابسته است. بنابراین، درقدم اول لازم است برای به حداقل رساندن عوارض جانبی، از مهارت پزشک اطمینان حاصل کنید.

اگر به دنبال پیدا کردن یک کیلینیک زیبایی با تخصص خوب هستید پیشنهاد ما به شما کیلینیک زیبایی خانم دکتر عامری می باشد. خانم دکتر فائزه عامری با استفاده از مجهزترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

هایپرهیدروزها

هاپرهیدروزها در دوسته اولیه و ثانویه جای می گیرند. زمانی که تعرق بیش از حد در دست ها، پاها و زیر بغل بوجود می آید به آن هاپرهیدروز اولیه، منطقه ای و یا ناحیه ای گفته می شود. در بسیاری از اوقات برای هاپرهیدروز اولیه هیچ دلیل موجهی به جز دلایل وراثتی، ژنتیکی و یا احساسات شدید روانی نمی توان پیدا کرد.

اما اگر تعریق بیش از حد علاوه بر نواحی دست و پا و زیر بغل در نواحی دیگر بدن نیز اتفاق بیفتد باید در ابتدا دنبال یک بیماری که تعرق زیاد از آن ناشی می شود، بود.

ابتلا به برخی از بیماری ها مانند تیروئید، دیابت، تب بدون دلیل موجه، ایدز، اندوکاردیت (بیماری های عفونی وریدی)، یائسگی، لوسمی، مالاریا، سل، چاقی های بیش از حد، ایدز و … می تواند باعث تعریق شدید بدن شود.

در صورتی که تعرق، ناشی از بیماری باشد، باید در ابتدا بیماری را درمان کرد، پس از درمان بیماری و در صورت عدم رفع تعریق، بوتاکس زیر بغل را می توان انجام داد.

علائم هایپرهیدروزها

زمانی که هایپرهیدروز داشته باشید، یک نشانه یا چند نشانه از مواردی که در پایین به آن ها اشاره می شود شما را گله مند می کند.

بی اثر بودن محصولات ضد تعریق: زمانی که استفاده از محصولات ضد تعریق مثل مام، پودرهای ضد عرق، دئودرانت ها که فعالیت غدد عرقی را کاهش داده یا متوقف می کنند، به داد شما نمی رسند و همچنان به شدت عرق می کنید، بوتاکس زیر بغل را می توانید انجام دهید.

خجالت زدگی از تعریق: همیشه از تعریق زیاد خود احساس شرم می کنید. به دنبال آن خودتان را از شرکت در مهمانی ها و گردهمایی ها منع می کنید.

حمام زیاد: مدام دوش می گیرید. در حالیکه این تعرق به بهداشت شما ربطی ندارد. بسیاری از افراد که زیر بغل شان مدام عرق می کند ممکن است، بسیار دوش بگیرند، اما هیج نتیجه عایدشان نشود و تعریق همچنان ادامه پیدا کند.

خیس شدن مدام لباس: این افراد از پوشیدن لباس های روشن و تنگ فراری هستند. چون آثار تعریق در زمان کوتاهی بر روی لباس هایشان مشخص می شود. حتی از برخی از پارچه ها که ممکن است در برابر خیس شدن آسیب بیشتری ببیند، دوری می کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان