جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی
 جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی

جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی

امروزه همه افراد در مورد جوان سازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی به دنبال اطلاعات هستند. برای درک بهتر این راه های جوان سازی ابتدا باید اطلاعات دقیقی در مورد آن ها داشته باشیم. با استفاده از تخصص خانم دکتر فائزه عامری مقاله ای در مورد این موضوع تهیه شده است در ادامه همراه ما باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ Microneedling یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی از طریق تولید کلاژن استفاده می شود. میکرونیدلینگ به افرادی که قصد دارند جای آکنه، بخیه، اسکار و علائم کشش پوست را کاهش دهند. چین و چروک پوست را از بین ببرند کمک می کند. معمولا یک یا نیم ساعت پیش از انجام میکرونیدلینگ بی حسی موضعی تزریق می شود. کل پروسه درمان حدود نیم ساعت زمان می برد.

این روش بدون درد و عوارض جانبی شدید بوده و نیاز به دوران نقاهت کوتاهی دارد. اما عوارض بسیار کم آن شامل قرمزی و تحریک جزئی پوست در چند روز ابتدایی می باشد. روش جوان سازی میکرونیدلینگ علاوه بر رفع مشکلات ظاهری می تواند باعث سفت شدن و روشن شدن رنگ پوست نیز شود. نهایتا طی دو هفته نتیجه نهایی را نشان می دهد، البته ممکن است برای حفظ نتیجه و تکمیل درمان نیاز به چند جلسه داشته باشید.

پی آر پی چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP (Platelet Rich Plasma) ماده ایست که در هنگام تزریق به بافت آسیب دیده پوست باعث بهبود سلول های بدن می شود. در صورتی که در پوست سر تزریق شود علاوه بهر رشد بهتر موها از ریزش بیش از حد آنها نیز جلوگیری می کند. پلاسما یکی از اجزای خون انسانهاست که شامل “فاکتورهای” خاص یا پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کنند. همچنین پروتئین هایی دارد که باعث پشتیبانی از رشد سلول می شود.

محققان با جداسازی پلاسما از خون و تمرکز روی آن، PRP تولید کرده اند. چرا که فاکتورهای رشد بافت ها در پلاسمای تزریق شده آماده هستند. در نتیجه باعث بهبود سریعتر بافت های بدن می شوند. معمولا برای تاثیر بیشتر این روش را با برخی روش های دیگر ترکیب می کنند. به عنوان مثال میکرونیدلینگ و پی آر پی یا پی آر پی بعد از کاشت مو.

با اینکه این درمان به طور قطعی اثبات نشده اما بسیاری از افراد (مخصوصا ورزشکاران) برای بهبود به آسیب هایشان از آن کمک می گیرند. بر اساس تحقیقاتی در سال 2014 تزریق پی آر پی در درمان آلوپسی آندروژنیک که به الگوی طاسی مردانه نیز معروف است. موثر شناخته شده. زمانی که تزریق PRP به منظور بهبود ریزش یا تسریع رشد مو صورت گیرد. ممکن است تفاوت آنچنانی پس از تزریق مشاهده نکنید. با این حال در طی چند هفته یا چند ماه نتیجه نهایی بسیار متفاوتی از سایر قسمت های سر مشاهده خواهید کرد.

جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی
جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی

میکرونیدلینگ و پی آر پی

همانطور که گفته شد از میکرونیدلینگ برای درمان لک های پوستی، چین و چروک و جای زخم استفاده می شود. استفاده همزمان از PRP ممکن است این اثرات را تقویت کند و کمک کند سریعتر به نتایج دلخواه خود برسید. اگرچه میکرونیدلینگ می تواند برای درمان مشکلات پوستی در سایر نواحی بدن استفاده شود، اما برای استفاده از آن به همراه پی آر پی، بر روی درمان صورت تمرکز شده است. بیشتر بیماران کاندیداهای خوبی برای انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی هستند و موارد منع انجام کمی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

• اگر باردار هستید

• آکنه فعال داشته باشید که منجر به ایجاد زخم جدید شود

• دارای شرایط پوستی خاصی مانند اگزمای صورت یا روزاسه باشید

• در 12 ماه گذشته پوستتان تحت تابش اشعه قرار گرفته باشد

• اخیرا از Accutane استفاده کرده باشید

روش انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی

میکرونیدلینگ یک روش آرایشیست که در درجه اول برای به حداقل رساندن علائم پیری استفاده می شود. در طی یک جلسه استاندارد، یک متخصص پوست از یک غلتک یا دستگاه مخصوص دارای سوزن برای تحریک پوست و شبیه سازی تولید کلاژن جدید استفاده می کند. به همین دلیل میکرونیدلینگ به عنوان درمان القایی کلاژن یا القای کلاژن از راه پوست نیز شناخته می شود. پی آر پی به شکل تزریق یا به صورت موضعی می تواند با هزینه اضافی به جلسه درمان اضافه شود. این همراهی ممکن است باعث بهبودی و کاهش مدت زمان قرمزی و تورم بعد از میکرونیدلینگ شود.

روش انجام شامل دو مرحله است: بسته به مناطق تحت درمان میکرونیدلینگ حدود 30 دقیقه طول می کشد. در این مدت در حالی که صورت شما بی حس است پزشک یک غلتک درما یا هر وسیله مورد تایید FDA را روی نواحی مورد نظر صورت شما می چرخاند. یک سرنگ خون معمولاً از بازوی شما گرفته می شود و درون سانتریفیوژ قرار می گیرد که پلاسمای غنی از پلاکت را از سایر اجزای خون جدا می کند. محلول پی آر پی معمولاً پس از انجام میکرونیدلینگ در ناحیه درمان ماساژ داده می شود. زیرا درمان با میکرونیدلینگ باعث ایجاد منافذ کوچک کنترل شده در پوست می شود و امکان نفوذ PRP را فراهم می کند.

جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی
جوانسازی با میکرونیدلینگ و پی ار پی

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی

پزشک با توجه به وضعیت سلامتی و شرایط فیزیکی دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه آماده سازی برای درمان به هر بیمار می دهد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

✔ از چندین هفته قبل از جلسه درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و بیش از حد خودداری کنید

✔ در روزهای قبل از درمان خود مقدار زیادی آب بنوشید

✔ در روز درمان یک همراه برای رساندنتان به خانه داشته باشید (که بسته به وضعیت هر شخص ممکن است لازم نباشد)

✔ با صورت کاملا تمیز وارد اتاق درمان شوید (حتی اگر آرایش خود را شسته باشید نباید از مرطوب کننده هم استفاده کنید)

پس از اتمام روش، پزشک ممکن است برای تسکین قرمزی سرم یا پماد استفاده کند. همچنین برای بهبود پوست محصولی را تجویز کند. در صورت عدم بروز واکنش نامطلوب، می توانید پس از دقایقی به خانه بروید. حداقل تا یک هفته نباید در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرید. درمان های دیگری روی پوستتان انجام دهید. همچنین بهتر است که صورت خود را ماساژ ندهید. به سادگی و آرامی یک بار در روز پوست خود را تمیز کنید و در صورت نیاز آنرا مرطوب کنید. در صورت تمایل فونداسیون یا پودر سبک استفاده کنید تا قرمزی به حداقل برسد. تا زمانی که پوست شما کاملا خوب شود فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد و افزایش دمای پوست صورت (به عنوان مثال دویدن زیاد و تمرینات ورزشی) می شود را انجام ندهید. تعریق ممکن است باعث تحریک بیشتر شود و احتمال تورم یا کبودی را افزایش دهد.

عوارض جانبی و دوران نقاهت میکرونیدلینگ و پی آر پی

کبودی و التهاب، تورم و قرمزی از جمله رایج ترین عوارض جانبی این روش درمانیست. اینها معمولاً بلافاصله پس از عمل ظاهر می شوند و ظرف دو تا شش روز برطرف می شوند. از آنجایی که PRP حاوی خون خود شما است. بنابراین احتمال آلودگی یا عفونت بسیار کاهش پیدا می کند. اما از عوارض نادر میکرونیدلینگ و پی آر پی می توان عفونت و اسکار را نام برد. دوران نقاهت این روش بسیار کوتاه می باشد. همانطور که گفته شد تمامی عوارض آن نهایتا تا یک هفته از بین می رود. با انجام دستورات پزشک و مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ و پی آر پی می توانید حداقل عوارض را داشته باشید و به سرعت به روال عادی زندگی برگردید.

مزایای میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ :میکرونیدلینگ روشی است که با تحریک کلاژن سازی باعث ترمیم ساختار و عملکرد پوست آسیب دیده می گردد.

میکرو به معنای کوچک و نیدلینگ به معنی سوزن زدن است و میکرونیدلینگ معنای ایجاد سوراخ های ریز در سطح پوست می باشد.

در این روش به وسیله سوزن های بسیار ریز میلیون ها میکرو کانال در پوست ایجاد می شود.

این روش درمانی به گونه ای است که سوزن های بسیار ریز و استریل شده و با عمق و سرعت مشخص شده توسط پزشک به طور همزمان به لایه دوم پوست یا درم وارد می شوند.

در این مدت فعال سازی سیستم ایمنی بدن انجام می گیرد به این علت باعث افزایش ضخامت اپیدرم ( لایه اول پوست ) شده و یا افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته های کلاژن و الاستین می گردد.

مزایای میکرونیدلینگ:

  • موثرترین روش جوانسازی
  • امکان درمان انواع مختلف پوست
  • ترمیم سریع پوست
  • بدون درد و  زخم
  • فاقد عوارض جانبی
  • مقرون به صرفه
  • افزایش استحکام و ضخامت پوست بدون آسیب رسیدن به لایه اپیدرم
نحوه انجام میکرونیدلینگ:

یک نوک سوزنی استریل که دارای 12 سوزن بسیار ریز است به سر میکروپن ( ابزار دستی ) وصل می شود. پزشک متخصص پوست یک لایه نازک از ژل موضعی را روی پوست شما مالیده و عمق مناسب را براساس نیازها و شرایط خاص تان تعیین می کند. سپس میکروپن با یک حرکت به صورت آرام بر روی پوست شما فشرده می شود و همزمان در یک جهت مشخص حرکت داده می شود، تا زمانی که تمام سطح ناحیه مورد عمل میکرونیدلینگ پوشش داده شود.

مدت زمان عمل میکرونیدلینگ بر اساس مقدار ناحیه موردنظر متفاوت است و به طور کلی در حدود 15 تا30 دقیقه به طول می انجامد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان