مزوتراپی لک

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • مزوتراپی لک
 مزوتراپی لک

به طور کلی مزوتراپی باعث به گردش درامدن خون زیر پوست می شود، در ادامه این روند باعث می شود تا نقاطی از پوست که آسیب دیده است، درمان شود. این کار باعث رسیدن مواد مغذی به زیر پوست می شود، برخی از مواد مغذی با افزایش سن به قد کافی به لایه های زیری پوست ممی شود اما مزوتراپی این عمل را برای پوست انجام می دهد.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی و رفع لک صورت

  • آنتی بیوتیک ها و باز کننده های عروق
  • تیروکسین و کلسی تونین
  • هیالورونیداز و کلاژناز
  • عصاره گیاهی
  • مواد معدنی و ویتامین ها

اعمالی که قبل از مزوتراپی باید انجام دهید

قبل از انجام مزوتراپی حتما با پزشک خود گفتگو کنید. نیاز است که او در جریان باشد تا ببیند شما دارویی نظیر آسپرین و یا مانند آن استفاده می کنید یا خیر. این داروهای ضد التهاب و غیر استروئیدی که درد را کاهش می دهند باعث کبودی و التهاب در حین مزو می شود. بهتر است از خوردن این دست داروها تا یک هفته قبل از مزو خودداری کنید.

تعداد دفعات استفاده از ضد لک در مزوتراپی

به طور کلی جلسات مزو در جلسات مختلف با فاصله ۲ تا ۳ هفته می باشد. که این در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. به منظور جوان سازی پوست به طور کامل باید تمام جلسات را طبق گفته پزشک به اتمام برسانید.

نکته ای که باید به یاد داشته و انجام دهید این است که اگر در طول درمان با مزوتراپی هستید، بهتر است رژیم غذایی کم چرب را برای خود در نظر بگیرید و از خوردن آب زیاد دست نکشید. این عمل باعث می شود تا سموم بدن خارج شوند.

مزوتراپی لک
مزوتراپی لک

نحوه اعمال مزوتراپی

مواد موثر در این روش زیبایی پوست، به لایه های زیرین پوست که در هر فرد با توجه به شرایطی که پوست دارد، متفاوت است. این تزریق می تواند از ۱ تا ۴ سانتی متر زیر پوست انجام شود و یا حتی ممکن است به صورت زاویه دار تزریق شود.

قبل از شروع تزریق بر روی پوست شما بی حس کننده زده می شود تا درد را حس نکنید. دارویی که باید زیر پوست تزریق شود، در هر برخورد سوزن حدودا یک قطره تزریق می شود.

سوزن های مزو بسیار ریز هستند و برخی از آن ها اندازه میکرو دارند. ممکن است حرکات رفت و برگشت سوزن در دستگاه و پوست شما به سرعت و به شکل رگباری انجام شود. در برخورد سوزن با پوست خود دردی را حس نمی کنید اما سوزن ها کار خود را انجام می دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این عمل را در چند جلسه انجام دهید.

تاثیر مزوتراپی ضد لک برای صورت چقدر است؟

نسبت به داروهای خوراکی برای از بین بردن لک و جای جوش، این روش بسیار اثر بخش تر می باشد. در این روش از دارو های شیمیایی به مقدار خیلی کم و به منظور مصرف موضعی استفاده می شوند.  همین مورد باعث شده است تا طرفداران این روش یعنی مزوتراپی لک صورت روز به روز بیشتر شود.

تفاوت مزوتراپی و بوتاکس

تزریق بوتاکس در کرج مانند مزوتراپی باعث جوانسازی پوست می شود اما روش انجام کار به کلی متفاوت است. تزریق بوتاکس زیر پوست باعث می شود عضلات به طور موقت از کار بیوفتند تا عصب بتواند با قدرت بیشتری عمل کند. بعد از تزریق بوتاکس به مرور زمان چین چروک ها از بین می رود. مزو نسبت به بوتاکس این روزها طرفدارن بیشتری دارد.

مزایای استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی و از بین لک صورت

امروزه لیست بی شماری از مواد ضد پیری وجود دارد، اما می توان به جرات گفت مزوتراپی برای جوانسازی کامل می باشد. در واقع می توان گفت این روش نه تنها باعث جوانسازی پوست می شود بلکه می تواند لک ها و جای جوش را نیز از بین برده و باعث گردش خون زیر پوست می شود.

اما گذشته از این موارد می توان مزایای دیگر مزوتراپی را اینگونه بیان کرد:

این روش بسیار مناسب برای از بین بردن چین و چروک ها می باشد و همچنین باعث آبرسانی مستقیم به پوست می گردد.

شفافیت پوست در این روش تضمین شده است.

مشکلات دیگر پوست با این کار از بین می رود و درمان می شود.

این روش به بستری نیاز ندارد و بعد از عمل می توانید با کرم های مخصوص به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.

استفاده از این روش هزینه های کمی نسبت به درمان های دیگر دارد.

همچنین از مزوتراپی می توان برای مو و لاغری نیز استفاده کرد.

مزوتراپی لک
مزوتراپی لک

عوارض مزوتراپی لک صورت

بهتر است به این نکته دقت کنید که پوست بسیار حساس است و باید حتما به پزشکی مراجعه شود که در این راستا آموزش دیده است. به طور کلی می توان به عوارضی از این دست اشاره کرد:

ایجاد درد در پوست صورت و ناحیه ای که مزو اعمال شده است.

به علت حساسیت ممکن است باعث خارش شود.

پوست ممکن است دچار التهاب شود.

در ناحیه پوست صورت سرخی، کبودی ممکن است به وجود آید.

در برخی مواقع نیز عفونت دیده شده است.

چه کسانی می توانند مزوتراپی انجام دهند؟

  • افرادی که صورتشان لک شده است
  • افرادی که دچار بیماری ملازما هستند
  • پوست های سوخته
  • پوست های خالدار

این روش درمان به دلیل اینکه غیر تهاجمی می باشد، به زمان استراحت نیاز ندارد. اما در برخی شرایط که صورت ملتهب شده و متورم می گردد ممکن است یک روز مرخصی نیاز باشد.

اثر بخشی مزوتراپی

این روش درمانی سرعت آبرسانی به پوست را بالا می برد و باعث جوان سازی فوری پوست می شود. این درمان حتی برای بیمارانی که دوست دارند پوست خود را از شلی و چروک های افزایش سن حفظ کنند، مناسب می باشد.

آیا مزوتراپی روشی برای درمان لک صورت است؟

همگام با افزایش سن، سرعت بازسازی و تعویض لایه‌های پوست کاهش می‌یابد. مزوتراپی میزان کلاژن را افزایش و نشانه‌های پیری را به طور آشکار کاهش می‌دهد. این فرایند ترمیم پوست را سرعت بخشیده و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد. مزوتراپی برای لک صورت، فرایندی است که در آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار نازک آنزیم ها، هورمون‌ها و ویتامین‌های موردنیاز پوست را به آن می‌رساند. این موارد برای سفت شدن و جوان‌سازی پوست مفید هستند.

ازآنجایی‌که صنعت زیبایی درمان‌های بسیاری را ارائه داده و هرکدام از آن‌ها دستیابی به نتایجی فوق‌العاده را وعده می‌دهند، گیج شدن در میان این گزینه‌ها آسان است. با این حال، فرایندهایی وجود دارند که واقعاً می‌توانند در دستیابی به پوست دلخواه به افراد کمک کنند. مزوتراپی صورت یکی از این فرایندها است که پوست را سفت و جوان می‌کند. هدف کلی این درمان، مداوای مشکلات زمینه‌ای است که سبب آسیب پوستی می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به التهاب یا گردش خون ضعیف اشاره کرد.

نحوه انجام مزوتراپی

مواد مؤثر در این روش زیبایی پوست، به لایه‌های زیرین پوست که در هر فرد با توجه به شرایطی که پوست دارد، متفاوت است. این تزریق می‌تواند از ۱ تا ۴ سانتی‌متر زیرپوست انجام شود و یا حتی ممکن است به صورت زاویه‌دار تزریق شود. قبل از شروع تزریق بر روی پوست شما بی‌حس‌کننده زده می‌شود تا درد را حس نکنید. دارویی که باید زیر پوست تزریق شود، در هر برخورد سوزن حدوداً یک قطره تزریق می‌شود.

سوزن‌های مزو بسیار ریز هستند و برخی از آن‌ها اندازه میکرو دارند. ممکن است حرکات رفت و برگشت سوزن در دستگاه و پوست شما به سرعت و به شکل رگباری انجام شود. در برخورد سوزن با پوست خود دردی را حس نمی‌کنید اما سوزن‌ها کار خود را انجام می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این عمل را در چند جلسه انجام دهید.

تأثیر مزوتراپی ضد لک برای صورت

نسبت به داروهای خوراکی برای از بین بردن لک و جای جوش، این روش بسیار اثربخش‌تر می‌باشد. در این روش از داروهای شیمیایی به مقدار خیلی کم و به منظور مصرف موضعی استفاده می‌شوند. همین مورد باعث شده است تا طرفداران این روش یعنی مزوتراپی لک صورت روز به روز بیشتر شود.

هزینه مزوتراپی لک صورت

هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات موردنیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد.
هزینه هر فرد بستگی به مقدار و نوع مواد مورد نیاز و با توجه به ناحیه‌ی مربوطه متفاوت است. با مراجعه به کلینیک دکتر عامری در شرق تهران بهترین خدمات مزوتراپی را دریافت کنید.

دیگر عوارض مزوتراپی لک صورت
  • ایجاد درد در پوست صورت و ناحیه‌ای که مزو اعمال شده است.
  • به علت حساسیت ممکن است باعث خارش شود.
  • پوست ممکن است دچار التهاب شود.
  • در ناحیه پوست صورت سرخی، کبودی ممکن است به وجود آید.
  • در برخی مواقع نیز عفونت دیده شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان