تزریق چربی به لب

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه خانم ها است. برای انجام تزریق چربی به لب باید حتما از متخصص این کار کمک بگیرید. حتما زیر نظر پزشک انجام دهید. دکتر فائزه عامری در شرق تهران با استفاده از مجهز ترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در ادامه این مقاله مراحل تزریق چربی به لب را بررسی می کنیم.

استخراج چربی 

 در این مرحله در اتاق عمل چربی از برخی نقاط بدن از قبیل قسمت پایین شکم یا دو طرف پهلو خارج می‌‌شود. پزشک برای این کار از سوزن یا کانوله بسیار کوچک استفاده می‌‌شود تا از آسیب رساندن به سلول‌های چربی جلوگیری گردد. پزشک به اندازه چربی مورد نیاز برای افزایش حجم لب به استخراج چربی می‌پردازد. مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق به لب در مقایسه با چربی مورد نیاز برای باسن، ساق پا یا سینه بسیار کم است.

 آماده سازی چربی

 پس از آنکه چربی از موضع مورد نظر جمع آوری شد. درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا تحت سرعت بسیار بالا فرآوری و پاکسازی شود. در این شرایط سلول‌های چربی از مایعات و سلول‌های آسیب دیده در هنگام استخراج چربی جدا می‌‌شوند و برای تزریق آماده خواهد شد.

 تزریق چربی

 پس از انجام مراحل بالا چربی به درون لب تزریق می‌‌شود تا ظاهر دلخواه بیمار به دست بیاید. میزان برجستگی لب به خواسته‌ها و انتظارات بیمار و همچنین نظر پزشک برای به وجود آوردن ظاهر طبیعی لب بستگی دارد.

 مهمترین مزیت تزریق چربی

 مهمترین مزیت تزریق چربی این است که برای برجسته کردن لب از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود. به هیچ عنوان از محصولات مصنوعی استفاده نخواهد شد. پزشک فقط چربی‌های یک ناحیه از بدن را به سایر نواحی انتقال خواهد داد. از آنجایی که از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌‌شود بدن به هیچ عنوان آن را پس نخواهد زد. در بیش از ۹۰ درصد از نواحی سطح پوست چربی وجود دارد. به همین دلیل تزریق چربی در برخی نقاط خاص طبیعی است. در صورتی که قرار است حجم ناحیه مورد نظر کمی افزایش پیدا کند مشکل چندانی وجود نخواهد داشت.

 دوران بهبود پس از تزریق چربی

 دوران بهبودی پس از تزریق چربی به شدت ترومای ایجاد شده در هنگام تزریق چربی بستگی دارد. در اکثر موارد تزریق چربی به کمک وسایل تخصصی و کانون بسیار کوچک انجام می‌‌شود و ریسک بروز کبودی به حداقل خواهد رسید. در صورتی که از کانوله بزرگتر استفاده شود فرایند تزریق با ریسک بروز کبودی گسترده پس از افزایش حجم لب به همراه خواهد بود. در صورت بروز کبودی معمولاً یک هفته طول می‌‌کشد تا کبودی به طور کامل از بین برود و تورم نیز چند روز پس از تزریق برطرف خواهد شد. هیچ گونه محدودیتی در خصوص انجام فعالیت جسمانی پس از تزریق چربی وجود ندارد و شما می‌‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره و عادی خود بپردازید.

 نتایج حاصل از تزریق چربی

معمولاً چربی تزریق شده در لب طی مدت ۵ یا ۶ ماه از بین می‌رود و این فرایند در خصوص تزریق ژل نیز رخ خواهد داد. معمولاً نتایج حاصل از تزریق چربی مدت زیادی باقی نمی‌ماند اما باعث بهبود بافت لب خواهد شد. تزریق چربی به لب باعث می‌شود لب شما نرم برسد و چین چروک آن کم شود. تزریق چربی روشی است که ۹۰ درصد به مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد به همین دلیل نتایج حاصل از تزریق چربی در جراحان مختلف متفاوت خواهد بود و مانند سایر بافت‌های پیوندی احتمال مرگ بافت چربی نیز وجود دارد.

پس از آنکه حجم لب کاسته شد شما می‌توانید برای تزریق مجدد چربی به پزشک مراجعه کنید و هیچ گونه مشکلی در ارتباط با تزریق چربی در همان ناحیه وجود نخواهد داشت. شما می‌توانید هر ۶ ماه یک بار یا سالی یک بار یا هر بار که دوست داشتید برای تزریق مجدد چربی به مطب پزشک بروید. اصلاح خطوط دور لب توسط ژل می‌تواند یک ایده مناسب باشد، با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

 محدودیت‌ها و عوارض و خطرات تزریق چربی به لب

 محدودیت اصلی در تزریق چربی انتخاب یک روش مناسب است. در اکثر بیماران می‌توان از چربی یا ژل استفاده کرد. در صورتی که بیمار تمایل زیادی به تزریق چربی داشته باشد تصمیم گیری نهایی در این خصوص به اهداف و انتظارات او و میزان برجسته شدن موضع مورد نظر بستگی خواهد داشت. محدودیت دیگری که در خصوص تزریق چربی وجود دارد. به مسئله پرهزینه بودن آن ارتباط دارد زیرا تزریق چربی هزینه بالایی دارد. از آنجایی که پزشک از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌کند. باید از وسایل متعددی برای استخراج چربی، پاکسازی و آماده سازی سلول‌های سالم برای تزریق استفاده کند. که این فرآیند مستلزم صرف زمان و هزینه است. خطرات و عوارض تزریق چربی شبیه عوارض تزریق ژل است که به شرح زیر می‌باشند:

  • پزشک باید بداند که عضلات اصلی در کدام قسمت قرار دارند تا مطمئن شود چربی را به درون عروق خونی تزریق نمی‌‌کند.
  • بروز کبودی
  • تورم
  • تشکیل توده در محل تزریق به علت نوع و مقدار چربی تزریق شده، آناتومی ناحیه انتخاب شده برای تزریق چربی، نحوه پردازش چربی

 محبوبیت تزریق چربی علت استفاده از چربی‌های بدن فرد متقاضی درمان

 تزریق چربی از آن جهت محبوبیت بالایی دارد. در این روش پزشک از چربی‌های بدن خود فرد متقاضی در مورد استفاده می‌‌کند. در واقع یک ترکیب ارگانیک از یک ناحیه از بدن را به ناحیه دیگر انتقال خواهد داد. تنها فاکتوری که در این رابطه وجود دارد به مسئله هزینه تزریق چربی مربوط خواهد شد. بیمار باید برای تزریق چربی به انجام جلسات مشاوره و اطمینان از مناسب بودن تزریق چربی بر اساس شرایط خود به یک پزشک با تجربه و ماهر مراجعه کند.

 تفاوت تزریق چربی با سایر روش‌های افزایش حجم لب

 تزریق چربی به لب از لحاظ مختلفی با سایر روش‌هایی که برای افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می‌گیرند تفاوت دارد. تزریق چربی در مقایسه با سایر روش‌ها از قبیل تزریق ژل با نتایج طبیعی ‌تری همراه است. به علاوه نتایج حاصل از تزریق چربی دائمی هستند. البته ممکن است شما به دو یا سه جلسه درمان نیاز داشته باشید اما پس از آن نتایج به دست آمده حفظ می‌‌شود و شما نیازی به تزریق مجدد نخواهید داشت.

در عوض نتایج حاصل از تزریق ژل موقت هستند. باید پس از مدتی برای حفظ نتایج به دست آمده پزشک مراجعه کنید. به عبارتی هر شش ماه یک بار مراجعه به پزشک ضروری است. اگرچه ممکن است شما پس از تزریق چربی دچار کبودی و تورم زیادی شوید. همان نسبت نیز نتایج به دست آمده پایدار خواهد بود و شما شاهد نتایج طبیعی و دائمی خواهید بود که این مسئله باعث شده افراد زیادی متقاضی افزایش حجم لب با تزریق چربی باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان