انواع روش های تزریق چربی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • انواع روش های تزریق چربی
 انواع روش های تزریق چربی

انواع روش های تزریق چربی

امروزه انواع روش های تزریق چربی برای نواحی مختلفی از بدن استفاده می شود. پزشکان روشها و مواد مختلفی را برای بازگرداندن جوانی و شادابی به ظاهر شما پیشنهاد می کنند. روشهای تزریقی یکی از شایعترین روشها و چربی یکی از شایعترین موادی است که برای این منظور استفاده می شود. تزریق چربی به بدن (یا انتقال چربی) به روشی اطلاق می شود که در آن چربی از شکم و یا دیگر نواحی بدن فرد گرفته شده و به صورت (یا به سایر نواحی مورد نظر فرد) تزریق می شود. هدف از این روش اضافه کردن حجم صورت، لب ها، باسن و یا دستها می باشد که باعث می شود نمای آن پرتر و جوانتر شود. تزریق چربی  به بدن می تواند فرورفتگی صورت و بعضی از انواع اسکار را پر کرده و باعث بهبود ظاهر آنها شود.

تزریق چربی صورت، از طریق ایجاد پُری و برآمدگی، باعث درجاتی از لیفت در بافت صورت می شود. تزریق چربی ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر روش هایی مانند لیفت صورت یا ابرو انجام شود. مانند سایر روشهای تزریقی چربی باعث کاهش یا برطرف شدن چین و چروکها می شود. چربی را می توان در حجم بیشتر در مقایسه با سایر فیلرها استفاده کرد، این به معناست که تزریق چربی می تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشمها، صورتی پرتر و جوانتر و نمای بهتر و پوست صافتر را ایجاد کند. تزریق چربی به لایه های عمقی بافت صورت، ظاهر لاغر و استخوانی صورت را که اغلب در اثر افزایش سن ایجاد می شود از بین می برد.

عمل پیوند چربی چگونه انجام می شود؟

چربی از یکی از اندام های شما استخراج می شود، شسته شده و پالایش می شود و بعد توسط سوزن های مخصوص زیبایی به نواحی مد نظر تزریق می شود. ممکن است نیاز باشد برای دستیابی به نتایج دلخواه، نیاز به تکرار چند باره این عمل باشد.
تزریق چربی به بدن را می توان در سه مرحله توضیح داد:

استخراج چربی

پزشک شما با کمک خودتان یک ناحیه را برای استخراج چربی انتخاب کرده و آن جا را بی حس می کند. سپس یک برش کوچک در آن جا ایجاد می کند، از یک روش استریل سازی استفاده کرده، سپس از یک مکنده برای استخراج چربی استفاده می کند.

پالایش و انتقال چربی

زمانی که مقدار مورد نظر چربی را از آن ناحیه استخراج کردند، جراح آن را پالایش میکند و سلول های چربی را برای انتقال با سرنگ های کوچک آماده می کند. خاص سازی چربی ممکن است با سانتریفیوژ کردن آن و حذف ناخالصی ها صورت بگیرد.

قرار دادن آن در محل مورد نظر

ناحیه مورد نظر برای پیوند آماده خواهد شد. جراح شما یک سوزن یا لوله را به مکان مورد نظر و ناحیه برش داده شده وارد می کند. سوزن معمولا برای چند بار به ناحیه ی مورد نظر وارد شده و خارج می شود. هر بار که سوزن خارج شود، مقداری از چربی طبیعی با دقت به روی بافت قبلی اضافه خواهد شد. این عمل چندین بار تا بدست آوردن نتایج دلخواه و به وجود آمدن بافت چربی مورد نظر تکرار خواهد شد. بعضی از جراحان توصیه می کنند تا ناحیه ی پیوند برای نتایج رضایت بخش ماساژ داده شود. دیگران توصیه می کنند برای بدست آوردن خطوط مناسب از روش جایگذاری استفاده کنند. ممکن است پزشک ناحیه پیوند را با باند بپوشاند.

هدف پزشک زیبایی شما این است که شما به زیباترین و طبیعی ترین نتایج برساند ، همچنین عمل جراحی آسان و راحتی را تا حد ممکن تجربه کنید.

کاربردهای تزریق چربی

کاربرد اصلی روش تزریق چربی به بدن پر کردن بخش هایی از بدن است که به دلیل کاهش ناگهانی وزن با بالا رفتن سن دچار افتادگی و خطوط (چین و چروک) شده اند. بنابراین می توان مهمترین کاربردهای این روش زیبایی را به شرح زیر لیست کرد:

  • رفع خط خنده و اخم
  • حجیم کردن لب ها
  • حجیم کردن گونه ها
  • رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن
  • از بین بردن چین و چروک صورت
  • جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
  • حجیم کردن سینه ها و رفع عدم تقارن در آنها
  • حجیم کردن باسن
  • حجیم کردن ساق پا
  • رفع چین خوردگی های بدن
  • جوان سازی واژن
  • اصلاح وضعیت ظاهری بدن و متقارن کردن بخش های مختلف آن
  • اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها و پر کردن بخش های مختلف بدن
  • تزریق چربی در صورت

تزریق چربی برای رفع چین و چروک‌های صورت مانند خطوط خنده، خط اخم، خطوط افقی پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی (در اطراف چشم) بسیار مناسب است. در این حالت، چربی از شکم، ران یا سایر بخش‌های بدن شما معمولاً به کمک روش لیپوساکشن استخراج شده و پس از آماده‌سازی به بخش‌های مورد نظر تزریق می‌شود. فرورفتگی‌های ناشی از افزایش سن یا چاله‌های ناشی از آکنه و جوش هم به خوبی با این روش قابل درمان است. افزایش حجم لب‌ها، کانتور خط فک، رفع عقب رفتگی چانه و موارد این چنینی نیز با تزریق چربی برطرف می‌شوند.

تزریق چربی در سینه

در صورتی که می‌خواهید کمی حجم سینه های خود را افزایش دهید. کاندیدای خوبی برای تزریق چربی به پستان‌ها هستید. اما توجه داشته باشید که برای این کار پستان‌های شما باید شکل و بافت پوستی مطلوبی داشته باشد. در صورتی که افتادگی پستان‌ها زیاد بوده، قوام پوست پستان‌ها ضعیف است یا می‌خواهید افزایش حجم زیادی داشته باشید، تزریق چربی چندان برای شما مناسب نیست.

اگر قبلاً ایمپلنت پستان انجام داده‌اید و حالا می‌خواهید شکل یا حجم پستان‌ها را بهبود ببخشید، می‌توانید از تزریق چربی به  استفاده کنید. گاهی بعد از ایمپلنت، کمی ناهماهنگی در شکل ظاهری پستان‌ها مشاهده می‌شود. در این موارد استفاده از چربی برای رفع نقایص بسیار مناسب است.
اگر در اثر لامپکتومی به دلیل سرطان سینه، پستان‌ها دچار مشکلی شده باشند، تزریق چربی روش بسیار مناسبی برای پر کردن و رفع نقایص ایجاد شده خواهد بود. از تزریق چربی می‌توان برای بازسازی کلی پستان‌ها بعد از ماستکتومی (پستان‌برداری) هم استفاده کرد. البته در این حالت معمولاً به ۲ تا ۴ جلسه‌ی درمانی نیاز دارید.

حجم‌دهی به باسن

بسیاری از افرادی که می‌خواهند باسنی پر و با انحنای بیشتری داشته باشند می‌توانند از روش «لیفت باسن برزیلی» استفاده کنند. این روش نوعی تزریق چربی به باسن است که بدون نیاز به ایمپلنت، باعث افزایش انحنا و حجم باسن می‌شود. در این روش از لیپوساکشن برای خارج کردن چربی از نواحی مجاور و از تزریق چربی برای پر کردن باسن استفاده می‌شود.

جوانسازی پوست دست

برای جوانسازی پوست، افزایش حجم و پوشاندن تاندون‌ها و عروق سطحی که در سنین بالا در پشت دست قابل مشاهده هستند، می‌توان از تزریق چربی به دست استفاده کرد.

تزریق چربی به واژن

یکی از روش های مناسب برای جوان سازی واژن تزریق چربی است. این روش معمولا برای افرادی که به دلیل سن بالا، در نواحی واژن خود دچار افتادگی شده اند مفید است. این عمل برای کسانی که دچار عفونت رحم و یا واژن هستند تا زمان درمان کامل آن، توصیه نمی شود.

قبل از انجام تزریق چربی رعایت چه نکاتی توسط بیمار لازم است؟

لازم است بیمار از وجود هر گونه آلرژِی (اعم از غذایی ، دارویی ، یا سایر عوامل محیطی) پزشک را مطلع سازد.
درمورد کلیه داروهایی که مصرف می کند (اعم از آنهائی که طبق تجویز پزشک مصرف می کند و یا بدون نسخه مصرف می کند) پزشک خود را مطلع سازد.

از مصرف داروها یا ترکیبات گیاهی یا غذاهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری نمائید.

از 2 هفته قبل از تزریق چربی به بدن ، از مصرف آسپیرین یا داروهای حاوی آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهاب مانند بروفن، ژلوفن، ایندومتامین و دیکلوفناک و .. خودداری نماید.

سخن پایانی

مرکز زیبایی و درمانی خانم دکتر فائزه عامری در شرق تهران با استفاده از مجهزترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در این عمل های زیبایی تخصص پزشک بسیار اهمیت دارد. خانم دکتر عماری یکی از متخصصین در این زمینه می باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان