کلینیک لیزر در حکیمیه

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • کلینیک لیزر در حکیمیه

چرا باید از لیزر فایبر لیز پرویو استفاده کنم؟ مزایا و تأثیر آن چیست؟

کلینیک لیزر در حکیمیه:  یکی از روش‌های به دست آوردن زیبایی حذف موهای زائد است. در زندگی‌های امروزی، افزایش اضطراب و استرس، تغییر در رژیم‌های غذایی، افزایش هورمون‌های مردانه در زنان و به هم خوردن تعادل هورمونی و… باعث افزایش موهای زائد شده است. در این مقاله درباره چرایی و چگونگی استفاده از لیزر فایبر لیز پرویو صحبت می‌کنیم.

با توجه به افزایش موهای زائد دیگر روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز افراد باشد. استفاده از روش‌هایی که هزینه و وقت زیادی تلف می‌کند، روش‌هایی که برگشت‌پذیر هستند، روش‌هایی که درد زیادی دارند؛ مقرون‌به‌صرفه نیست. در روش‌های سنتی فرد باید منتظر بماند تا موهای زائدش به حدی از بلندی برسد و سپس آن را از بین ببرد. به همین دلیل استفاده از لیزر به روشی کارآمد و محبوب تبدیل‌شده است.

هم‌اکنون از دستگاه‌ها و روش‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود. تکنولوژی این دستگاه‌ها روز بروز در حال پیشرفت است. لیزر روز بروز کارآمدتر مؤثرتر و بی‌دردتر می‌شود.

در ادامه علاوه بر معرفی لیزرهای مختلف به معرفی بهترین کلینیک لیزر تهرانپارس می‌پردازیم. کلینیک پوست، مو و لیزر فائزه عامری، بهترین کلینیک لیزر در تهرانپارس است که می‌تواند بهترین لیزر را برای شما انجام دهد.

از مهم‌ترین دستگاه‌های لیزر در ایران می‌توان از لیزر الکساندرایت، روبی، دایود، ان دی یاگ و لیزر فایبر لیز پرویو  نام برد. لیزر فایبر لیز پرویو نسبت به دیگر لیزرها جدیدتر است.

تیپ‌های پوستی و لیزر

همان‌طور که می‌دانید افراد تیپ‌های پوستی متفاوتی دارند. تیپ‌هایی که از رنگ روشن به سمت رنگ تیره طبقه‌بندی می‌شوند. این درجات از رنگ روشن 1، به تیره‌ترین رنگ 6، می‌رسد. این درجه‌بندی بر اساس میزان تحمل فرد در برابر نور خورشید تعیین‌شده است. شماره 1 پوستی است که همیشه در برابر نور خورشید می‌سوزد و هیچ‌وقت برنزه نمی‌شود و پوست 6 پوستی است که هیچ‌گاه نمی‌سوزد و اغلب برنزه می‌شود.

میزان مقاومت و تأثیر لیزر روی هرکدام از این پوست‌ها با دیگری متفاوت است. علاوه بر نوع پوست نوع موی این افراد هم دلیل این موضوع است. معمولاً افرادی که پوست روشن دارند موهای نازک و کرک مانند دارند. لیزر الکس دایود ممکن است برای این افرا کارکرد خوبی نداشته باشد.

 

انواع لیزر و ویژگی‌های هرکدام از نظر کلینیک لیزر حکیمیه

4 دستگاه لیزر بیشترین استفاده را در کلینیک‌ها دارد. دستگاه لیزر فایبر لیز پرویو در این میان از همه جدیدتر است. دستگاه‌های زیر نسبت به‌تمامی دستگاه‌های لیزر هم ایمن‌تر است و هم کارکرد بهتری دارد.

  • شامل الکساندرایت (Alexandrite)
  • روبی (The ruby)
  • دیود (The diode)
  • ان دی یاگ
  • فایبر لیز پرویو Fiber Laser Pro-U

لیزر روبی

 

شاید بتوان لیزر روبی را اولین لیزری دانست که برای موهای زائد به‌کاربرده شد. این لیزر، ایمنی و تأثیر مناسبی دارد. استفاده از این لیزر درد کمی به همراه دارد، اما با استفاده از خنک‌کننده داخلی دستگاه، درد آن کمتر می‌شود. این خنک کاری علاوه بر کاهش درد، از آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند.

این دستگاه بی‌وقفه نیست و مکث‌های کوتاه 2 ثانیه‌ای دارد. این مکث‌ها جهت کاهش درد و کاهش احتمال آسیب پوست طراحی‌شده‌اند. طول‌موج این لیزر تنها 194 نانومتر است. به دلیل طول‌موج پایین این لیزر می‌تواند بیشترین کارکرد را روی پوست‌های روشن با موهای تیره داشته باشد.

تأثیر این لیزر تقریباً دائمی است. موهایی که مجدداً رشد کنند نازک و کم‌پشت هستند. این لیزر برای پوست‌های تیره و برنزه مناسب نیست. به دلیل سیستم ایجاد مکث هنگام لیزر، جلسات درمانی این لیزر طولانی است و ممکن است خسته‌کننده باشد. عوارض این روش نظیر ایجاد سوختگی، التهاب و قرمزی زیاد است. از همه این‌ها که بگذریم لیزر روبی روشی قدیمی است که فناوری‌های جدید را ندارد. اما نمی‌توان از تأثیر آن روی پوست‌های روشن و موهای تیره عبور کرد.

لیزر الکساندرایت

 

لیزر الکساندرایت از کریستال الکساندرایت استفاده می‌کند. این کریستال می‌تواند نور مادون‌قرمز تولید کند. این لیزر می‌تواند بخش زیادی از پوست را پوشش دهد. سرعت درمان این لیزر بالا است. این لیزر از طول‌موج 755 نانومتر استفاده می‌کند. لیزر الکساندرایت روی انواع پوست از روشن تا کمی تیره پاسخگو است. برای موهای نازک هم می‌توان از این لیزر استفاده کرد. برخلاف باور عموم، این لیزر برای پوست‌های بسیار تیره اصلاً مناسب نیست. برای پوست‌های روشن هم ممکن است باعث تغییر رنگ‌دانه‌ها و درنتیجه تیرگی پوست شود. نسبت به الکس دایود و فایبر لیز پرویو درد هم دارد. به‌طورکلی اگر تیپ پوستی شما بین 1 تا 3 هست این لیزر با طول‌موج پایین برای شما مناسب است.

لیزر دایود در کلینیک لیزر حکیمیه

این لیزر نسبت به لیزر روبی و الکساندرایت جدیدتر است. این دستگاه از نیمه‌رساناها برای لیزر استفاده می‌کند. طول‌موج این دستگاه 800 تا 810 نانومتر است. این لیزر روی پوست‌های تیره با موهای ضخیم بیشترین تأثیر را دارد. طول‌موج این دستگاه ضرری برای انسان ندارد و به دلیل قابلیت استفاده از طول‌موج‌های متفاوت می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این لیزر می‌تواند بخش‌های بزرگ روی بدن نظیر کمر را به‌راحتی درمان کند. احتمال آسیب پوست در این لیزر بسیار پایین است و عوارض کمتری نسبت به دو مورد قبلی دارد. اما بازهم عوارضی نظیر کهیر، سوختگی و تغییر رنگ پوست مشاهده‌ شده است. گرچه هنوز مطالعات طولانی‌مدت در این مورد صورت نگرفته است.

لیزر اِن دی یاگ

از این لیزر برای حذف موهای زائد در انواع تیپ‌های پوستی استفاده می‌شود. این روش برای افراد با پوست روشن و موی نازک بسیار تأثیرگذار است. این لیزر از طول‌موج در بازه 532 تا 1064 استفاده می‌کند. همین موضوع موجب نفوذ عمیق به پوست و درنتیجه کسب نتیجه بهتر می‌شود. جالب است که این لیزر در فرکانس‌های پایین هم می‌تواند مؤثر واقع شود. این لیزر ماندگاری بسیار خوبی دارد و تأخیر زیادی برای رشد مجدد مو به وجود می‌آید. یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی همین نوع لیزر است.

البته استفاده از این لیزر کمی دردناک است و هنوز مطالعات طولانی‌مدت برای اثرات و عوارض آن انجام‌نشده است.

لیزر فایبر لیز پرویو

این دستگاه را می‌توان جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر دانست. این دستگاه به دلیل استفاده از سه طول‌موج الکس (155)، دایود ( 808) و ان دی یاگ (1064) عملکرد سه‌گانه دارد. این دستگاه می‌تواند 90 درصد موهای زائد را از بین ببرد و ماندگاری خوبی داشته باشد. به دلیل عمق بالای نفوذ به فولیکول‌ها این دستگاه تأثیر بهتری روی انواع تیپ‌های پوستی مخصوصاً پوست‌های روشن دارد. هند پیس این دستگاه به‌شدت سبک است و این باعث می‌شود که پزشک هنگام انجام کار احساس خستگی نکند و کارش را با راحتی و آرامش بیشتر انجام دهد.

این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد. به‌عنوان نمونه با قابلیت تنظیمات جنسیت این دستگاه می‌توان راحت‌تر برای رفع موهای زائد در زنان و مردان اقدام کرد. هم‌چنین در منوی تنظیمات این لیزر، می‌توان ناحیه بدن را انتخاب و سپس لیزر را انجام داد. با توجه به حساسیت و دردناک بودن لیزر در برخی نواحی، این قابلیت در کاهش درد و لیزر راحت کمک زیادی می‌کند.

این دستگاه به جلسات کمتری نیاز دارد. زیرا شات این دستگاه بدون وقفه است و پزشک کارش را سریع‌تر انجام می‌دهد. به دلیل ماندگاری و تأثیر بالای این لیزر، در وقت و هزینه بیمار صرفه‌جویی می‌شود و دیگر نیاز نیست برای تجدید مدام لیزر به کلینیک مراجعه کند.

این دستگاه برخلاف دیگر لیزرها می‌تواند برای پوست‌های رنگ روشن بسیار مناسب باشد. این پوست‌ها معمولاً موهای نازک و کرک مانند دارند که دیگر دستگاه‌ها از عهده لیزر این موها برنمی‌آیند. اما لیزر فایبر لیز پرویو این موهای زائد و کرک‌ها را از بین می‌برد.

اگر تمامی نکات بالا را به‌دقت مطالعه کرده باشید، به‌احتمال خیلی زیاد انتخاب شما لیزر فایبر لیز پرویو است. این لیزر با مزیت‌هایی که قابل‌چشم‌پوشی نیست می‌تواند بهترین گزینه برای هر تیپ پوستی باشد. این لیزر با عملکرد سه‌گانه الکساندرایت، دایود و ان دی یاگ می‌تواند کارکرد بسیار بهتری داشته باشد.

کلینیک دکتر فائزه عامری، به‌عنوان بهترین کلینیک لیزر حکیمیه  و بهترین لیزر در تهرانپارس، با انجام لیزر فایبر لیز پرویو شما را برای رفع موهای زائد کمک می‌کند.

ممنوعیت‌های لیزر در کلینیک لیزر حکیمیه

دقت کنید که برخی افراد نباید لیزر کنند. دیگر افراد هم لازم است قبل از لیزر حتماً با پزشک خود مشورت کنند. به‌عنوان‌مثال، کسانی که برنزه کرده‌اند یا دچار آفتاب‌سوختگی شدید شده‌اند. این افراد در صورت لیزر پوستشان به‌شدت خواهد سوخت. مادران باردار نباید لیزر کنند زیرا امواج لیزر برای جنین خطرناک است. اگر در دوران شیردهی به سر می‌برید بهتر است لیزر را به زمانی پس‌ازاین دوران موکول کنید.

اگر بیماری پوستی خاصی مانند پسوریازیس دارید بهتر است از لیزر اجتناب کنید، زیرا ممکن است دچار عوارض شدیدی شوید. اگر بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید حتماً با پزشک خود مشورت کنید؛ گاهی برخی داروها مانع از کسب نتیجه مناسب لیزر می‌شوند. اگر دچار زخم‌های عفونی هستید، نباید لیزر کنید، زیرا باعث انتقال این زخم عفونی به دیگر نقاط بدن می‌شود. اگر دیابت دارید و مبتلا به زخمهای دیابتیک هستید، لازم است قبل از لیزر با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

مراجعه به متخصص زنان قبل از لیزر

بله! مراجعه به متخصص زنان قبل از لیزر بسیار مهم است. وجود برخی بیماری‌های نهفته نظیر تخمدان پلی کیستیک می‌تواند مانع عمل لیزر مخصوصاً روی پوست صورت شود. اگر قصد لیزر دارید ابتدا باید با سونوگرافی و آزمایش هورمونی عدم ابتلا به این بیماری در شما شخیص داده شود. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است ابتدا با مصرف دارو کیست تخمدان را درمان و سپس لیزر کنید. همچنین لیزر می‌تواند برای غدد لنفاوی و برخی نقاط خاص بدن مشکل ایجاد کند. تشخیص در این‌مورد را به پزشک زنان بسپارید.

بهترین کلینیک لیزر حکیمیه

مرکز زیبایی پوست، مو لیزر دکتر فائزه عامری، بهترین کلینیک لیزر حکیمیه (تهرانپارس) است. این مرکز به عنوان کلینیک لیزر تهرانپارس، با ارائه خدمات لیزر ازجمله لیزر فایبر لیز پرویو شما را برای درمان موهای زائد کمک می‌کند.

این مرکز با جدیدترین و بروزترین متدهای لیزر در حکیمیه (تهرانپارس) ، آماده کمک به شما عزیزان است. جهت گرفتن مشاوره و اطلاع از ساعات حضور پزشک در کلینیک هم‌اکنون با ما تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان