لیزر در سعادت آباد

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • لیزر در سعادت آباد
 لیزر در سعادت آباد

لیزر در سعادت آباد

انجام لیزر در سعادت آباد امروز با استفاده از کلینیک زیبایی دکتر عامری به سادگی انجام می شود. با تاسیس کلینیک زیبایی دکتر عامری در منطقه سعادت آباد تهران می توانید به راحتی از تجربه پرسنل متخصص این مرکز استفاده کنید. در این کلینیک با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. در ادامه این مقاله برای آشنایی با انواع روش های لیزر موهای زائد بدن همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که می‌تواند ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد. در این مقاله ما در مورد چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد، تعداد جلسات و عوارض آن صحبت خواهیم کرد. همچنین به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست و چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟ در ادامه با ما همراه باشید:

لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر با موهای زائد چه می‌کند؟

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای از بین بردن موهای ناخواسته بر روی سطح تمام بدن است که در سال‌های اخیر تقاضا برای انجام آن بسیار افزایش پیدا کرده است. از بین بردن موهای زائد برای همیشه که توسط لیزر انجام می‌شود با کمک انتشار پالس‌های انرژی نور به یک ناحیه مشخص از پوست بدن عمل می‌کند. با کمک این اشعه فولیکول و ریشه اینگونه موها از بین می‌رود و همین باعث می‌شود تا مو دیگر نتواند رشد پیدا کند.

همچنین باید بدانید که موها در طی چرخه رشد خود می‌توانند در دو فاز رشد و یا استراحت باشند، که در صورت استراحت فولیکول‌های مو، اشعه لیزر بر روی آن‌ها اثری نمی‌کند. از این رو برای از بین بردن موهای زائد بدن به صورت کامل بایستی در چند جلسه و با فواصل زمانی مشخص صورت بگیرد.

لیزر در سعادت آباد
لیزر در سعادت آباد

کاربرد لیزر موهای زائد چیست؟

بخش‌های بسیاری از بدن وجود دارد که دارای موهای ظریف و یا حتی درشتی هستند که این میزان می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. به صورت کلی می‌توان گفت که از لیزر می‌توان برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نقاط بدن استفاده کرد، اما قبل از انجام آن بهتر است برای مشاوره با پزشک متخصص به کلینیک معتبر مراجعه کنید و در این خصوص نیز مشورت نمایید.

در حال کلی، لیزر برای تمامی قسمت‌های بدن قابل استفاده است، که برخی از این بخش‌ها در زیر بیان شده است:

✓ لیزر بیکینی

✓ زیر بغل

✓ دست ها

✓ لیزر پا

✓ موهای زائد پشت لب و چانه

✓ برجستگی گونه

✓ بین ابروها

✓ شکم و پهلوها

✓ لیزر کمر

✓ پهنای شانه

با انجام یک معاینه کلی می‌توانید بر اساس نیاز خود لیزر موهای زائد بدن در نواحی مختلف را انجام بدهید و آن را به طور کامل از بین ببرید.

  • لیزر بیکینی: لیزر موهای زائد تناسلی زنان

یکی از روش‌های موثر و بهینه برای جایگزینی تیغ و موم و … در از بین بردن موهای زائد استفاده از دستگاه تناسلی لیزر است. استفاده از تیغ در این ناحیه می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در بلند مدت شود که یکی از شایع‌ترین آن‌ها بروز جوش و سیاه شدن پوست آن قسمت است.

لیزر موهای زائد واژن یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که امروزه محبوبیت بسیاری را در بین خانم‌ها به دست آورده است. علت رواج این تکنیک برای از بین بردن موهای زائد این است که بدون درد انجام می‌شود و اثر بلند مدتی نیز دارد.

علاوه بر این نواحی، از لیزر برای سایر بخش‌های بدن نیز استفاده می‌شود که در ادامه به توضیح مختصری از هر کدام پرداخته شده است:

لیزر در سعادت آباد
لیزر در سعادت آباد
  • لیزر زیر بغل

موهایی که در ناحیه زیر بغل رشد می‌کند معمولا تیره‌تر و ضخیم‌تر از موهای سایر بخش‌های بدن است و در صورت استفاده از اپیلاسیون و یا تیغ به مرور زمان پوست این قسمت از بدن نیز به مرور زمان تیره‌تر هم می‌شود.
استفاده از لیزر زیر بغل در همان جلسات ابتدایی نتایج خوشایند و قابل ملاحظه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • لیزر موهای زائد صورت

با اینکه موهای رشد یافته در ناحیه صورت بسیار ظریف و کم رنگ هستند اما از آنجایی که صورت در دید عموم قرار دارد می‌تواند تاثیر ناخوشایندی داشته باشند. لیزر موهای صورت نیاز به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه ایده آل دارد، به این دلیل که موهای موجود در این بخش بسیار نازک‌تر از سایر بخش‌ها می‌باشد و همچنین فاز استراحت آن‌ها نیز طولانی‌تر از سایر موها هستند.

  • لیزر موهای زائد پا

از آنجایی که موهای ناحیه پا نسبت به سایر بخش‌های بدن ضخیم‌تر و تیره‌تر هستند، به راحتی می‌توانند در همان جلسات ابتدایی به طور کامل از بین بروند و نتیجه آن را نیز مشاهده نمایید.

  • لیزر دست

معمولا موهایی که در ناحیه مچ تا آرنج دست رشد پیدا می‌کنند ضخیم‌تر از سایر نواحی هستند و از این رو لیزر بر روی موهای این بخش بهتر نتیجه می‌دهد.

  • لیزر شکم و کمر

لیزر مو بر روی شکم و کمر در صورتی که دارای موهای درشت و تیره‌ای باشد نیز جواب می‌دهد و می‌توانید به راحتی و در طی چند جلسه آن را از بین ببرید.

لیزر موهای زائد مردان

گاهی اوقات افراد گمان می‌کنند که لیزر تنها مخصوص خانم‌ها است و مردان نمی‌توانند از این روش برای از بین بردن موهای خود استفاده نمایند، اما باید بدانید که بسیاری از مشتریان کلینیک‌های لیزر آقایان هستند.

لیزر در سعادت آباد
لیزر در سعادت آباد

در واقع لیزر یک روش درمانی بسیار موثر برای از بین بردن موهای زائد مردان است به این دلیل که می‌توانند بدون هیچ نگرانی از موهای زیر پوستی و یا حتی خارش ناشی از اصلاح کردن موهای خود بر روی گردن راحت شوند.

از لیزر موهای زائد در آقایان می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • موهای زائد در پشت
  • قفسه سینه
  • شکم

لیزر موهای زائد چند جلسه است؟

معمولا توصیه پزشکان برای تعداد جلسات لازم برای از بین بردن کامل موهای زائد بین ۶ تا ۸ جلسه است که این تعداد در افراد مختلف نیز متفاوت می‌باشد. همچنین معمولا فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد در حدود ۴ تا ۶ هفته می‌باشد. علاوه بر این مسئله پس از اتمام تعداد جلسات لیزر، ممکن است نیاز باشد تا فرد در سال ۱ الی ۲ بار برای تمدید آن به کلینیک مراجعه نماید

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

از عوارض لیزر می‌توان در روزهای ابتدایی به حالت آفتاب سوختگی پوست اشاره کرد. که با استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده به سرعت بهبود می‌یابد. همچنین ممکن است ناحیه تحت لیزر کمی تیره‌تر و یا روشن‌تر از قبل شود که بیشتر در افرادی قابل مشاهده است که قبل از لیزر در معرض نور خورشید مستقیم بوده‌اند.

اما از عوارض بسیار نادر لیزر که بیشتر به دلیل مراجعه به کلینیک غیرمعتبر رخ می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ایجاد تاول در برخی از نواحی در اثر کم تجربه بودن برخی تکنیسین‌ها وجود دارد.
  • سوختگی با لیزر موهای زائد؛ همچنین استفاده از دستگاه‌های خانگی به دلیل نداشتن تجربه کافی در این زمینه نیز می‌تواند باعث ایجاد سوختگی گردد.
  • آیا اشعه لیزر برای چشم ضرر دارد؟ آسیب چشم به دلیل عدم استفاده از عینک مناسب برای انجام اینکار نیز می‌تواند یکی دیگر از عوارض بعد از لیزر باشد. پالس‌های نوری که از دستگاه ساطع می‌گردد می‌تواند به چشم‌های بدون محافظ نیز آسیب جدی وارد نماید.
  • درد در لیزر موهای زائد؛ ممکن است در جلسات بعدی لیزر فرد با کمی درد در هنگام انجام اینکار مواجه شود. که می‌تواند قبل از آن از بی حس کننده استفاده نماید.
لیزر در سعادت آباد
لیزر در سعادت آباد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

افرادی که درای شرایط زیر هستند بهتر است برای انجام لیزر اقدام نکنند:

  • افراد با وجود بیماری‌های هورمونی
  • کسانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند.
  • سابقه بروز گوشت اضافه در ناحیه جراحی شده
  • سابقه بروز تبخال‌های مکرر در نواحی بدن
  • سابقه داشتن بیماری‌های خاص مانند لوپوس
  • خانم‌های باردار

انواع دستگاه لیزر: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که افراد قبل از اقدام به انجام لیزر می‌پرسند این است که چه دستگاهی برای لیزر بهتر است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که با توجه به شرایط افراد دستگاه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند نتیجه مطلوبی را فراهم نمایند. در ادامه به معرفی بهترین دستگاه لیزر پرداخته شده است:

لیزر الکساندرایت

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر در دنیا برای از بین بردن کامل موهای زاید دستگاه لیزر الکساندریت می‌باشد. این دستگاه توسط یک شرکت امریکایی به نام Cynosure ساخته شده است که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان در انواع مختلف پوست اشاره کرد.

لیزر دایود

از این دستگاه می‌توان برای تمامی انواع پوست حتی پوست‌هایی با رنگ تیره نیز استفاده کرد. از آنجایی که قدرت نفوذ اشعه در این دستگاه بالا است می‌تواند به راحتی به عمق پوست نفوذ کند و موهای زیر پوست را نیز از بین ببرد. یکی از محبوب‌ترین و بهترین دستگاه‌های دایود، لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمدیکا می‌باشد.

لیزر ان دی یاگ

از این دستگاه می‌توان برای لیزر موهای زائد بر روی پوست‌های تیره و یا بسیار تیره (نوع ۵ و ۶) استفاده کرد. در واقع استفاده از نوع دستگاه برای موارد خاص می‌باشد.

دستگاه لیزر خانگی

دستگاه‌های لیزر که در منزل از آن‌ها استفاده می‌شود قدرت لیزرهای کلینیک را ندارند، به همین دلیل نمی‌توانند تاثیر چندان موثری داشته باشند. از این رو زمان بیشتری را باید صرف کنید تا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید. دستگاه‌های لیزر خانگی باید در دفعات بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد و دائما شارژ شوند. علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که این نوع دستگاه‌ها برای بسیاری از انواع و رنگ پوست قابل استفاده نمی‌باشد.

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟

اگر فولیکول‌های مو بعد از اتمام جلسات لیزر به طور کامل از بین بروند. نتیجه لیزر مو هم دائمی خواهد بود. گاهی اوقات نیز ممکن است برخی از فولیکول‌های مو سالم باقی بمانند. نیاز به لیزر مجدد برای از بین بردن آن‌ها داشته باشد.

رشد مجدد موها بعد از اتمام جلسات لیزر می‌تواند بنا به دو دلیل زیر باشد:

  • نوع موهای فرد
  • تجربه کافی تکنسین

در صورتی که فولیکول‌ها در طی لیزر تنها آسیب دیده باشند و به طور کامل از بین نرفته باشند می‌توانند دوباره رشد یابند.

 چه سنی برای لیرر موهای زائد مناسب است؟

از آنجایی که هورمون‌ها در طول دوره نوجوانی و جوانی هنوز به تعادل و پایداری کامل نرسیده است. استفاده از روش لیزر موثر نخواهد بود. از این رو متخصصین توصیه می‌کنند که نوجوانان تا سن ۱۷ تا ۱۹ سالگی صبر کنند. پس از آن با پایدار شدن هورمون‌ها برای لیزر اقدام نمایند.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری ممکن است؟

متخصصین توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار از هرگونه کار غیر ضروری و یا زیبایی در این دوران پرهیز نمایند. تا احتمال خطر و یا ریسکی را برای جنین خود به وجود نیاورند. اما لیزر در دوران شیردهی بلامانع است، زیرا اشعه لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ نمی‌کند.

آیا دربیمارانی که علت رویش موی زائد آنهااختلالات هورمونی است لیزر موثراست؟

بله در حال حاضر در تمام کسانی که بامشکل موی زائد روبرو هستند. درمان اصلی لیزر با دستگاه الکساندرایت و یا دایود میباشد. درافرادی که اختلال هورمونی دارند معمولا به صورت متناوب از لیزر وداروهای هورمونی استفاده می شود. چون دارو به تنهائی باعث ازبین رفتن موها نمی شود. بلکه فقط تازمان مصرف حجم و ضخامت موها کاهش می یابد و باید در کنارآن حتما ازلیزر استفاده شود.

آیا لیزر موی زائد فقط درزمینه زیبایی به کار می رود یا جنبه درمانی هم دارد ؟

کاربرد درمانی لیزر موی زائد در مواردی است که بیمار به دنبال اصلاح دچار فولیکولیت یا به اصطلاح عامیانه جوش در محل می شود. این حالت مخصوصا در ناحیه گردن آقایان و ساق پای خانمها شایع و دراکثر موارد به درمانهای موضعی مقاوم است .در چنین مواردی تنها درمان موثر لیزر موی زائد می باشد.

مراقبتهای قبل ازانجام لیزر موی زائد چیست؟

ازدوهفته قبل از انجام لیزر از روشهای اصلاحی که باعث کندن مو می شود نباید استفاده شود.این روشها شامل بندانداختن استفاده از موم یا شمع و یا دستگاه اپی لیدی است.ولی بیمار میتواند دراین مدت به راحتی از تیغ استفاده کند. نکته قابل توجه اینست که یرنزه کردن پوست با آفتاب یا اسپری و کرم برای لیزر با دستگاه کوتر ممنوعیت ایجاد نمی کند. این در حالی است که پوست برنزه شده را با سایر دستگاهها لیزر نمی توان لیزر کرد. لیزر در سعادت آباد در کلینیک زیبایی دکتر عامری.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان