رفع چین و چروک پوست |بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • رفع چین و چروک پوست |بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران
 رفع چین و چروک پوست |بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران

بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران

بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران:امروزه یکی از رایج ترین مشکلات در بین مردم در تمامی نقاط کشور، چین و چروک های به وجود آمده بر اثر افزایش سن است. که این مشکل پیامدهای ناخوشایندی همانند عدم اعتماد به نفس را در پی دارد. از سال های دور شاهد این موضوع هستیم که همواره انسان در حال پیدا کردن راه حلی دائم برای رفع این مشکل است.

شاید در گذشته های دور طب سنتی و یا استفاده از ماسک های خانگی برای از بین بردن این چین و چروک ها بهترین راه حل بود. اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت علوم پزشکی راه حل های شگفت انگیری وچود دارد که میتواند شما را برای داشتن یک پوست جوان و شاداب نزدیک کند به صورتی که هنگام مشاهده چهره خود درمقابل آینه، حس بهتر و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

در ادامه این مقاله، انواع روش های از بین بردن چین و چروک های صورت در بهترین کلینیک های پوست و مو را به طور کامل شرح خواهیم داد، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای رفع چین و چروک پوست چه باید کرد؟

در پاسخ شما به این سوال چندین روش پزشکی وجود دارد که با انتخاب هریک از این روش ها باتوجه به نوع پوست و حد چین و چروک های خود میتوانید به پوست سالم، باطراوت و جوان دست پیدا کنید .

این روش ها جهت از بین بردن چین و چروک های صوورت عبارتند از:

  • تزریق پرکننده‌ها
  • میکرونیدلینگ
  • لیزر
  • آر اف فرکشنال
  • هایفوتراپی
  • تزریق چربی
  • لایه برداری

تزریق پرکننده‌ها

تزریق پر کننده یا تزریق فیلر که امروزه این روش علمی، توانسته است توجه طرافدارن زیادی را به خود جلب نماید، یکی از موثرترین روش ها جهت افزایش حجم پوست است. از این پرکننده ها جهت افزایش حجم گونه،  لب، فرم دهی چانه، رفع چین و چروک پوست و… استفاده میشود.

با بالا رفتن سن، کلاژن پوست کاهش میابد که این روند سبب ایجاد چین و چروک هایی در بعضی نواحی صورت میشود و یا پوست دچار افتادگی عضلات میشود. به طور معمول جنس ژل استفاده شده در این مواقع، ژل هيالورونيک اسيد است که تزریق این ژل به صورت، باعث ایجاد کلاژن ساززی پوست شده و در نتیجه جهت رفع چین و چروک های صورتکمک شایستی خواهد کرد.

اگر بخواهیم با ذکر مثالی این روند تاثیرگذاری را شرح دهیم، همانند بادکنک خالی با چین و چروک های زیادی است که پس از باد کردن و ااضافه شدن حجم آن، سطح صاف تری را خواهد داشت.شما پس از تزریق، معجزه این روش را در کوتاه ترین زمان ممکن خواهید دید.

میکرونیدلینگ

جهت انجام این روش از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ استفاده میشود. به طور کلی این دستگاه سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی را در خود جای داده است که با قرار گرفتن این سوزن ها در نواحی مورد نظر، سوراخ هایی را ایجاد می نماید که این سوراخ ها برای وارد نمودن داروهای درمانی بر داخل لایه های پوست ایجاد میشود.

قابل به ذکر است این نکته را ذکر نماییم که دوز مشخصه این داور ها باتوجه نوع پوست بیمار مشخص میگردد. با توجه به روزنه های ایجاد شده در پوست، این دارو وارد لایه های پوست شده و سپس  با تحریک سلول‌های پوستی فرایند ترمیم و بازسازی را انجام میدهند. همچنین داورهای مورد استفاده در این روش، حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید هستند.

لیزر

یکی از مدرترین و بهترین فنواوری علوم پزشکی، لیزر CO2 fractional است. در این روش، با ایجاد ستون‌های تخریبی (microscopic thermal injury zone)  در پوست، سبب لایه برداری میشود. با توجه به حرارتی که در مجاورت ستون‌های تخریبی بااستفاده از این دستگاه وارد میشود، سرعت بازسازی سلولی و تحریک کلاژن‌سازی را افرایش میدهد.

این روش به دو صورت استمپی و اسکنری میباشند که لازم است اگاه باشید که استفاده از سیستم‌های استمپی رسیک بالاتری را به دلیل  اعمال تمامی دات‌ها در یک زمان و بالابردن حرارت موضعی را دارد.

آر اف فرکشنال

این روش جهت از بین بردن چین و چروک های صورت تاثیر گذاری بالایی دارد. همچنین آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین روش ها برای صورت است. در این روش  با استفاده از دستگاه آر اف که سوزن های ریزی دارد، عملیات جوان سازی پوست انجام میشود. ورود این سوزن ها به لایه های پوست و همچنین انتقال امواج رادیویی از طریق این سوزن‌ها عملیات کلاژن سازی صورت انجام میشود که این امر سبب جوان سازی پوست میشود.

این روش برای رفع و درمان موارد زیر بسیار موثر خواهد بود که این موارد عبارتند از:

 

  1. پوست افتاده یا شل شده
  2. ترک بدن (استرچ مارک)
  3. اسکار و جای زخم آکنه
  4. آکنه‌ی کیستی
  5. منافذ باز پوستی
  6. خطوط و چین و چروک‌های ظریف
  7. مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست

هایفو تراپی

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound ، این روش معجزه آسا با امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» برروی چین و چروک های پوست اثر میگذارد.که این روش اثرات شگفت انگیری جهت لیفت صورت و سفت کردن پوست صورت میگذارد. هایفو کیک از روش های جدید و بروز است که بدون درد و یا خونریزی صورت شما را جذاب تر و جوان تر نشان میدهد. این روش با گذشت مدت کوتاهی برروی پوست صورت شما اثر میگذارد. امواج موجود در دستگاه هایفو، امواج فراصوت (اولتراساوند) همان امواج  در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد.

این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی زیادی وارد میکند. که در نتیجه این فرایند سبب تحريک توليد رشته‌هاي کلاژن میشود. این کلاژن ها، ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را بر عهده دارد. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه هایفو، مدت طولانی است که جهت درمان  تومورهای سرطانی مورد اسفاده قرار میگیرند.

تزریق چربی

گونه‌ای از پیوندهای اوتولوگ (autologous Transplantation) یا همان پیوند ارگانی را تزریق چربی میگویند. در این روش، از چربی به عنوان یک فیلر جهت جوانسازی پوست استفاده میشود. چربی یا همان حجم‌دهنده‌های پوستی، دسته از مواد تزریقی میباشند که این مواد به این شکل عمل میکنند که با ورود به لایه‌ای از پوست، موجب حجم‌دهی و در نتیجه جوان سازی پوست می شوند.

شما همیشه نیازی به تزریق چربی ندارید مگر در مشاهده موارد زیر:

اگر بخش‌هاي از صورت شما دچار فرو رفتگي و کاهش حجم شده اند.
اگر مي‌خواهيد روش جوانسازي اثرات ماندگارتري نسبت به فيلرها يا ژل‌هاي موقت داشته باشید.
اگر مي‌خواهید انحناهاي سطحي (کانتور) بدن و صورت خود را بهبود ببخشيد، جاي اسکار و زخم‌ها را برطرف کنيد و دستان يا صورت خود را جوانسازي کنيد.
اگر مي‌خواهيد عدم تناسب انحنا يا کانتور سينه‌هاي خود را برطرف کنيد. از تزريق چربي مي‌توان براي طبيعي‌سازي نتايج ايمپلنت پستاني هم استفاده کنید.

لایه برداری پوست

از دیگر روش های موثر جهت از بین بردن چین و چروک های پوست میتوان به لایه برداری پوست اشاره نمود. لایه برداری پوست، سبب از بین بردن سلول‌های مرده موجود در سطح پوست شما میشود که این فرایند این اجازه را به پوست شما میدهد تا  سلول‌های جدید و تازه تری جایگزین این سلول های مرده شوند. زمانی که شما به بهترین کلینیک پوست و مو در شرق تهران مراجعه میکنید و لایه برداری پوست را انجام میدهید، پوست خود را وادار به تولید کلاژن و الاستین جدید می کنید. اگر قصد دارید پوست با طراوت تری داشته باشید، کافی است  یکبار در هفته لایه برداری پوست را انجام دهید.

عواملی که سبب چین و چروک پوست میشود

در موارد فوق، ذکر نمودیم که با افرزایش سن و رعایت نکردن مواردی که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد، دچار پیری یا همان چین و چروک صورت شوید که ما در این مقاله با توجه به پیشرفت علوم پزشکی راه های درمانی این چین و چروک های صورت را شرح دادیم. در ادامه عواملی که سبب چین و چروک در پوست شما میشود را نام برده ایم تا با آگاهی و رعایت این موارد، روند پیری خود را کاهش و به زمان طولانی تری بسپارید.

چین و چروک صورت در جوانی

عده ای از افراد ممکن است در سن جوانی با پیری زود رس مواجه شوند. که این فرایند میتواند دو عامل داشته باشد که این دو عامل عبارتند از: قرار گرفتن در معرض آفتاب و فرآورده‌های نهایی واکنش گلیکاسیون پیشرفته (AGEs). شما با مصرف روزانه و مداوم کرم ضد آفتاب و رعایت رژیم غذایی میتوانید پوست خود را در برابر این عوامل حفظ کنید.

در ادامه  11 ماده‌ی غذایی که موجب تسریع روند پیری پوست شما در جوانی میشود را بررسی نموده ایم که این 11 مورد عبارتند از:

  •  سیب زمینی شیرین سرخ شده 
  •  نان جوانه‌ی غلات
  • شکر سفید
  • مارگارین (کره گیاهی)
  • گوشت‌های فرآوری شده
  • لبنیات
  •  نوشیدنی‌های گازدار و قهوه
  • نوشیدن الکل
  • پخت و پز با حرارت بالا
  •  کیک برنجی
  • اسید لیپوئیک

نگران نباشید شما نیازی نیست مصرف این مواد غذایی و خوارکی را به طور کامل قطع نمایید فقط کافی است برای آنها جایگزین مناسبی پیدا نمایید. به طور مثال به جای استفاده از سیب زمینی سرخ شده، سیب زمینی شیرین را جایگزین نمایید یا به جای استفاده از شکر سفید، مصرف میوه و عسل خود را بالا ببرید.

چه مواردی سبب چین و چروک در صورت میشود؟

عواملی متعددی سبب تحریک  و شدل شدن عظلات صورت و در نتیجه پیری صورت میشود. شما با ترک این موارد و عادت دادن خود به یک زندگی سالم میتوانید روند پیری خود را کاهش دهید.

این موارد عارتند از:

مصرف الکل : یکی از بارز ترین مشکلاتی که مصرف الکل در پی دارد ،خشک شدن آب دهان است. شما با  نوشیدن الکل، سطح آب بدن را به شکل قابل توجهی پایین می آورید که در نتیجه این امر سبب خشک شدن پوست بدن شما میشود. همچنین مصرف الکل عوارضی همچون بی حسی، پوسته پوسته شدن، خارش زیاد و ایجاد دایره های سیاه در اطراف چشم ها را در پی دارد.

 

کشیدن سیگار و یا قلیان: بسیاری از متخصصان پوست و مو بر این باورند که مصرف سیگار و قلیان سبب  پیری زودرس و چین و چروک در فرد میشود. مصرف سیگار،  روند افزایش سن را تسریع میکند و سبب پیرتر نشان دادن سن افراد میشود.

عدم نوشبدن آب کافی در روز: تمامی افراد موظف هستند در طول روز، حداقل 8 لیوان آب میل نمایند تا با حفظ تعادل رطوبت پوست، پوستی شفاف و بدون چین و چروک داشته باشند. مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز، سبب دفع تمامی سموم بدن شما میشود که این موضوع باعث میشود شما پوستی شداب تر و جوان تری داشته باشید.

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه: عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب فراتر از آفتاب سوختگی میباشد به طوری که اگر از مصرف کرم ضد آفتاب به طور مداوم اجتناب نمایید، به صورتی که پوست آفتاب زده خود زیر یک میکروسکوپ قوی نگاه نمایید متوجه سلول ها و رگ های خونی آسیب دیده خود خواهید شد. همچنین عدم استفاده از کرم ضد آفتاب عوارضی همچون خشک و چروک شدن پوست، تغییر رنگ پوست و … را در پی خواهد داشت. پس در اولین فرصت کرم ضد آفتابی مناسب با نوع پوست خود را در اولین قدم تهیه نمایید.

  • عدم استفاده از مرطوب کننده ها
  • نداشتن خواب کافی

مشاوره چین و چروک صورت

جهت جلوگیری از چین و چروک صورت در ابتدا بایستی، با علائم چین و چروک صورت آشنا باشید.

چین و چروک عمقی و ناهنجار: در ابتدا ممکن است این چین و چروک ها به صورت خطوطی نازک باشند اما با اهمیت ندادن و جلوگیری از این روند، ممکن است این خطوط به  خطوط و حفره‌های عمقی در اطراف چشم‌ها، دهان و گردن تبدیل شوند.

در صورتی که نمای صورتتان شما را آزار میدهد و با گذشت زمان این خطوط عمقی تر میشوند، بایستی به باید به متخصص پوست و مو در بهترین کلینیک زبایی در شرق تهران و دیگر نقاط کشور مراجعه نمایید. با مراجعه به کلینیک های زببایی، درماتولوژیست پوست شما را مورد بررسی قرار میدهد و روتین مراقبت پوستی را برای شما مشخص مینماید.

نتیجه گیری:

در این مقاله، ما عوامل خشکی پوست، چین و چروک پوست و راه رهای درمانی آنرا به طور کامل برای شما بیماران عزیز شرح داده ایم. شما نیز این امکان را دارید تا با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در شرق تهران با وجود متخصصینی همچون دکتر عامری، پوستی شفاف و سالمی  را دارا داشته باشید.

 

منبع: 

چین و چروک پوست صورت | علل، پیشگیری و درمان

https://www.drvaez.ir/article/27974/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA

https://www.doctormodaresi.ir/article/28068/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان