سابسیژن در کیلینیک شرق تهران

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • سابسیژن در کیلینیک شرق تهران

سابسیژن در کیلینیک شرق تهران، متاسفانه امروزه تعداد افراد  زیادی هستند که با مشکل داشتن جوش، جای جوش و آکنه موجه هستند و به دنبال درماان قطعی این بیماری هستند.   یکی از روشهای از بین بردن جای جوش، سابسیژن است که این روش علمی، توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.در ادامه این مقاله در ارتباط با این روش علمی جهت از بین بردن جای زخم و آکنه سخن خواهیم گفت و به تمامی سوالات شما جهت انجام این روش علمی پاسخ داده ایم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

سابسیژن چیست؟

همان طور که در  موارد فوق اشاره نمودیم، یکی از روشهای دائمی درمان جای زخم و آکنه سابسیژن است. با مراجعه به کلینیک زبایی در شرق تهران، متخصص با استفاده از وسیله تیز و برنده مخصوص، ، قسمت های آسیب دیده پوست را که سبب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری شده است را با استفاده از این وسیله از بین میبرد. نحوه عملکرد این روش بدین شکل میباشد که  کلاژن موجود در پوست را چندین برار نیز افزایش میدهد که در نتیجه این روند سبب از بین بردن و بهبود جای جوش و زخم میشود.

به طور کلی، سابسیژن ( Subcision ) به مفهوم برش در زیر پوست شما میشود و لازم به ذکر است. این نکته را ذکر کنیم که این روش،درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است. و در صورتی که از جای زخم و جوش خود رنج میبرید میتوانید این روش را انتخاب نمایید. این روش علمی برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک های عمیق و سلولیت شدید دارند. بسیار مناسب و گزینه خوبی است اما به شرط انتخاب و مراجعه به یک متخصص مجرب و معتبر. همچنین شما این امکان را دارید تا با توجه به  میزان مشکلات پوستی خود  این تکنیک را با روش های لیزری و یا میکرونیدلینگ به صورت ترکیبی انتخاب نمایید.

سابسیژن چگونه زخم های آکنه را درمان می کند؟

ابتدا این نوع جراحی با ضد عفونی شروع میشود. در مرححله بعدی بی حسی به زیر پوست و در بعضی مواقع با استفاده از پماد بی حسی صورت میگیرد  و پزشک متخصص با استفاده از  ماژیک جراحی نواحی که چال ایجاد شده است را مشخص کرده  و درو این نواحکی را خط میکشد.

پس ار انجام مراحل بالا، متخصص سوزنهای مخصوص این دستگاه را با توجه به پوست بیمار انتخاب میکند. در صورتی که ای سوزن ها به اشتباهی انتخاب شوند ممکن است خسارت های جبران ناپذیری همانند سیب دیدن بافت سالم پوست شود. جهت کسب آگاهی شما عزیزان در ادامه این مقاله، انواع سوزن های موررد استفاده در این دستگاه را نام برده ایم و به شرح جزئیات آنها نیز پرداخته ایم.

سوزنهای تیز: سوزن هایپودرم 18-23G

سوزن Nokor: سوزن Nokor یک سوزن tribevelledاست که این نوع سوزن ها به طور اختصاصی جهت انجام سابسیژن طراحی شده اند.

میکرو کانولای بلانت: با استفاده از این سوزن، خونریزی و تورم بعد از عمل، نسبت به سوزنهای تیز، کمتر است.

در این روش، با استفاده از یک ابزار تیز، لنگرهای ناشی از لنگرگاه متصل به بافت اصلی پوست از هم شکسته میشود. و همچنین و ارتباط بافت آسیب دیده با بافت سالم پوست به طور کامل از بین میرود.در این مرحل، ممکن است شما کمی احساس سوزش مواجه شوید که کاملا طبیعی است و اصلا نگران ننباشید.

در مرحله آخر در ااین روش علمی، پزشک متخصص جهت پیشروی خونریزی و تورم، با  فشار دادن جای زخم، خون باقی مانده را خارج میکند. سپس جای زخک را تمیز میکند و در آخر جهت جلوگیری از عفونی شدن زخم برای شما آنتی بیوتیک تجویز میکند.

انواع روشهای سابسیژن

سابسیژن با تکنیک تزریق خونی (autologous blood)

در این روش از سابسیژن،مقداری خون به ناحیه ی زخم مورد نظر تزریق میگردد تا ببا استفاده از این روش، مانع از برقراری ارتباط بین بافت آسیب دیده و سالم شود. امام لازم است این نکته را ذکر نماییم که این روش خالی از معایب نیست زیرا که ممکن است با انجام این متد،  لخته های خونی زیر پوست شما شکل بگیرد. این متد  برای اولین بار ۲۰ سال پیش معرفی شد و از ان برای بهبود جای زخم استفاده شد.

سابسیژن با پیوند پوست

در این مند، یک شکاف کوچک در ناحیه  مورد نظر، ایجاد میشود که با استفاده از این روش ارتباط بین بافت سالم و آسیب دیده به طور کامل از بین میرود و پس از به پایان رسیدن این مرحله، از لیزر CO2 جهت  پیوند پوست از ناحیه پشت گوش به ناحیه تحت درمان استفاده میشود.

به این نکته توجه داشته بشاید که اگر انتخاب شما از سابسیژن این متد است بایستی حتما آنرا تحت نظر  پزشک متخصص در حوزه پیوند پوست و ساب سیژن انجام دهید چرا که در بعضی مئاقع شاهد شکل گیری زخم التهابی روی پوست هستیم. در صورتی که این عمل را انجام دادید و با چنین زخمی روبرو شدید حتما به پزشک معالج خود مراجعه نمایید زیرا که این زخم سریعا بایستی  باز شده و تزریق داروهای ضد التهاب به آن انجام شود.

 

سابسیژن با PRP

این روش تا حدودی مشابه با روش  تزریق خونی است. تزریق خونی همان ، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد حاصل شده است. به ناحیه تحت درمان بعد از ایجاد زخم میباشد. باید بگوییم که با انتخاب این روش شما با عوارض کم تری مواجه خواهید شد. زیرا که در این روش، ه پلاکت غنی شده حاوی مقدار زیادی فاکتورهای رشد و بازسازی پوست را انجام میدهد.

سابسیژن با پر کننده یا فیلر

از دیگر متدهای موجود رد روش سابسیژن میتوان به پرکننده های فیلر نیز اشاره نمود. میتوان گفت، انتخاب این متد یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن و درمان جای عمیق زخمها است. با انتخاب این روش، با استفاده از سابسیژن زخم مختصری برروی پوست شما ایجاد میشود و همچنین پس از شکستن پیوند بافت آسیب دیده با بافت سالم، به نواحی مشخص شده فیلر به مقدار نیاز تزریق میگردد.

سابسیژن برای درمان چه زخمهایی گزینه مناسبی است؟

  • جای زخم آکنه
  • زخم آبله مرغان
  • زخمهای ناشی از تصادف یا جراحی

مزایای سابسیژن چیست؟

  • از مهم ترین مزایای استفاده از این روش،  تغییر رنگ رنگدانه های پوستی، بعد از انجام عمل برای بیمار وجود ندارد. در صورتی که این خطر ممکن است با انجام ا لیزر به دلیل عدم تخصص کافی اپراتور و نامناسب نبودن شیوه درمان برای فرد مشاهده شود.
  • با انتخاب این روش در مقایسه با سایر روشها نظیر لیزر، شاهد تاثیرات آن در مدت کوتاه تری هستید.
  • از این روش، جهت درمان طیف وسیعی از انواع جای زخم استفاده میشود.
  • نتایج درمانی عالی.
  • مدت زمان نقاهت کوتاه.
  •  قابلیت انجام درهمه فصول.
  • امکان استفاده همزمان از پیلینگ شیمیایی و لیزر فرکشنال co2 و RF فرکشنال و میکرودرم ابریژن دریک جلسه همزمان.

عوارض سابسیژن

  • وجود زخم هایپرتروفی یا کلوئید در ناحیه مورد نظر با سابسیژن درمان نمی شود.
  •  بریدن بافت فیبروتیک در بسیاری موارد ایجاد خونریزی می‌کند. همچچنین در این عمل باید به این نته توجه شود که بیمار دائما بی حس شود زیرا این عمل مانند سایر عمل ها دارای درد است.
  • یکی از عوارض جانبی و خطرات انجام این روش تغییر رنگ پوست ناحیه عمل شده میتوان اشاره نمود. دوری از نور مستقیم آفتاب و استفاده از پمادهای تجویزشده در جلوگیری از این تاثیرگذار هستند.
  • روش سابسیژن برای انواع پوست ها مناسب است. ولی افراد با پوست های تیره به این نکته توجه داشته باشند که در پوست های تیره بعد از درمان با سابسیژن احتمال بروز هیپرپیگمانتاسیون وجود دارد.
  • احساس درد
  • ناحیه درمانی عفونی
  • تغییر رنگ پوست
  • پاسخ نامطلوب یا عدم بهبود زخم
  • صدمه به عصب یا رگ خونی

 

 

چه کسانی میتوانند از متد سابسیژن استفاده نمایند؟

به طور کلی این روش گزینه مناسبی برای افرادی که که جای زخم آنها عمیق است توصیه میشود. اگر بخواهیم با ذکر مثالی توضیح دهیم، افرادی که هنگام خنده یا صحبت کردن. جای تو رفتگی در دهانشان قابل مشاهده است مناسب است. زیرا که با دیدن این موارد، مشخص میشود که زخم های شما از نوع عميق است و انتخاب روشهايي نظير ليزر يا ميکرونيدلينگ درمان برای شما گزینه مناسبی نمیباشد.

سابسیژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که پوستی مستعد عفونت دارند به طور کلی افرادی که با ایجاد زخم، هرچند کوچک، پوستشان دچار عفونت میشود

افرادی که ا مستعد ابتلا به جای زخم غیرطبیعی پوست مانند زخم هایپرتروفیک و کلوئید هستند

افرادی که غلظت خون پایینی دارند  و با ایجاد زخمی کوچک در سطح پوست، خونریزی شدیدی را در پی خواهند داشت

افراد مبتلا به بیماری رتينوئيد دهاني سيستمي مثال ترتين ، ايزوترتينوئين

افراد دچار اختلالات خونريزي يا لخته شدن خون (اختلال انعقادي)

افراد دچار عفونت باکتريايي يا ويروسي فعال

دوره نقاهت بعد از سابسیژن چقدر است؟

به طور کلی، دوره نقاهت این دوره در مقایسه با سایر روش ها مدت زمان کوتاه تری را نیاز دارد.  بین ۲ الی ۳ روز،  قرمزی و تورم بعد از این عمل به طور کامل از بین خواهد رفت. همچنین پس از انجام این عمل ممکن با کبودی موجه شوید که میزان کبودی حاصل از این روش، بسته به نوع پوست شما بین ۲ الی ۱۰ روز به طور کامل از بین خواهد رفت.

مراقبت های بعد از سابسیژن

پس از انجام این عمل، جهت کاستن کبودی بعد از درمان، بایستی کمپرس یخ را روی ناحیه عمل شده نیز قرار دهید. این کار علاوه بر کاهش کبودی، درد ناشی از جراحی را میزان زیادی کاهش میدهد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که تورم کاملا طبیعی است زیرا که این تورم به دلیل ل تجمع خون در اطراف ناحیه جراحی شده است.

بعد از ساب سيژن بيمار بايد به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس 2 سوراخ ايجاد شده در طرفين صورت با آب جلوگيري کند و استفاده از پماد آنتي بيوتيک  روي این نواحی الزامی است.

بعد از عمل ممکن است با کبودی مواجه شوید که این کبودی پس از گذشت ت 8 الی 10 روز بهبود خواهد یافت.

در بعضی موارد ممکن است بعد از انجام جراحی سابسیژن بازهم اسکارها دیده شوند. که در این مواقع به 2 الی 3 جلسه در این دوره درمان جای جوش احتیاج دارند.

 

مراقبت های قبل از انجام سابسیژن

شب قبل از سابسیژن استحمام نمایید.

اگر در دسته بیماران  دیالیزی، پیوندی و یا بیماران مبتالء به بیماری های خاص هستید حتا پزشک خود را از بیماری خود مطلع نمایید.

دیالیزی، پیوندی و یا بیماران مبتالء به بیماری های خاص پزشک خود را از این موضع آگاه کنید.

قبل از عمل ساب سیژن، صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید تا  چربی، دارو و یا مواد آرایشی از صورت شما به طور کامل پاک شود.

همچنین مصرف داروهایی از قبیل وارفارين، هپارين وآسپرين ،از 3 روز قبل از عمل با مشورت دکتر خود قطع نمایید.

بیمارانی با سابقه  سابقه تبخال،قرص آسیکلوویر تجویز میشود که مصرف آن الزامی است.

در صورت ابتالء به بيماري هاي عفوني مانند هپاتيت، ايدز و … پزشک خود را مطلع نمایید.

در صورتی که باردار هستید و یا در دوران شیر دهی هستید این موضع را به دکترخود انتقال دهید.

بیماران مبتال به آکنه فعال (جوش ) نیاز به درمان موفق آکنه قبل از انجام ساب سیژن دارند.

https://namnak.com/%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.p26978

https://www.bluetouchclinic.com/what-is-subcision-applications-side-effects-and-benefits

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان