کاشت مو در شرق تهران

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • کاشت مو در شرق تهران
 کاشت مو در شرق تهران

کاشت مو در شرق تهران

کاشت مو در شرق تهران در یکی از بهترین کیلینیک های منطقه انجام می شود. خانم دکتر عامری با استفاده از مجهزترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای آشنایی با کاشت مو در این مقاله همراه ما باشید.اکثر افراد در زندگی خود درگیر ریزش مو شده و برای درمان آن به انواع روش‌­های خانگی، قرص‌­ها، محلول­‌ها، شامپوها و داروها رو آورده­‌اند؛ در این میان ممکن است افرادی به­ طور موقت نتیجه نه­ چندان رضایت‌ ­بخشی از آن کسب کرده ­باشند. ابتدا باید با دلایل ریزش مو آشنا شد و سپس بهترین روش درمان را انتخاب کرد اما خوب است بدانید که تنها راه درمان دائمی ریزش مو و ترمیم خط رویش آن برای مردان و زنانی که از طاسی، ریزش شدید مو و حتی نازکی آن رنج می­‌برند، «کاشت مو» است.

کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام می‌­شود؟

کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول ­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌ ­گویند. قسمتی که فولیکول‌ ­ها از آن برداشت می ­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول ­‌ها در آن قرار می­‌ گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی ­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌ شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می ­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­ تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌ ­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می ­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌ کند.

قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌ کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستور العمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­ شود.

چه کسانی می‌­توانند کاشت مو انجام دهند؟

تمام مردان و زنان می­‌توانند کاندیدهای خوبی برای کاشت طبیعی مو باشند؛ فقط کافی است به دو نکته توجه داشته باشید:

  • برای پیوند مو به قسمت دریافت کننده، باید به اندازه کافی موی سالم در بانک مو وجود داشته باشد.
  • موهایتان توانایی رشد در قسمت نازک شده پوست سر را داشته باشد.
کاشت مو در شرق تهران
کاشت مو در شرق تهران

انتخاب روش کاشت مو

بهترین روشی که بفهمید ویژگی‌­های ذکرشده را دارید یا خیر، مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو و کاشت مو است که معمولا به صورت رایگان انجام می­‌شود. اما در یک نگاه کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌­کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­‌برند، می‌­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

برای عمل کاشت مو با استفاده از روش‌ برداشت واحد فولیکولار (FUE) یا پیوند / انتقال واحد فولیکولی (FUT)  می‌توان به نتایج عالی دست یافت. متخصصان می گویند  در انتخاب روش باید نیازها ، ملاحظات و ترجیحات منحصر به فرد بیمار را در نظر گرفت.

لیست متغیرهایی که قبل از جراحی کاشت مو بر اساس سابقه خانوادگی در نظر گرفته می شود شامل سن بیمار ، میزان موی اهدا کننده موجود و ریزش موی آینده است. علاوه بر این هزینه نیز ممکن است یک مسئله باشد.

چه کسانی نمی­‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

افراد جوانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند. به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست کاندید خوبی برای این عمل نیستند. مگر در موارد استثنایی. افرادی که در پشت سر یا کناره سر موی کافی ندارند هم کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند. درمان دارویی می‌شوند. به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.

کاشت مو طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

کاشت موهای مصنوعی تولیدشده توسط شرکت­‌ها در داخل پوست سر را کاشت موی مصنوعی می­‌گویند. اگر بخواهید برای درمان ریزش موهایتان به کاشت موی مصنوعی روی بیاورید، لازم است بدانید، این نوع کاشت مو درمان دائمی ریزش مو و طاسی را به همراه نداشته و از طرفی، وارد کردن هرچیزی غیر از موهای خودتان به پوست سر باعث ایجاد عفونت، کیست، آلرژی های شدید و حتی بروز سرطان پوست می­‌شود.

انتقال گرافت­‌ها (واحدهای پیاز مو) از یک بخش بدن به بخش دیگر را کاشت موی طبیعی می­‌گویند. این روش دائمی بوده و نیاز به ترمیم مجدد ندارد. به علاوه عوارض و معایب آن به طرز چشم­گیری نسبت به کاشت موی مصنوعی کاهش می­‌یابد.

روش های کاشت مو طبیعی چیست؟

روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو گروه کلی طبقه‌بندی کرد:

روش کاشت مو بدون بانک مو یا روش BHT که در آن از موهای بدن برای کاشت در سر استفاده می‌شود. از این روش بسیار کم استفاده می‌شود زیرا موهای بدن بسیاری افراد برای سر مناسب نیست از طرفی برداشت مو از بدن کار بسیار سختی است.

روش با جراحی: کاشت موی نواری یا FUT

FUT قدیمی­ترین و متداول­‌ترین روش کاشت مو است. در آن پس از بی­هوشی یا بی­‌حسی نواری از پوست پشت سر (که اصطلاحا به آن، بانک مو گفته می‌­شود) برداشته می شود. برای شست‌وشو و جدا کردن گرافت‌­ها (قطعه‌­ای از بافت حاوی فولیکول­‌های مو برای کاشت) به یک اتاق خاص برده می­‌شود. سپس گرافت­‌های جداشده در قسمت طاس یا کم‌­موی سر که دریافت‌­کننده نام دارد، پیوند داده می‌­شود.

دکتر Leavitt می‌گوید: ” FUE و FUT هر دو می‌توانند نتیجه خوب یا ناموفق داشته باشند. بسته به عوامل مختلف ، ممکن است هر یک در یک زمان معین در یک بیمار معین ارجحیت داشته باشند. به دلیل تغییر شرایط ، هر دو ممکن است در طول زندگی فرد برای بدست آوردن نتایج مطلوب استفاده شوند.

کاشت مو در شرق تهران
کاشت مو در شرق تهران
روش بدون جراحی:

تکنیک‌ انتقال واحد‌های فولیکولی یا FUE که در ایران با نام FIT شناخته می‌شود. روش‌هایی مانند SUT و Micro FIT نیز بر اساس روش FIT انجام می‌شوند.

  • FUE: با گذشت زمان و پیشرفت فناوری­‌های کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار عرضه شد. در این تکنیک مدرن بخشی از بانک مو تراشیده شده و سپس رشته‌های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.
  • FIT: در این روش مانند FUE، فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می‌­شود.
  • SUT: این تکنیک، روش جدیدی است که تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های اتوماتیک و تحت نظارت پزشک انجام می­‌شود.
  • Micro FIT: در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­‌تری برای برداشت مو استفاده می­‌کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.

مراحل کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

  1. در شروع جلسه کاشت، پزشک متخصص با دقت تمام خط رویش مو را ترسیم خواهد کرد. هر چه این مرحله با دقت بیشتری انجام شود، نتایج نهایی طبیعی تر جلوه خواهد کرد. همچنین خط برداشت نواری از بانک های مو نیز تعیین می گردند.
  2. وضعیت بانک مو جهت برداشت گرافت ها و کیفیت گرافت ها بررسی خواهد شد.
  3. نواحی برداشت و کاشت ضدعفونی و بی حس می شوند. این تکنیک نیازی به بی هوشی ندارد.
  4. برداشت نواری از ناحیه بانک مو با دقت بالا انجام می شود. هرچه تجربه و تبحر پزشک در برداشت بالا تر باشد، آسیب فیزیکی کمتری به فولیکول ها خواهد رسید. با اتمام برداشت، در ناحیه مورد نظر بخیه زده می شود.
  5. با کمک میکروسکوپ هایی قوی، پزشک اقدام به جداسازی فولیکول های روی نوار می کند و تا فرا رسیدن زمان کاشت، در یک محلول با دمای خاص نگه داری می شود. در این زمان ناحیه گیرنده نیز آماده دریافت فولیکول ها خواهد شد.
  6. با کمک تیم کاشت هر فولیکول توسط سوزن هایی مخصوص در ناحیه دریافت کننده کاشته می شود.
  7. پزشکان با تجربه در کلینیک کاشت مو خانه سفید با نظر گرفتن عمق و زاویه (خمیدگی به جلو و پایین) و جهت صحیح رشد موها، سعی در ایجاد طبیعی ترین خط رویش کاشت خواهند داشت.
  8. در جلسه کاشت، ابتدا برداشت نواری به روش FUT برای متقاضی انجام می شود و سپس با صلاح دید پزشک متخصص، همان روز یا در روز آینده کاشت SUT به منظور افزایش تراکم انجام خواهد شد.
  9. کاشت SUT قابلیت پیوند 1000 گرافت را فراهم می کند که به صورت پراکنده در میان کاشت های قبلی قرار می گیرند تا بدین ترتیب ناحیه بدون موی سر متقاضی تا حد ممکن پر شود.

کدام موها را برای کاشت مو استفاده می‌­کنند؟

برای کاشت مو، از موهایی استفاده می‌­شود که می‌­توانند به طور دائمی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و به عرض تقریبا ۷ سانتی‌متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته است. که به آن به اصطلاح بانک مو نیز گفته می ­‌شود. موهای پشت سر به دلیل داشتن حساسیت پایین، مقاوم­‌تر بوده و کمتر مستعد ریزش هستند. این قسمت از سر، در اکثر مردان هرگز دچار طاسی نمی­‌ شود. چون در برابر اثرات مخرب هورمون تستوسترون که علت ریزش موی ژنتیکی در مردان است، مقاوم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان