بوتاکس کف دست و کف پا

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • بوتاکس کف دست و کف پا
 بوتاکس کف دست و کف پا

بوتاکس کف دست و کف پا

بوتاکس کف دست و کف پا چه فایده ای دارد؟ یکی از مشکلاتی که برخی افراد از آن رنج می برند تعریق بیش از حد کف دست و پا است. که در برخی موارد شدید، بیمار را در انجام برخی کارهای روزمره دچار مشکل می کند. این بیماری اغلب زمینه ارثی دارد ولی در برخی موارد می تواند. دلایل دیگری چون استرس مفرط، دیابت، یائسگی، تیروئید پرکار، ضعف سیستم ایمنی و عفونت نیز داشته باشد. تعریق بیش از انداره کف دست و پا به هر دلیل که باشد. نوعی بیماری محسوب شده و نیاز به درمان دارد. درمان های متفاوتی برای کاهش یا توقف تعریق کف دست و پا وجود دارد که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

چه درمان هایی برای تعریق زیاد کف دست و پا وجود دارد؟

روش های متفاوتی برای درمان تعریق بیش از حد کف دست و پا وجود دارد. برخی از روش های موجود برای درمان تعریق زیاد کف دست و پا به شرح زیر می باشند:

روش های دارویی:

داروهای موضعی و خوراکی بسیاری وجود دارند. که می توان برای درمان تعریق بیش از حد کف دست و پا از آن ها استفاده کرد. این داروها ممکن است پایه شیمایی یا گیاهی داشته باشند و تنها پزشک متخصص پوست و مو می تواند تشخیص دهد که فرد بیمار از چه دارویی باید استفاده کند. داروهای موضعی ضد عرق و ترکیبات آنتی کولینرژیک از جمله داروهای پرکاربرد در درمان تعریق کف دست و پا هستند.

درمان از طریق جراحی:

جراحی روشی پر هزینه و دائمی برای توقف تعریق کف دست و پا می باشد. در این نوع درمان که برای موارد بسیار حاد استفاده می شود. اعصاب تحریک کننده غدد عرق به صورت دائمی قطع می شوند. نوعی روش جراحی دیگر نیز وجود داشته که امروزه کاربرد بسیار کمی دارد. در این روش حفره زیر بغل به روش لیپوساکشن تخلیه می شود.

"<yoastmark

یونتوفورز:

روشی بدون نیاز به جراحی برای درمان تعریق بیش از حد دست ها وجود دارد که در آن دست های بیمار در محلولی ویژه قرار می گیرد. سپس جریان الکتریسیته از این محلول عبور کرده و محلول یونیزه می شود. اما این روش هزینه بالایی دارد و ممکن است بیمار حین درمان ناراحتی نسبتا زیادی در دست های خود احساس کند.

درمان با تزریق بوتاکس:

یکی از روش های پرطرفدار درمان تعریق بیش از حد دست و پا تزریق بوتاکس است. که نسبت به روش های دیگر کم هزینه تر بوده و عوارض کمتری نیز دارد.

بوتاکس کف دست و پا چیست؟

کف دست و پای هر فرد به صورت معمول دارای غدد عرق بسیار است که در حالت عادی با افزایش دمای بدن برای خنک کردن بدن شروع به تولید عرق می کنند. در برخی افراد به دلایل متفاوت این میزان تعریق طبیعی بسیار بیشتر از حد معمول شده و او را دچار مشکلات مختلفی می کند.

روش تزریق بوتاکس کف دست و پا روشی نسبتا کم هزینه و با عوارض نسبتا کم می باشد. که می تواند تا حد زیادی در کاهش و یا حتی توقف تعریق دست و پا موثر باشد. این روش درمانی ساده و سریع است. بوتاکس اعصابی که وظیفه تحریک غدد عرق را بر عهده دارند فلج کرده و در نتیجه فرآیند تعریق کاهش یافته یا متوقف خواهد شد.

بوتاکس کف دست و پا چگونه انجام می شود؟

پس از معاینه بیمار، پزشک متخصص پوست و مو نوع درمان را برای کاهش تعریق کف دست و پا مشخص می کند. در صورتی که این درمان بوتاکس باشد، پس از استفاده از مواد بی حسی موضعی بر ناحیه، پزشک متخصص پوست و مو سطح دست و پای بیمار را به نقاط مختلفی تقسیم می کند. تعداد این نقاط برای هر فرد متفاوت بوده و محل آن ها با توجه به اعصاب تحریک کننده غدد عرق مشخص می شود. پس از مشخص شدن نقاط، پزشک اقدام به تزریق بوتاکس در این نواحی می نماید. با تزریق بوتاکس، این ماده اعصاب تحریک کننده غدد عرق را مسدود و فلج کرده و به تدریج باعث توقف تعریق کف دست و پا می شود.

چه مراقبت هایی قبل و بعد از بوتاکس کف دست و پا لازم است؟

چند روز پیش و پس از درمان توصیه می شود که از خوردن غذاهای چرب و مواد غذایی مانند مارچوبه، پیاز، سیر، کاری و قهوه خودداری کنید. همچنین پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می کنند بیماران حداقل ۳ روز قبل و بعد از جلسه درمانی الکل مصرف نکنند. تا ۲۴ ساعت پس از جلسه درمان، بیماران نباید ورزش ها شدید انجام دهند و از رفتن به سونا و جکوزی نیز خودداری کنند.

"<yoastmark

بوتاکس کف دست و پا برای کاهش تعریق چه عوارضی دارد؟

اغلب بیماران پس از بوتاکس کف دست و پا عوارض چندانی نخواهند داشت. با این وجود در موارد نادر ممکن است برخی بیماران دچار عوارضی چون درد موضعی،کبودی، تورم و حساسیت پوستی از خود نشان دهند. که اغلب موقتی بوده و پس از حداکثر یک هفته رفع می شوند.

هزینه های بوتاکس کف دست و پا چگونه است؟

با توجه به نوع و مقدار بوتاکس مورد استفاده در درمان تعریق کف دست و پا، پزشک متخصص پوست و مو،‌ کلینیک زیبایی و وسعت محل درمان هزینه های بوتاکس می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.

عوارض جانبی 

شایع‌ترین عارضه ناشی از تزریق بوتاکس کف دست، درد و کبودی فوری در محل تزریق است. تزریق در کف دست گاهی می‌تواند باعث ضعف در عضلات دست و آتروفی عضلات شود. این امر تقریباً رایج است. عوارض دیگر، ممکن است ناشی از بلوک عصب منطقه‌ای باشد. و می‌تواند شامل نوروپاتی، اختلال در مهارت دست و سایر مشکلات بالقوه باشد. بلوک عصبی به مچ دست، که اغلب به‌ عنوان یک روش کنترل درد برای بیمارانی که بوتاکس دریافت می‌کنند استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند منجر به عوارض جانبی آنی شود.

از همه مهم‌تر، وضعیتی به نام هیپرمی واکنشی وجود دارد که در آن، ترشح مایعات در هر محل تزریق اتفاق می‌افتد. در موارد بسیار اندکی از بیماران مبتلا به هماتوم وجود دارد. به خاطر لخته شدن خون در زیر پوست، تورم به وجود می‌آید. اگرچه این مورد بسیار نادر اتفاق می‌افتد. به‌ طور کلی، بوتاکس به‌ عنوان یک درمان نسبتاً بی‌خطر برای تعریق بیش‌ از حد شناخته می‌شود. تصور می‌شود که بیشتر بیمارانی که از ادامه درمان خودداری می‌کنند. به دلیل درد و به دلیل این واقعیت است که احساس می‌کنند این روش تهاجمی است.

نحوه تزریق بوتاکس کف دست و پا چگونه است؟

شما در ابتدا، توسط پزشک پوست و مو معاینه می شوید. در صورتی که پزشک متخصص، روش درمانی تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد دهد، شما باید خودتان را برای تزریق بوتاکس آماده کنید. بهتر است تا اگر بیماری زمینه ای و یا سابقه حساسیت و آلرژی دارید، حتما قبل از شروع جلسه درمانی، آن را با پزشک در میان بگذارید.

برای تزریق بوتاکس کف دست و کف پا، پزشک موضع مورد نظر را بی حس می کند تا بیمار در آرامش کامل باشد. سپس نواحی مورد نظر را تقسیم بندی می کند و مشخص می نماید که اعصاب غدد تعریق دقیقا در چه نقاطی قرار دارند. پس از اینکه این نقاط توسط پزشک مشخص شدند، توسط سوزن های ریز پزشکی، بوتاکس به نواحی مورد نظر تزریق می شود.

به طور کلی نحوه عملکرد این ماده برای درمان تعریق کف دست و کف پا به این صورت است که عصب های غدد عرق را فلج می کند تا تعریق در این نواحی به تدریج متوقف شود.

فواید بوتاکس کف دست و کف پا

آیا میدانید تزریق بوتاکس کف دست و کف پا چه مزایایی برای شما در بر دارد؟ اولین مزیت و فایده این تزریق این است که شما به تدریج از شر عرق کف دست و پا راحت می شوید. تعریق در این نواحی بسیار آزاردهنده و کلافه کننده است.

بنابراین می توان گفت درمان این مشکل، یک مزیت بزرگ به حساب می آید. ضمن برخوردار از این مزیت شما از این تزریق در موارد دیگر هم نفع می برید که به شرح زیر می باشد:

جوانسازی پوست دست و پا

درمان به روش غیر جراحی و غیر تهاجمی

از بین رفتن چین و چروک های دست و پا

بازگشت حالت ارتجاعی و کشسانی به دست و پا

تحریک کلاژن سازی در این نواحی

عوارض بوتاکس کف دست و پا

با وجود اینکه تزریق بوتاکس کف دست و کف پا مزایای بسیار زیادی دارد، اما باید عوارض آن را هم در نظر گرفت. همانطور که می دانید در علم پزشکی هر روش درمانی و دارویی عوارض خاص خودش را دارد.

به طور کلی تزریق بوتاکس برای درمان تعریق کف دست و پا، عوارض بسیار ناچیزی دارد و اگر شما مراقبت های قبل و بعد از درمان را به خوبی انجام دهید، قطعا درصد بروز عوارض به شدت کاهش می یابد. اما در هر صورت باید آنها را در نظر گرفت؛ هر چند که احتمال بروز آن بسیار کم باشد.

کاهش فعالیت ماهیچه های دست و پا

بروز حساسیت های پوستی

پر هزینه بودن این روش به نسبت روش های دارویی

احساس درد و تورم در نواحی که تزریق انجام شده است

کبودی خفیف

خارش و سوزش در محل تزریق

چه کسانی نمی توانند بوتاکس کف دست و پا تزریق کنند؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تزریق بوتاکس کف دست و کف پا، برای همه افراد توصیه می شود؟ آیا تزریق بوتاکس با محدودیت روبرو است؟ باید بگوییم بوتاکس هم مانند هر روش درمانی دیگر، بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد.

اما به طور کلی گروه های زیر، نمی توانند از تزریق برای درمان تعریق کف دست و کف پا کمک بگیرند:

  • زنان باردار و مادران شیرده
  • افرادی که به بیماری های عصبی مبتلا هستند
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • افراد زیر ۱۸ سال

اگر به دنبال یک کیلینیک زیبایی هستید ما به شما خانم دکتر عامری را پیشنهاد می کنیم. کیلینیک زیبایی دکتر عامری با استفاده از مجهزترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان