جوان سازی

جوان سازی

جوان سازی یک بحث بسیار مهم در بین خانم ها و آقایان می باشد. پیر شدن و از دست دادن شادابی و طراوت پوست کابوسی است که بیشتر خانم ها از آن وحشت دارند. همواره به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند از این روند جلوگیری کنند. اما باید گفت که هیچ راهی برای جلوگیری از پیری وجود ندارد. اما راه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید.

با بالارفتن سن انسان بسیاری از ارگان ها و اندام های بدن به خوبی گذشته دیگر قادر به کار کردن نیستند. پوست انسان از این روند جدا نمی باشد. با بالا رفتن سن کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند. کاهش کلاژن در پوست باعث بروز چین و چروک و پیری پوست می شود. کلینیک زیبایی خانم دکتر فائزه عامری که از متخصص های جوان سازی پوست هستند در تهران قرار دارد. در حوزه های تخصصی مانند تزریق زل ، تزریق چربی جوان سازی ، مهارت های بالایی دارند. در صورت تمایل می توانید برای درمان پوست خود به خانم دکتر فائزه عامری مراجعه کنید.

 روند پیری پوست

بل از اینکه به ارائه راهکار هایی در رابطه با جوان سازی بپردازیم باید به این مطلب بپردازیم که پیری پوست چیست و چه عواملی باعث پیری پوست می شود. تقریبا در دهه سوم زندگی هر انسانی چین و چروک ها در کنار چشم ها و در کنار لب ها خود را کم کم نمایان می کند. اصلی ترین عامل آن کاهش تولید کلاژن در پوست می باشد. هرچه سن بالاتر می رود این خطوط عمیق تر می شود. به گونه ای که در سن 40 سالگی به وضوح دیده می شود. دیگر هیچ کرمی قادر به پوشاندن آنها نخواهد بود. در این زمان است که افراد به دنبال راه حل های برای جوانسازی  پوست خود هستند.

یکی از مهم ترین عوامل روند پیری در هر انسانی مربوط به ژنتیک او می شود. چون نوع پوست افراد با یکدیگر متفاوت می باشد. معمولا افرادی که پوست خشک دارند زودتر دچار پیری پوست می شوند. نور خورشید یکی از عامل های اصلی بروز چین چروک در صورت می باشد. چون اشعه هایی که از نور خورشید ساطع می شود. به شدت برای پوست انسان مضر می باشد. نباید بدون کرم ضد آفتاب در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفت. چون نور خورشید باعث نابودی کلاژن های موجود در پوست می شود. تغذیه نامناسب و عادت های تغذیه ای نامناسب نیز به عنوان عامل پیری در تحقیقات صورت گرفته شناخته شده است.

خوردن غدا در روند پیری پوست

خوردن غذاهای چرب و در کنار آن کاهش مصرف میوه و سبزیجات باعث می شود که روند پیری پوست سریع تر اتفاق بیفتد. چین و چروک ها زودتر ظاهر شود. از دیگر موارد موثر در پیری زودهنگام پوست استفاده از نوشیدنی های الکلی می باشد. باعث تسریع در روند پیری می شود الکل به علت آسیبی که به عروق خونی بدن می زند. برای سلامتی بسیار مضر می باشد. به مرور زمان باعث چروک شدن پوست و ایجاد لکه هایی بر روی آن می شود.

از عوامل بسیار مهم در پیری پوست که به خود فرد بستگی دارد استرس می باشد. استرس عامل چین و چروک های پوستی شناخته شده است. باعث کم شدن قابلیت کش سانی در پوست می شود. دخانیات نیز به علت نیکوتین بالایی که دارد باعث چین چروک های بسیار زیادی در پوست می شود. ظاهر نازیبایی به پوست می دهد.

 روش های جوانسازی پوست

با پیشرفت علم روش های بسیار زیادی کشف شده است که باعث کاهش چین و چروک در پوست صورت و جوانسازی آن می شود در ادامه این مقاله شما را با روش های جوان سازی پوست آشنا می کنیم .

 هایفوتراپی  پوست

 از روش های تائید شده برای جوان سازی  پوست هایفو تراپی می باشد که  در این روش با استفاده از امواج صوتی پوستت را جوان تر می کنند و باعث می شوند سلول های مرده پوست که دیگر کارایی خود را از دست داده است دوباره کارایی خود را به دست آورد. امواج موجود در هایفو تراپی به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند و هیچ گونه آسیبی به پوست نمی زند . در روش  هایفو تراپی آثار جوانسازی پوست 3 ماه بعد از این روش مشخص می شود و باعث می شود پوست حالت سفت بودن خود را مجددا به دست آورد و افتادگی پوست به صورت کامل رفع شود.

 کربوکسی تراپی پوست

از دیگر روش هایی که باعث جوانسازی  پوست می باشد کربوکسی تراپی است که یکی از با سابقه ترین روش های جوانسازی می باشد که طرفدارا های بسیار زیادی دارد و یک روش ماندگار می باشد . در این مدل از جوان سازی  گاز کربن دی اکسید که باعث تحریک شدن عملکرد خون رسانی در پوست می شود به لایه های پوست تزریق می شود و باعث اکسیژن رسانی به سطح پوست می شود که همین اکسیژن رسانی به پوست باعث جوان تر شدن آن می باشد.

خانم دکتر فائزه عامری در زمینه جوانسازی پوست سابقه +4 سال دارد. متخصص پزشک عمومی نیز می باشند. در زمینه های تزریق ژل ، تزریق چربی و جوانسازی پوست در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. اکنون با اقامت داشتن در تهران در همین شهر مشغول به کار می باشند. شما برای جوان سازی پوست خود می توانید به کلینیک زیبایی ایشان مراجعه کنید.

 تزریق ژل به پوست

 از ساده ترین روش های جوان سازی  تزریق ژل می باشد که این ژل ها عمدتا از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند و کاربرد آن ها حجم دادن به پوست می باشد. هنگامی که به پوست حجم داده می شود باعث پر تر شدن آن می شود که این موضوع باعث کاهش چین و چروک می شود . استفاده از ژل برای جوان سازی  یک روش ماندگار نمی باشد و نیاز به تزریق دوباره بعد از یک مدت مشخص خواهید داشت. زل ها یکی از کم خطر ترین روش ها برای جوان سازی  می باشد چون مواد به کار رفته در ساخت آن ها با پوست انسان کاملا سازگار می باشد.

 تزریق چربی  به پوست

یکی از ماندگار ترین  روش هایی که برای جوان سازی پوست تایید شده می باشد تزریق چربی می باشد. تزریق چربی یک روش کاملا بی خطر برای جوان سازی پوست می باشد چون چربی مورد نیاز برای این فرایند از بدن خود انسان گرفته می شود با بدن فرد کاملا سازگار می باشد و خطری و یا حساسیتی برای وی ایجاد نمی کند . چربی  لازم در این روش به وسیله لیپوساکشن از نواحی تجمع چربی در بدن فرد استخراج می شود.

در یک فرایند پزشکی و بهداشتی استخراج میشود و پس از آن تطهیر شد. خون و چربی های اضافه از آن جدا شد. چربی خالص به دست می آید. برای تزریق به پوست آماده می شود. تزریق چربی در مقایسه با تزریق زل روش بسیار ماندگار تری می باشد. برای چین و چروک های عمیق صورت و دست ها بسیار روش مناسبی می باشد. در مقایسه با روش تزریق ژل که هر شش ماه باید تمدید شود تزریق چربی تا سالها برای فرد ماندگار می باشد و نیازی به تزریق مجدد نخواهد بود.

 لیزر درمانی پوست

 چندسالی است که استفاده از لیزر درمانی بسیار باب شده است و افراد زیادی برای درمان چین و چروک های پوست خود از روش جوانسازی پوست  با لیزر را به روش های دیگر ترجیح می دهند . در این روش جوان سازی  امواج لیزر به هیچ عنوان برای پوست ضرر دارد. بلکه امواجی که از طریق لیزر به پوست وارد می شود باعث فعال شدن سلول های کلاژن سازی بر پوست می شود که باعث جوان تر شدن پوست می شود.با چن جلسه پایپی لیزر درمانی قادر خواهید بود میزان چین و چروک های صورت خود را به میزان چشمگیری کاهش دهید و نتیجه آن را خودتان احساس خواهید کرد.

 کرم های  جوانسازی

 کرم هایی که منظور کاهش چین و چروک در پوست می شوند. گزینه خوبی برای جوان تر کردن و کاهش چین و چروک  می باشد. اما یک روشی است که بازه زمانی آن طولانی مدت می باشد. به همین دلیل کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. محبوبیت کمتری دارد. در صورتی است که این یک روش کاملا بی خطر است. در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از روند پیری در پوست جلوگیری خواهد کرد. کرم های دور چشم یا مخصوص خط لبخند و زیر چشم ها از کرم هایی هستند که چین و چروک های موجود در پوست را به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و استفاده مکرر و مداوم از آن باعث می شود روند پیری در پوست شما دیرتر اتفاق بیفتد.

سخن پایانی

همه افراد از پیری و از دست دادن حس جوانی خود واهمه دارند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند از این روند جلوگیری کنند. روش های علمی زیادی در این زمینه وجود دارد که همه تایید شده هستند و اثرات زیادی دارند و از روند پیری جلوگیری می کنند. و با استفاده از هرکدام از این روش ها می توانید دوبار حس جوان بودن را تجربه کنید و طراوت و تازگی را به پوست خود برگردانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان