مزوتراپی

 مزوتراپی

مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟ امروزه افراد زیادی به دنبال جوان سازی و زیبایی ظاهر خود هستند. با توجه به پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی برای مبارزه با اثرات پیری به وجود آمده است. از جمله این روش ها می توان به عمل های زیبایی اشاره کرد. که برای از بین بردن مشکلات و نواقص پوستی و بهتر شدن ظاهر صورت می گیرد. معمولا بر روی تمام قسمت های بدن مثل سر، گردن، چشم، صورت و… قابل اجرا می باشد. باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد. مرکز زیبایی دکتر فائزه عامری ساکن تهران پزشک عمومی با مدرک تحصیلی از دانشگاه تهران با ۴سال سابقه و تخصص در حوزه های زیبایی پوست، جوانسازی، تزریق ژل، لیزر مو، تزریق چربی  و… آماده ارائه خدمات فوق با بهترین کیفیت و مجهزترین امکانات با هزینه مناسب به مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

انواع مزوتراپی

مزوتراپی یک راه درمانی غیر تهاجمی جهت از بین بردن مشکلات پوستی، ریزش مو و لاغری می باشد. در این روش با استفاده از سوزن های مخصوص مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و … به بدن، صورت و سر تزریق می شود. برند مواد بستگی به هدف شخص در رابطه با انجام مزوتراپی دارد. انواع گوناگونی از مزوتراپی برای جوان سازی پوست وجود دارد. این نیز با توجه به مشکل فرد مثل انباشت چربی، ریزش مو، کم بودن میزان کلاژن و… مشخص می شود.

مزایای مزوتراپی عبارتند از:

۱- روشن شدن پوست: با تنظیم ترکیبات مزوتراپی لکه های پوستی که بر اثر افزایش سن ایجاد شده اند را از بین می برد.

۲-تزریق ویتامین های لازم به پوست: غلیظ بودن مواد مقوی هنگام تزریق به صورت و سر باعث شادابی و رفع ریزش مو می شود.

۳-هیدراته کردن پوست: استفاده از این روش رطوبت پوست را افزایش داده و موجب بهبود ظاهر و سلامت پوست می شود.

۴- جایگزین جراحی های هزینه بر: از آن جایی که راه های مختلفی برای زیبایی و رفع ریزش مو وجود دارند. اصولا هزینه های زیادی را نیز در بر می گیرند اما روش مزوتراپی در مقایسه با دیگر جراحی های پلاستیک هزینه آن پایین است.

عوارض مزوتراپی:

 این روش نیز مانند سایر روش ها دارای عوارض ناچیزی می باشد. که بدین شرح است: عفونت، اسهال، استفراغ، ایجاد حساسیت، التهاب پوست، درد جزئی، قرمزی، زخم و عفونت، خارش و… البته قبل و بعد از استفاده از این روش از خوردن داروهای ضد التهاب و آسپرین جدا خودداری کنید. زیرا خوردن آنها موجب خونریزی و کبودی می شود. افرادی که دارای بیماری های پوستی، هموفیلی، ملتهب شدن پوست، بارداری و دیابت هستند. نباید از این روش ها برای درمان استفاده کنند.

مزوتراپی
مزوتراپی
مزوتراپی پوست:

 با مرور زمان چربی پوست کم شده و به دلیل عوامل ارثی و ژنتیک مشکلاتی را برای پوست به وجود می آورد در این روش مقداری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و دیگر عنصرها به پوست تزریق می شود که مشکلات پوستی موجود در صورت، گردن و سایر قسمت ها  را بین می برد. استفاده از این روش موجب جوانی و کلاژن سازی پوست می شود. ترکیبات موجود در مزوتراپی باعث رفع لک، چین و چروک و آکنه شده و پوست را سفت می کند با توجه به شرایط هر فرد ترکیبات آن عوض می شود و تزریق به وسیله سوزن های نازک در پوست صورت می گیرد. همچنین با فعال کردن گردش خون در زیر پوست باعث بهبود التهاب های پوستی می شود.

دست یافتن به نتیجه مطلوب نیازمند چند جلسه مداوم بوده که براساس نظر پزشک می شود. وجود ترکیب اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان و اسید های آمینه موجب افزایش حجم پوست و شادابی و لطافت آن می شود. بعلاوه ویتامین های مختلفی چون B,E,C کلاژن سازی، سلامت پوست و کم شدن آسیب های وارده توسط رادیکال های آزاد را در پی دارد.

فواید مزوتراپی پوست:

برطرف کردن تیرگی های اطراف چشم، جوانی و کلاژن سازی، درمان استریا.

عوارض ناشی از آن:

 چنانچه این کار بدون تایید پزشک و ترکیبات علمی انجام شود عوارضی چون حساسیت، لک، عفونت و… را به وجود می آورد.

*مراقبت های بعد از انجام این روش: عدم شستشوی منطقه مورد نظر، پرهیز از مصرف کرم های مختلف، استفاده از کمپرس یخ در محل تزریق که دچار قرمزی و تورم شده است، عدم قرار گرفتن در برابر آفتاب، استفاده از ضد آفتاب و امکان انجام کارهای روزانه بعد از تزریق.

دکتر فائزه عامری پزشک عمومی ساکن تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران با ۴ سال سابقه و تخصص در حوزه هایی مانند زیبایی پوست، جوانسازی، تزریق ژل، تزریق چربی و سایر حوزه ها، با بهره گیری از متدهای به روز دنیا و صرف هزینه مناسب افتخار دارد که این خدمات را به همشهریان و دیگر افراد با بهترین کیفیت ارائه نماید.

مزوتراپی مو:

 از رایج ترین معضلات پوست و مو ریزش مو است . عوامل زیادی از جمله ژنتیک، بیماری و آلودگی ها در ایجاد این عارضه دخالت دارند. روش های درمانی زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که مزوتراپی از جمله روش های درمانی است که تاثیر بسزایی در تقویت و جلوگیری از ریزش مو دارد. در این روش مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها و … به پوست سر تزریق می شوند. این عمل سلول های مو را بازسازی و تقویت می کنند. نیازی به جراحی نداشته و بدون درد می باشد.

این روش دارای مزایایی چون کاهش و توقف ریزش مو، تغذیه سلول های مو، قوی کردن موها، بازسازی سلول های مو و ضخیم کردن آنها، عدم نیاز به مراقبت های خاص، بهبودی سریع، نداشتن دوره استراحت، عوارض جانبی کم، هزینه مناسب، عدم نیاز به بیهوشی و جراحی، مناسب برای رفع مشکلات سر مثل چربی و شوره و ترمیم موهای آسیب دیده دارد. این روش درمان برای همه افراد که مشکل ریزش مو دارند مفید است.

ترکیبات مزوتراپی

ترکیبات آن شامل ویتامین های A,C,B5 و انبساط کننده های عروقی چون هپارین و پریدیل می باشد. روش انجام آن بدین گونه است که ابتدا پوست سر ماساژ داده، بعد از آن ترکیب شیمیایی با سوزن های مخصوص به پوست سر تزریق می شود. ترکیبات تزریق شده باعث تغییر متابولیسم سلول ها پوست سر، از بین بردن سلول های عفونی، بهتر شدن گردش خون، بازسازی فولیکول های مو، افزایش سرعت رشد مو و پیشگیری از ریزش آنها می شود.  این کار هم به صورت دستی و هم با استفاده ازدستگاه قابل اجرا است؛

به دلیل استفاده از سوزن های خیلی نازک دردی را ایجاد نمی کند. بعد از انجام مزوتراپی تا ۱۲ ساعت نباید موها را شست بعلاوه هر روز به آرامی باید ماساژ داد. همچنین از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم غافل نشوید. نتیجه آن ۴ ماه بعد مشخص می شود به خاطر موقت بودن آن جهت ماندگاری بهتر باید مداومت داشته باشد. اصولا در ۱۰ جلسه به مدت نیم ساعت صورت می گیرد البته تعداد جلسه ها به علت ریزش، میزان ریزش، کم پشتی و شکل مو بستگی دارد.

این امکان وجود دارد که بعد از تزریق کمی درد حس شود و قسمتی که تزریق انجام شده ورم کند اما خیلی برطرف می شود. از جمله عوارض مزوتراپی حساسیت به مواد شیمیایی است. هزینه آن نیز به وضعیت فرد، تعداد جلسه ها، برند مواد استفاده شده و … بستگی دارد. طبق پژوهش های انجام شده ، به کار بردن این روش در مقایسه با روش های دیگر در درمان ریزش مو و طاسی نقش بسزایی دارد. زیرا این روش در طولانی مدت معضلات هورمونی را درمان می کند.

مزوتراپی
مزوتراپی

هزینه مزوتراپی

هزینه این روش درمانی با توجه به تعداد جلسات درمانی، ترکیب محلول مزوتراپی، دوز داروهای تزریقی، برند مواد و انتخاب روش انجام به صورت دستی یا دستگاه متفاوت است. قبل از شروع درمان یک جلسه جهت مشاوره برگزار می شود و در آن تعداد جلسات ، تزریقات و هزینه مورد بررسی قرار  گرفته و به فرد اطلاع داده می شود.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو:

شستن موها قبل از مراجعه به کلینیک، عدم استفاده از داروهایی مثل ایبوپروفن ،ضد انعقادی و رقیق کننده های خون، به مدت ۱ روز قبل و بعد از جراحی از تقویت کننده های مو و حالت دهنده ها استفاده نکنید، ضد عفونی نکردن سر و در صورت زخم داشتن از الکل و بتادین جهت ضدعفونی کردن استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو:

نوشیدن آب و مایعات فراوان، نشستن موها به مدت ۸ ساعت، انجام ندادن ورزش تا ۲ روز، زیرا باعث عرق کردن و خارج شدن محلول تزریق شده می شود. در صورت داشتن آلرژی با کلینیک مربوطه تماس بگیرید. پرهیز از مصرف ویتامین E و داروهای ضد التهابی.

مرکز زیبایی دکتر فائزه عامری پزشک عمومی ساکن تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران دارای ۴ سال سابقه و تخصص در حوزه های تزریق چربی، زیبایی پوست، جوانسازی، لیزر مو و تزریق ژل ، در خدمت متقاضیان عزیز می باشد.

سخن پایانی

ما باید بدانیم که استفاده از روش های مزوتراپی پوست، مو و دیگر انواع آن مراحل درمان آن دشوار نیست. اگر یک متخصص حاذق و ماهر در کلینیک های پوست و زیبایی معتبر این کار را انجام دهند. بنابراین قبل از به کار بردن هر روشی باید از مشاوره کمک گرفت و برترین دکتر را انتخاب نمایید. مرکز زیبایی دکتر فائزه عامری ساکن تهران با۴ سال سابقه و تخصص در حوزه های تزریق ژل، جوانسازی، زیبایی پوست، لیزر مو و تزریق چربی از معتبرترین مراکز در تهران می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان