لیزر موهای زائد

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • لیزر موهای زائد
 لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید لیزر موهای زائد به عنوان یک دانش و فناوری به روز مطرح می گردد. و به عبارتی با توجه به عملکردی که این شیوه درمانی دارد. می ‌توان یکسری خصوصیات ویژه ای را برایش در نظر گرفت. این روش را به منظور انجام یک کار ویژه بهینه سازی کرد. در حقیقت لیزر موهای زائد به گونه ‌ای طراحی شده که بدون تاثیر گذاری بر روی سایر بخش ‌های بدن و پوست منجر به کاهش و در نهایت رفع موهای زائد می گردد. دکتر فائزه عامری لیزر نمودن موهای زائد را با شیوه های نوین انجام داده که حاصل آن رفع موهای زائد می باشد.

لیزر موهای زائد چیست؟

به طور کلی هر نوع مویی ضخیم و محکم و تیره که در قسمت ‌های مختلف بدن همچون چانه، سینه، گلو و صورت رشد می‌ یابد. موی زائد گفته می‌ شود. موی زائد با توجه به هورمونی یا غیر هورمونی بودن رشد پیدا می ‌کند. در صورتی که دلایل هورمونی منجر به ایجاد موهای زائد در بدن افراد گردد. شما دیگر قادر نیستید تا از روش لیزر موهای زائد استفاده نمایید؛ زیرا اختلالات و مشکلات هورمونی سبب می ‌شود که در بخش هایی از بدن که مو روییده شده مو های تیره و ضخیم رشد یابد. بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دچار مشکلات هورمونی شده اید. بهتر است از شیوه درمانی دارویی به منظور پیشگیری از رشد بی رویه موهای زائد استفاده نمایید. استفاده از لیزر تنها برایتان هزینه های اضافی در بر خواهد داشت.

لیزر منجر به کاهش موهای زائد می شود

لیزر موهای زائد یکی از شیوه های بسیار کاربردی جهت رفع موهای زائد به حساب می آید. در حقیقت لیزر منجر به کاهش موهای زائد و نازک تر شدن این موها می گردد. این شیوه از طریق نور لیزر و همچنین گرمایی که بر اثر تابیدن آن تولید می‌ شود. به قسمت معینی از پوست راه پیدا کرده و فولیکول مو را تحت تأثیر خویش قرار می‌ دهد؛ بنابراین به آن آسیب وارد می ‌کند و در نهایت باعث از بین بردن موهای زائد می شود .

بهتر است بدانید فولیکول مو به عنوان یکی از اساسی‌ ترین دلایل رویش مو معرفی می گردد. از این رو آسیب جدی رساندن به فولیکول مول منجر به توقف رویش بی رویه مو و در نتیجه باعث رفع مو های زائد می گردد. لیزر به دنبال مورد هدف قرار دادن سلول های ایجاد کننده مو در قسمت ریشه می باشد. سبب می شود تا رفع این موهای زائد به صورت دائمی و یا طولانی مدت اتفاق افتد. در نظر داشته باشید که استفاده از شیوه لیزر موهای زائد در مقایسه با دیگر شیوه ها نتایج مطلوب و بهتری را به دنبال دارد. از مهم‌ ترین مزایای استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد می توان تاثیر چشمگیر، دقت بالا و افزایش سرعت را برشمرد.

توجه داشته باشید که به منظور استفاده از شیوه درمانی لیزر می توانید به سراغ مراکز زیبایی معتبر بروید. یکی از این مراکز زیبایی معتبر از آن دکتر فائزه عامری می باشد. در واقع تخصص دکتر فائزه عامری در حوزه های جوانسازی، لیزر موهای زائد، تزریق چربی، زیبایی پوست می باشد. مشخصات دکتر فائزه عامری
تخصص در حوزه پزشک عمومی، تجربه 4+ سال، تحصیل در دانشگاه تهران، محل سکونت تهران است.

"<yoastmark

مهم ترین نکات پیش از لیزر موهای زائد

در صورتی که لیزر موهای زائد بدون بررسی ‌های قبلی اتفاق افتد. ممکن است یکسری تاثیرات بدی را از خود بر روی پوست افراد بر جای گذارد. در این قسمت ما قصد داریم تا همه نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد بایستی انجام دهید را بیان کنیم:

بهتر است بدانید که هر جلسه مربوط به لیزر به طور معمول بایستی ۲۰ الی ۶۰ دقیقه به طول انجامد. پیش از این که روش درمانی لیزر موهای زائد را به کار گیرید. حتماً بایستی از پزشک خود مشاوره گرفته تا نسبت به انتخاب بهترین نوع لیزر برای پوست خود آگاهی کسب نمایید.

بهترین و مناسب ترین فاصله میان جلسات لیزر موهای زائد به طور معمول ۴ الی ۶ هفته می باشد. در حقیقت این فاصله بهترین مدت زمان جهت رشد یافتن فولیکول های مو به حساب می آید. شما از طریق رعایت نمودن این فواصل زمانی در میان جلسات مربوط به لیزر موهای زائد قادر هستید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.
در صورتی که روش اپیلاسیون را پیش از روش لیزر انجام داده اید. توصیه می کنیم اندکی صبر نمایید تا موهای زائد بار دیگر رشد یابند.

لیزر تمام بدن را نباید در یک جلسه انجام دهید

زیرا بدن شما قادر نخواهد بود تا میزان زیادی از لیزر را تحمل نماید. بهتر است این کار را در چند جلسه به پایان رسانید.
در صورتی که سولاریوم یا حمام افتاب را انجام داده ‌اید بهتر است تا از بین رفتن اثر آن صبر نمایید وگرنه احتمال سوختن پوست شما به هنگام لیزر بسیار زیاد است . به منظور رفع اثر سولاریوم بایستی ۴ الی ۶ هفته صبر کنید.
دقت داشته باشید که لیزر اطراف چشم اصلاً کار درستی نیست و ممنوع می باشد.

لیزر موهای زائد به دنبال مورد هدف قرار دادن ریشه مو ها می باشد ؛ از این رو پیش از این که فرایند لیزر درمانی را انجام دهید بایستی حتماً موهای زائد را با استفاده از تیغ بتراشید.

نسبت به رفع موهای زائد زیاد عجله نداشته باشید

چرا که بهترین نتایج حاصل از لیزر موهای زائد پس از گذشت سه ماه مشاهده خواهد شد‌.
در نظر داشته باشید که یکی از بهترین فصل ها به منظور انجام لیزر درمانی در فصل زمستان و پاییز می باشد؛ زیرا حداقل تا ۴ هفته پیش از انجام جلسات اولیه لیزر موهای زائد نباید به طور مستقیم زیر نور خورشید قرار بگیرید.

ممکن است پس از اینکه جلسات اولیه لیزر را انجام دادید انتظاراتی داشته باشید. آن هم این است که موهای زائد به طور کامل رفع شده باشد. اما دقت داشته باشید که این گونه نیست و استفاده از این شیوه درمانی اندکی زمان بر می باشد. تا موهای زائد رفع شود . همانگونه که پیش از این نیز گفته شد نور لیزر بر روی فولیکول های مو که سبب نگهداری و رشد مو می شود. تأثیر بسزایی می گذارد این اثر بخشی پس از گذشته اندکی خود را می نمایاند. بنابراین شما می توانید شاهد ریزش موهای زائد باشید.

حتی این امکان وجود دارد که موهای جدیدی نیز رشد پیدا کند. در واقع این موها همان مو هایی هستند که پیش از این رشد پیدا نکرده اند. و در زمان استفاده از شیوه لیزر درمانی در قسمت زیرین پوست قرار داشته اند. فولیکول های این موها نیز از بین رفته و پس از گذشت اندکی دیگر اثری از آن را مشاهده نخواهید کرد.

"<yoastmark

ممنوعیت های پیش از انجام لیزر موهای زائد

دقت داشته باشید که پیش از اینکه به انجام شیوه درمانی لیزر بپردازید بایستی یکسری نکاتی را مد نظر قرار دهید و هیچ گاه این موارد را انجام ندهید.

این نکات شامل موارد زیر است:

  1. از برخی مواد آرایشی همانند کانسیلر و کرم پودر به هیچ وجه استفاده نکنید.
  2. دست کم ۲۴ ساعت پس از انجام لیزر درمانی در هر جلسه ورزش و کار های سنگین انجام ندهید.
  3. تقریباً تا ۴۸ ساعت پس از انجام شیوه درمانی لیزر دئودورانت را مورد استفاده قرار ندهید.
  4. بهتر است بدانید پس از بازگشت از جلسات لیزر درمانی نباید دوش آب گرم بگیرید.

ممکن است این سوال برای شما نیز مطرح شود. که آیا لیزر دردی را با خود به همراه دارد؟ پیش از این که به اینگونه از سوالات پاسخ دهیم بهتر است بدانید میزان تحمل درد در هر فردی فرق دارد. و درد حاصل از انجام لیزر برای هر فردی یکسان نیست. اما این درد به هر اندازه که باشد مطمئناً ارزش این را دارد که شما را از شر موهای زائد در امان نگه دارد.

احساسی که ممکن است به هنگام لیزر داشته باشید. همچون نوار لاستیکی است که ممکن است به پوستتان برخورد کند. درد حاصل از لیزر موهای زائد به یکسری عوامل گوناگونی وابسته است که این درد در تمام نقاط بدن یکنواخت نمی باشد. مهم ترین این عوامل شامل تیرگی مو ، میزان چاقی بدن، میزان تحمل درد در فرد، نوع دستگاه مورد استفاده لیزر و قسمتی که قرار است لیزر درمانی انجام شود است.

سخن پایانی:

بهتر است بدانید لیزر هیچگاه سرطان‌زا نمی باشد. اما بهر حال دقت داشته باشید که انجام شیوه لیزر درمانی بایستی به واسطه متخصصان و افراد ماهر در این زمینه انجام گردد. تا به پوستتان آسیب نرسد. البته فضایی که قرار است لیزر درمانی در آن صورت پذیرد بایستی دارای تهویه مناسب باشد. زیرا گازی که ناشی از سوخت موهای زائد آزاد می‌ گردد. ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. بنابراین در صورتی که تهویه هوا در اتاق مناسب در نظر گرفته نشود استنشاق این گاز ممکن است خطرات احتمالی زیادی را در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان