درمان ریزش مو

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • درمان ریزش مو
 درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو یکی از مسائل مهم بین خانم ها و آقایان می باشد. عمل زیبایی در میان مردم جز عمل های پرطرفدار است. این نوع عمل ها جهت برطرف کردن مشکلات و زیبا شدن چهره افراد صورت می گیرد. عمل های زیبایی اصولا  به دو دلیل انجام می شود یکی صرفا جنبه زیبایی داشته و دیگری جنبه درمانی داشته و الزامی می باشد. برخی از این عمل های زیبایی که نقش مهمی در جوانسازی چهره دارد مربوط به بینی، فک، سیاهی اطراف چشم، گونه، و دیگر بخش های

صورت می باشد که این عمل ها اعتماد به نفس افراد را بالا می برد. مرکز زیبایی دکتر فائزه عامری ساکن تهران پزشک عمومی  و فارغ التحصیل دانشگاه تهران با ۴ سال سابقه و تخصص در حوزه های تزریق چربی، جوانسازی، زیبایی پوست، تزریق ژل، لیزر مو و… آماده ارائه بهترین خدمات به مراجعه کنندگان  محترم می باشد.

دلایل ریزش مو

مو از جمله عناصر موثر در زیبایی افراد می باشد. ریزش مو از معضلاتی است که اکثر مردم درگیر آن می شوند و دلایلی چون آب و هوا، افزایش سن، ژنتیک، رنگ موهای نامناسب، تغذیه، تغییرات هورمونی، استرس و… باعث سست شدن و ریزش آن می شوند البته جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که راهکارهای بسیاری جهت تقویت و درمان ریزش مو وجود دارد. قبل از درمان این مشکل اول باید ریشه یابی شده و بعد برای رفع آن اقدام کرد. از جمله دلایل اصلی ریزش مو موارد زیر می باشد:

۱-کمبود پروتئین در رژیم غذایی

تخم مرغ، گوشت و بعضی از حبوبات دارای پروتئین می باشند که با مصرف آنها پروتئین زیادی وارد بدن می شود. کمبود پروتئین در رژیم غذایی رشد طبیعی مو را با مشکل مواجه می کند که این خود باعث ریزش مو می شود. در صورت عدم مصرف موارد گفته شده باید گیاهان حاوی پروتئین را جایگزین کنید.

۲-کاهش شدید وزن

گاهی اوقات افراد برای رسیدن به اندام دلخواه خود کارهای زیادی را جهت کاهش وزن انجام می دهند. بعضی وقت ها هم این کاهش وزن به خودی خود اتفاق می افتد که این یک آسیب جسمی بوده و سبب ریزش مو می شود. کاهش وزن موجب وارد شدن فشارهایی به بدن می شود همچنین شیوه نادرست غذا خوردن نیز

باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی می شود. اصولا ریزش مو همراه کاهش سریع وزن امکان دارد علائم اختلال غذایی مثل بی اشتهایی بوده که بعد از مدتی درمان می شود. بهتر است که برای کاهش وزن از ورزش و رژیم غذایی با هم انجام شود تا دچار ریزش مو نشوید.

"<yoastmark

۳-مصرف بعضی از داروها

برخی از داروها از جمله رقیق کننده خون، فشار خون ، ایبوپروفن،  افسردگی، داروهای روماتیسمی، و…باعث ریزش مو می شود. برای درمان ریزش مو ناشی از این داروها می توان با پزشک معالج مشورت کرده که دوز آن را کم و یا تعویض نماید.

۴-کم شدن آب بدن

آب نقش مهمی در کارکرد اندام های بدن دارد. همانطور که کم بودن میزان آب در بدن بر سلامتی پوست و خون رسانی اثر می گذارد می تواند دلیلی برای ریزش مو نیز باشد، زیرا موهایی که رطوبت لازم را نداشته باشد ضعیف و شکننده شده و رشد نمی کند. بنابراین هر کاری که انجام می دهید باید آب فراوان مصرف کرد. همچنین از مصرف میوه ها و سبزیجات غافل نشوید چرا که در درمان ریزش مو مفید هستند.

۵- استرس و افسردگی

با توجه به زندگی پرمشغله امروزی استرس زیادی به افراد وارد می شود. استرس هم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و هم موجب ریزش مو می شود. افرادی که دچار استرس می شوند رفتارهای مختلفی چون کشیدن موهای سر و یا رفتارهای عصبی از خودشان بروز می دهند که این امر ریزش مو را در پی دارد. همچنین وارد شدن شوک به فرد موجب بهم خوردن عملکرد اندام های بدن وی شده که ریزش مو از جمله عوارض آن می باشد. برای کنترل استرس می توانید پیاده روی کرده و یا ورزش یوگا انجام دهید این کار علاوه بر پیشگیری از ریزش مو باعث شادابی و آرامش خاطر شما می شود.

۶- مصرف دخانیات و الکل

عوارض ناشی از مصرف سیگار آسیب به بافت ریه، مبتلا شدن به سرطان، مشکلات خونی و ریزش مو است. همچنین سیگار با تاثیر بر دی ان ای و فولیکول های مو خون رسانی به آنها را مختل کرده و ریزش مو را در پی دارد. بهتر است که آن را استفاده نکنید بلکه به سراغ ورزش و تغذیه سالم بروید. بعلاوه مصرف الکل علاوه بر اختلال سیستم گوارش و کبد از رسیدن مواد مقوی به ریشه مو جلوگیری می کند این کار باعث شکنندگی، ضعیف شدن و ریزش مو می شود. با مصرف الکل فرد دچار سیری کاذب می شود و همچنین با بالا بردن قند خون موجب طاسی می شود. بنابراین پرهیز از مصرف آن به درمان ریزش مو نیز کمک می کند.

7-تاثیرات شیمی درمانی

داروهایی که برای درمان سرطان استفاده می شوند ریزش مو را به دنبال دارند این داروها نه تنها تکثیر سلول را کم یا متوقف کرده بلکه بر سلول های مو نیز تاثیر می گذارد با توقف شیمی درمانی موها مجددا رشد می کنند.

راه هایی برای پیشگیری از ریزش مو

*استفاده کم از سشوار و اتو مو: استفاده از ابزار های گرمایی جهت صاف کردن موها موجب آسیب به فولیکول های مو می شود.

*شستشوی روزانه

این کار باعث تمیز ماندن پوست سر شده که از ریزش مو پیشگیری می کند البته باید توجه داشته باشید که از شامپوهای مناسب و خوب جهت ریزش مو استفاده نمایید.

* استفاده از برس های نرم که دارای الیاف طبیعی می باشند

استفاده از این نوع برس ها موجب زیاد شدن مقدار چربی مناسب روی موها می شود. همینطور برس کشیدن به طور منظم از ریزش مو هنگام حمام کردن جلوگیری می کند.

*عدم استفاده زیاد از رنگ ها و مواد شیمیایی

مصرف مداوم مواد شیمیایی آسیب جدی به موها وارد می کند. چنانچه نمی خواهید  که دچار ریزش مو شوید استفاده از هایلایت، مواد دارای پراکسید و فر کردن موها را کنار بگذارید.

* پرهیز از کشیدن موها

از آن جایی که مو انعطاف پذیر می باشد نباید آنها را زیاد کشید چرا که به بافت آنها آسیب می رسد.

"<yoastmark

* استفاده از ماسک مو

استفاده از بهترین ماسک ها برای مو باعث تمیزی موها از آلودگی ها و چربی های اضافی می شود. بعضی از ماسک ها به علت قوی بودن با یک بار استفاده چربی طبیعی مو که موجب نرمی و تقویت موها می شود را از بین می برد. زمان خرید توجه به مواد تشکیل دهنده آنها ضروری است.

*ویتامین D

کمبود این ویتامین در بدن موجب آلوپسی و ریزش مو می شود. وجود آن باعث رشد دوباره موها می شود. همچنین در درمان ریزش مو موثر می باشد.

*روغن زیتون: از این روغن برای نرم شدن موها استفاده می کنند. روغن زیتون موجب حفاظت از مو در مقابل خشکی و شکنندگی می شود. همچنین باعث درمان ریزش مو نیز می شود.

*پروتئین

با توجه به این که فولیکول های مو از کراتین تشکیل شده است. عدم مواد مغذی که ساخت پروتئین را بر عهده دارد باعث ریزش مو می شود. استفاده از غذاهای حاوی پروتئین در درمان ریزش مو نقش مهمی دارد.

راهکارهای پزشکی برای درمان ریزش مو

 ۱-فیناستراید

یک نوع قرص بوده که موجب درمان ریزش موها و رشد مجدد آنها می شود. اصولا مختص آقایان می باشد و زنان باردار از مصرف آن خودداری کنند.

۲- لیزر درمانی

لیزرهای دارای قدرت کم موجب زیاد شدن میزان موهایی که بر اثر شیمی درمانی کم شده می شود. این روش که به آن نور قرمز نیز می گویند سلول های بنیادی مو را تحریک می کند و باعث درمان ریزش مو می شود.

 

"<yoastmark

۳- ماینوکسیدیل

جزء داروهای درمان ریزش مو است. خیلی از بیماری هایی که باعث ریزش مو می شود را درمان می کند با توجه به این که دارای غلظت های گوناگون است تعیین غلظت مناسب جهت مصرف وابسته به نظر پزشک می باشد.

۴-پلاسمای غنی از پلاکت

تزریق آن به پوست سر موجب درمان ریزش مو و رشد مجدد آنها می شود.

۵- کتوکونازول

این دارو مناسب افرادی است که دلیل ریزش موهای آن ها ژنتیکی می باشد.‌کتوکونازول التهاب فولیکول های مو را کم و موجب بهتر شدن آن ها می شود. این دارو در بعضی مواقع به درمان ریزش مو کمک می کند.

۶-داروهای ضد آندروژن

بعضی از هورمون های جنسی سبب ریزش مو می شود. این هورمون ها با تحت تاثیر قرار دادن فولیکول های مو رشد آن ها را متوقف می کند. جهت مصرف آن ها برای درمان ریزش مو باید توسط پزشک تجویز شود.

دکتر فائزه عامری پزشک عمومی ساکن تهران و فارغ التحصیل دانشگاه تهران با ۴سال سابقه و تخصص در حوزه های مختلف چون تزریق چربی، جوانسازی، زیبایی، تزریق

ژل، لیزر مو و… افتخار دارد که این خدمات را در مرکز زیبایی خود با بهترین کیفیت به مراجعه کنندگان محترم ارائه دهد.

 سخن‌ پایانی

برخی اوقات ریزش مو به دلیل حمام کردن با آب داغ، خشک کردن با حوله، ماساژ دادن در حمام و…صورت می گیرد بعلاوه نور خورشید و سرما نیز تاثیر مخربی بر روی موها می گذارد. استفاده از کلاه حصیری، چتر و شال پشمی در فصول مختلف سال ضروری است. همچنین عدم شناخت درست جنس مو دلیل دیگر ریزش مو می باشد. چنانچه افراد به موقع جهت درمان آن اقدام نکنند باعث طاسی می شود. مرکز زیبایی دکتر فائزه عامری با ۴ سال سابقه گزینه مناسبی برای رفع مشکلات پوست می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان