کربوکسی تراپی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • کربوکسی تراپی
 کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

در صورتی که شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که همواره به دنبال انجام روش کربوکسی تراپی است. قصد دارید تا به نزد بهترین پزشک انجام کربوکسی تراپی در تهران بروید. توصیه می‌ کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در حال حاضر بر اساس درخواست های زیاد افراد به منظور انجام عمل های جراحی و شیوه های درمانی متعدد به منظور افزایش زیبایی کلینیک های زیادی وجود دارد.  یکی از این مراکز زیبایی متعلق به دکتر فائزه عامری می باشد. شما جهت مشاوره و کسب آگاهی بیشتر می توانید به مرکز زیبایی ایشان سر بزنید.

کربوکسی تراپی چیست؟

بهتر است بدانید کربوکسی تراپی از جمله شیوه های درمانی غیر تهاجمی شناخته می شود. به طور معمول در این شیوه از کربن دی اکسید استفاده می کنند. تا یک سری تغییرات ویژه ‌ای در پوست افراد ایجاد گردد. در صورتی که می خواهید شیوه ای را دنبال کنید. با استفاده از آن پوستتان جوان شود و طی این شیوه از شیوه های پیشرفته به جز لیزر و یا جراحی های تهاجمی استفاده شود. می ‌توانید در یک جلسه در مرکز زیبایی فائزه عامری متخصص زیبایی مشاوره بگیرید.

دکتر فائزه عامری در حوزه هایی همچون تزریق ژل، زیبایی پوست، تزریق چربی، لیزر مو، جوانسازی تخصص دارد. مهم ترین مشخصات دکتر فائزه عامری به شرح زیر است:

  1. تخصص: پزشک عمومی
  2. تجربه: 4+ سال
  3. محل تحصیل: دانشگاه تهران
  4. محل اقامت: استان تهران

اما شیوه درمانی کربوکسی تراپی چیست؟

 به طور کلی کربوکسی تراپی را یکی از تازه ترین شیوه های درمانی معرفی کرده اند. برای اولین بار در کشور فرانسه طی دهه ۹۰ مطرح شد. تاثیر این شیوه درمانی تا حدی قابل توجه است. اکنون در تمام دنیا این شیوه به واسطه بهترین پزشکان پوست استفاده می گردد. در واقع در روش کربوکسی تراپی به منظور جوان ساختن پوست پزشکان معمولاً کربن دی اکسید را به طور مستقیم به قسمت زیرین پوست تزریق می کنند .

در نظر داشته باشید که این عمل را می توان در هر قسمتی از بدن مانند پا ، باز ، کردن، باسن و صورت انجام داد. گاز دی اکسید کربن قادر است تا در قسمت های بسیار نازک و ظریف مانند اطراف چشم وارد شود. افرادی که دچار مشکلات پوستی مانند وجود چین و چروک، افتادگی پوست، گودی چشم و جای آکنه هستند. جهت کاهش و رفع چربی و سلولیت از این شیوه درمانی استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

آیا شیوه درمانی کربوکسی تراپی غیر تهاجمی است؟

این یکی از سوالاتی است که ممکن است برای هر کسی مطرح شود. در پاسخ به این سوال می ‌توانیم بگوییم که به طور طبیعی بدن هر شخصی به تولید کربن دی اکسید می پردازد. لذا تفاوتی ندارد که چند دوز از این ماده به بدن افراد تزریق گردد. چرا که مطمئناً در برابر این ماده خارجی بدن ری اکشن خاصی نشان نمی ‌دهد. به سرعت این ماده را قبول می ‌کند. از این رو درمان با استفاده از این شیوه برای افراد زیادی دارای نتیجه اثربخش با عوارض جانبی اندک میسر می گردد.

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی

همانگونه که پیش از این نیز بیان شد این شیوه درمان با توجه به قسمتی که برای درمان در نظر گرفته می شود. اندکی کربن دی اکسید به آن بخش وارد میگردد، اگرچه ممکن است این ماده به طور کاملاً طبیعی به واسطه سلول های بدن ایجاد گردد. اما هنگامی که بیش از حد نرمال از این ماده استفاده شود بدن ناچار به آن پاسخ خواهد داد. در نظر داشته باشید هنگامی که کربن دی اکسید به بدن راه پیدا می ‌کند. در حقیقت سیستم گردش خون در قسمتی که فرد می‌ خواهد آن را درمان کند دچار تحریک ‌پذیری می شود ؛

بنابراین بدن این وضعیت تازه را به خاطر کمبود اکسیژن مد نظر قرار داده و در تلاش است تا از طریق رگ های خونی وضعیت موجود را کنترل نماید. لذا این پاسخ منجر می گردد تا اکسیژن کافی به قسمت مورد نظر فرستاده شود و سپس مقدار تولید کلاژن زیاد شود.

در رابطه با کلاژن باید گفت که کلاژن یکی از ماده های اصلی جهت سفت شدن و صاف شدن پوست به شمار می رود. با توجه به اینکه این شیوه درمانی برای چه بخشی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار تزریق کربن دی اکسید متفاوت است. به عنوان مثال می توانیم بگوییم جهت کاهش و رفع رسوبات حاصل از چربی و درمان سلولیت به اکسید کربن نیاز بیشتری احساس می شود. زیرا این ماده به بافت های همبند عامل سلولیت و سلول های چربی هجوم می برد. باعث می شود تا آن ها را در هم شکند.

نحوه انجام کربوکسی تراپی

بهتر است بدانید که درمان با استفاده از روش کربوکسی تراپی به سرعت انجام پذیر است . به طور معمول این درمان ۱۵ آلی ۳۰ دقیقه به طول می ‌انجامد. پزشک با استفاده از یک مخزن دارای کربن دی اکسید و سوزن بسیار نازک و همچنین لوله استریل شده گاز مورد نیاز را به زیر پوست تزریق می کند. به هنگام درمان احساس نمودن اندکی درد و سوزش بسیار طبیعی است. این سوزش از طریق استفاده از کرم های بی حسی قابل برطرف شدن می باشد.

زمانی که فرایند تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. ممکن است اندکی فشار را احساس نمایید. این فشار در حقیقت به خاطر افزایش گاز در قسمت زیرین پوست می باشد. پس از درمان امکان ایجاد اندکی کبودی در قسمت مورد نظر وجود دارد. بنابراین ممکن است که تقریباً تا ۲۴ ساعت پس از درمان احساس سوزش و درد را داشته باشید.

از شیوه درمانی کربوکسی تراپی معمولاً برای درمان نمودن چه قسمت هایی از بدن استفاده می کنند؟

بر اساس این که این شیوه درمانی یعنی کربوکسی ‌تراپی را تهاجمی معرفی نکرده اند و از طریق یک روش کاملاً طبیعی می توان مشکلات پوستی موجود را رفع نمود به طور کلی می ‌توان از این شیوه برای بخش ‌های گسترده ‌ای از بدن استفاده نمود.

کربوکسی تراپی شکم و پهلو:

به طور معمول از روش کربوکسی تراپی گاهی به جای روش جراحی لیپوساکشن به منظور کاهش و رفع چربی های شکم و پهلو استفاده می ‌کنند. یکی از نکات بسیار مهم این است که با توجه به تحقیقات و بررسی‌ های صورت گرفته می توان نتیجه گرفت که شیوه درمانی کربوکسی تراپی برای شکم و پهلو دائمی نمی باشد. در حقیقت کربوکسی تراپی فقط به منظور در هم شکستن سلول‌ های چربی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی کاربرد آن تنها برای از بین بردن این سلول ها نیست. از این رو در صورتی که می خواهید از یک شیوه دائمی به منظور لاغر نمودن چربی های شکم و پهلو استفاده نمایید توصیه می ‌کنیم از شیوه های دیگری کمک بگیرید.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی زیر چشم به منظور رفع گودی و سیاهی زیر چشم:

یکی از شایع‌ ترین کاربرد هایی که روش درمانی کربوکسی تراپی دارد کاهش گودی و سیاهی زیر چشم می باشد.

کربوکسی تراپی به‌منظور کاهش ترک های پوستی:

بهتر است بدانید استفاده از شیوه کربو کسی تراپی یکی از بهترین گزینه های درمانی برای ترک های پوستی پس از زایمان به شمار می ‌رود. در مقایسه با بسیاری از روش ‌های درمانی دیگر مقرون به صرفه تر می باشد. در حقیقت استفاده از این شیوه منجر می‌گردد تا یکسری مویرگ های تازه ‌ای در قسمت مورد نظر ایجاد گردد. همین مسئله سبب می شود تا گردش خون و میزان اکسیژن و مواد مغذی در قسمتی که دچار ترک شده است افزایش یابد. در واقع این موضوع باعث می ‌شود تا در قسمت ترک های حاصل از بارداری ترمیم و کلاژن سازی گردد.

کربوکسی تراپی برای قسمت های دارای جوش

به طور معمول از روش کربوکسی تراپی به‌منظور بهبود مشکلات پوستی همچون افتادگی پوست ، جای زخم و جای جوش انجام می گردد. برخی از پزشکان همواره بر این باورند که ترکیب نمودن کربوکسی تراپی با تزریق پلاسمای مملو از پلاکت و همچنین میکرونیدلینگ قادر است تا نتایج خوبی را ارائه کند.

بهتر است بدانید که نتایج حاصل از این شیوه درمانی مدرن به صورت کاملا موقتی می باشد. بنابراین بایستی جهت کسب نتایج مطلوب از این شیوه به طور هفتگی یا ماهانه در جلسات درمانی خویش با توجه به تشخیص دکتر شرکت نمایید. با توجه به بررسی ‌ها و تحقیقاتی که صورت گرفته به طور معمول با شرکت نمودن در ۱۰ جلسه درمانی می توانید نتایج اثربخشی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی:

پیش از اینکه فرایند کربوکسی تراپی انجام شود به طور معمول از یک سری کرم های مخصوص بی حسی استفاده می‌ کنند. امکان دارد در طول درمان سوزش ، خارش، گرما و فشار را احساس کنید. که در حقیقت هیچ کدام از این موارد درد زیادی را به دنبال ندارند و شما به راحتی می توانید آن ها را تحمل کنید؛ زیرا سوزنی که معمولاً به منظور تزریق دی اکسید کربن مورد استفاده قرار می گیرد بسیار نازک می باشد. همچنین اگر پزشک از مهارت ویژه ای برای به پایان رساندن این روش درمانی برخوردار باشد در حقیقت به خوبی این مسئله را می‌داند که بایستی در چه قسمتی از بدن سوزن را وارد نموده تا درد موجود بسیار کم شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان