لیزر در تهرانپارس 

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • لیزر در تهرانپارس 
 لیزر در تهرانپارس 

لیزر در تهرانپارس 

امروزه از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد استفاده می‌شود. اگر چه این روش نسبت به سایر روش‌های اپیلاسیون هزینه بیشتری دارد، اما به سبب ماندگاری بالای اثرات آن، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. لیزرهای از بین برنده موی زائد انواع مختلفی دارند که در مرکز لیزر تهرانپارس از آن‌ها استفاده می‌شود. انتخاب نوع لیزر به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست و رنگ آن و ضخامت و رنگ موها انتخاب می‌شود. در نظر گرفتن این ویژگی‌ها موجب می‌شود نوع لیزر و دستگاه آن به گونه‌ای انتخاب شود که بیشترین تأثیر را داشته باشد. در کنار تمام این‌ها تجربه و مهارت تکنسین نیز مهم است. این مورد مشخص می‌کند که تعداد جلسات، مدت هر جلسه و میزان ناراحتی و درد چقدر خواهد بود. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با انواع دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شویم.

متد لیزر و دستگاه 

لیزر در تهرانپارس:

متد لیزر که به عنوان فناوری لیزر نیز از آن یاد می‌شود درواقع ویژگی پرتوهای لیزر و نحوه عملکرد آن‌ها است. در کنار این موضوع بحث دستگاه‌ها نیز وجود دارد. دستگاه‌های لیزر مبتنی بر متد و تکنولوژی هر نوع از لیزرها کار می‌کنند. متدهای لیزر به طور کلی 5 نوع هستند، که در ادامه ابتدا آن‌ها را معرفی کرده و سپس در مورد دستگاه‌های آن‌ها صحبت می‌کنیم.

انواع متدهای لیزر موهای زائد

مرکز لیزر حکیمیه

  1. لیزر موهای زائد الکساندرایت

لیزر در تهرانپارس:

یکی از انواع محبوب لیزر موهای زائد متد الکساندرایت است. این نوع متد لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن ایده‌آل است و گفته می‌شود که نسبت به سایر انواع لیزرها آسیب رسانی کمتری دارد. یکی از دلایل آسیب رسانی کمتر، طول موج آن است، که کوتاهتر می‌باشد. به این ترتیب عمق نفوذ کمتری دارد. درمان با متد الکساندرایت برای رسیدن به نتایج دائمی، نیاز به جلسات بیشتری دارد. حتی اگر نتیجه دائمی نیز نباشد از سایر روش‌های اپیلاسیون طولانی‌تر است.

  1. لیزر موهای زائد دیود

این متد از لیزر موهای زائد، معمولاً با الکساندرایت مقایسه می‌شود. طول موج آن بیشتر است، بنابراین عمق نفوذ بیشتری دارد. استفاده از این متد به افرادی که پوست تیره‌تری دارند توصیه می‌شود. این نوع لیزر موهای زائد روشی بسیار پرکاربرد است. با پیشرفت روزافزون فناوری، می‌توان آن را یک روش تقریباً بدون درد دانست. در مقایسه با انواع دیگر روش‌های لیزر موهای زائد، درمان با لیزر دیود اغلب برای رسیدن به نتیجه مطلوب به جلسات کمتری نیاز دارد. البته تعداد جلسات بر اساس تنظیمات لازم برای هر فرد در نهایت متفاوت خواهد بود.

  1. لیزر موهای زائد روبی در تهرانپارس

روبی از اولین متدهای لیزر موهای زائد بود، که اکنون منسوخ شده است و دیگر کاربردی ندارد. این متد روی موهای نازک و روشن مؤثر بود و کاربرد زیادی برای افراد با پوست تیره و موهای ضخیم نداشت. استفاده از این متد موجب بروز عوارض پس از درمان می‌شود. توصیه متخصصان پس از استفاده از روبی، استفاده از کمپرس سرد و مسکن است. عوارض جانبی لیزر موهای زائد می‌تواند شامل تورم، درد شبیه به احساس آفتاب سوختگی و قرمزی در ناحیه درمان باشد. همه این عوارض جانبی را تجربه نخواهند کرد و برخی افراد به لیزرهای مختلف واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. از آنجا که پوست تیره به راحتی نور را جذب می‌کند، افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر مستعد سوزش به عنوان عارضه جانبی هستند، اما استفاده از لیزر مناسب برای جلوگیری از این امر کلیدی است.

  1. لیزر موهای زائد ND:YAG

این متد از روش‌هایی است که عملکرد سنگین دارد. متد ND:YAG، برای افرادی که پوست تیره و موهای ضخیم دارند بسیار مناسب است. این لیزر طول موج بالایی دارد، به همین دلیل احساس درد و سوزش بیشتری به دنبال خواهد داشت. یکی از عوامل مؤثر در دائمی بودن نتایج طول موج است. لیزر ND:YAG، به دلیل طول موج بالا بیشتر در ریشه مو نفوذ می‌کند و در طی چند جلسه نتایج دائمی خواهد داشت.

  1. لیزر موهای زائد IPL

اگر چه این متد در زیرگروه لیزرها دسته بندی می‌شود، اما درواقع پرتو نور است نه اشعه لیزر. IPL با نام پالس شدید نور شناخته می‌شود. بنابراین، همانطور که از نام آن پیدا است، نوری است که با پالس شدید به عمق پوست نفوذ می‌کند. در این روش طول موج و سطح قدرت را می‌توان با توجه به نیازهای افراد بر اساس رنگ پوست و ویژگی‌های مو تنظیم کرد.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد در مرکز لیزر تهرانپارس

حال که با انواع متدهای رفع موی زائد آشنا شدیم، به معرفی دستگاه‌هایی خواهیم پرداخت که در مرکز لیزر تهرانپارس، از آن‌ها برای از بین بردن موی زائد استفاده می‌شود.

 

دستگاه لیزر موهای زائد بر پایه متد الکساندرایت

این دستگاه دارای بخش‌های مختلف است که اجازه تنظیم قطر تابش و خنک کردن محل لیزر جهت کاهش درد و سوزش را فراهم می‌کند. دستگاه لیزر الکساندرایت که ساخت شرکت آمریکایی کندلا است، یکی از بهترین‌ها در حوزه خود است.

دستگاه لیزر موهای زائد بر پایه متد دیود

دیود وکتوز از بهترین دستگاه‌هایی است بر پایه تابش دیود کار می‌کند. این دستگاه برای افرادی که سبزه هستند مناسب ات و در طی درمان معمولاً درد خاصی احساس نمی‌شود. این دستگاه قطر تابش بالایی دارد و مانند دستگاه الکساندرایت از سیستم خنک کننده برای کاهش سوزش استفاده می‌کند. این دستگاه  دارای دو بخش به نام‌های سیستم بازیافت فوتون و سیستم خوانش ملانین است، که به ترتیب برای افزایش اثربخشی تا دو برابر و کاهش عوارض جانبی تعبیه شده‌اند.

دستگاه لیزر موهای زائد بر پایه متد ND:YAG

افرادی که پوست تیره‌ای دارند اشعه لیزر را بیشتر جذب می‌کنند، بنابراین ممکن است بیشتر از سایرین دچار سوختگی و عوارض پس از درمان با لیزر موهای زائد شوند. دستگاه‌هایی که برپایه متد ND:YAG کار می‌کنند، نسبت به الکساندرایت و دیود خطر کمتری برا افراد با پوست تیره دارند. البته این دستگاه برای انواع پوست مناسب است و قادر به ازبین بردن موهای نازک نیز می‌باشد.

مزایای استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

لیزرها برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید هستند. از مزایای آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیزها قادر هستند بدون آسیب به پوست دقیقاً موهای زائد را هدف قرار دهند، بنابراین دقیق هستند.
  • سرعت بالا یی دیگر از مزایای لیزر موهای زائد است. هر پالس لیزر قادر است تعدادی از موهای را هدف قرار داده و در کسری از ثانیه به آن‌ها آسیب برساند. نواحی کوچک مانند پشت لب را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد، و مناطق بزرگ مانند پشت یا ساق پا ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
  • اثربخشی مطمئنی دارد. بیشتر مراجعان بین 3 تا 7 جلشه شاهد ریزش و از بین رفتن موهای زائد خود هستند.

 

پیش از انجام لیزر چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند نباید بین 2 هفته تا یک ماه پیش از آغاز درمان از روش‌های اپیلاسیون برای از بین بردن موها استفاده کرد و بهتر است با تیغ و ژیلت ناحیه را اصلاح کنید. دلیل آن این است که اشعه لیزر قادر به تشخیص رنگدانه است و رنگدانه در ریشه مو قرار دارد، حال اگر موهای خود را ریشه کم کرده باشید، هدفی وجود ندارد که مورد حمله لیزر قرار بگیرد. این اولین مورد جهت رعایت قبل از انجام لیزر است.

مورد مهم دیگر این است که بهتر است در هفته پیش از درمان در معرض آفتاب شدید نباشید و حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که آفتاب سوختگی ممکن است عوارض لیزر را زیاد کند یا باعث احساس درد و سوزش در حین جلسه شود. زمانی که برای مشاوره به مرکز لیزر تهرانپارس مراجعه کنید، پزشک تمام این نکات را برای شما توضیح خواهد داد.

پس از انجام لیزر چه اقداماتی انجام دهیم؟

در روز پس از انجام لیزر ممکن است پوست شما قرمز باشد، مانند زمانی که آفتاب سوخته می‌شوید. اما جای نگرانی نیست، پمادهایی وجود دارد که برای از بین بردن این عارضه برای شما تجویز می‌شود. این قرمزی در افراد حساس ممکن است با درد و کمی سوزش همراه باشد، اما معمولاً چنین نیست و تنها نمود ظاهری دارد. بهتر است پس از لیزر تا یک روز به حمام نروید، به عبارت بهتر با آب داغ حمام نکنید.

سخن نهایی

داشتن موهای زائد یکی از مشکلاتی است که افراد را برای از بین بردن آن‌ها دچار چالش می‌کند. ضمن این که اپیلاسیون و اصلاح مکرر ممکن است به پوست آسیب برساند. در این بین، از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر یکی از روش‌های بسیار خوب است که نتایج طولانی مدت و در بسیاری موارد دائمی دارد.

برای دریافت مشاوره از مرکز لیزر در تهرانپارس همین حالا کلیک کنید و تماس فرمایید.

منبع:

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان