بهترین روش جوانسازی

  • خانه
  • -
  • بلاگ
  • -
  • بهترین روش جوانسازی
 بهترین روش جوانسازی

بهترین روش های جوانسازی در شرق تهران تهرانپارس

بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس: بسیاری از ما نسبت به اینکه این که اثرات بالا رفتن سن را بر چهره و اندام خود ببینیم احساس خوبی نداریم. به همین دلیل اغلب به دنبال راه‌هایی هستیم تا این اثرات رااز بین ببریم یا روند بروز آن‌ها را تا حد امکان کند کنیم. خوشبختانه پیشرفت‌های حوزه زیبایی، امکاناتی را فراهم کرده است تا با استفاده از روش‌های خاصی فرایند جوانسازی پوست صورت بگیرد. با ما در این مقاله از بهترین مرکز بوتاکس تهرانپارس همراه باشید، تا پاسخ سؤالات خود  را در خصوص بهترین روش جوانسازی پوست بدست آورید.

جوانسازی پوست چیست؟

به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، چاق و لاغر شدن، بودن در معرض آفتاب و بیماری‌های مختلف، افراد ممکن است آثاری مانند چین و چروک را روی پوست خود ببینند. جوانسازی به درمان‌هایی گفته می‌شود که در جهت از بین بردن این آثار تلاش می‌کند. برجسته‌ترین روش‌های جوانسازی پوست عبارتند از:

  • درمان با لیزر CO2
  • تزریق فیلر(filler injection)
  • بوتاکس
  • لایه برداری شیمیایی
  • Microdermabrasion
  • Microneedling
  • هایفو(HIFU)

جوانسازی پوست با لیزر CO2بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس

لیزر CO2 یکی از  روش‌های رایج و پر بازده برای لایه سازی پوست یا به اصطلاح علمی resurfacing است. در این روش پزشک تنظیمات دستگاه را به گونه‌ای انتخاب می‌کند که اشعه لیزر تا عمق مشخصی نفوذ کند. برخورد لیزر با پوست آن را تحریک به تولید کلاژن بیشتر می‌کند. در نتیجه فرآیند کلاژن سازی و تحریک پوست، چین و چروک آن کم می‌شود و عارضه‌هایی مانند رد آکنه و آفتاب سوختگی از بین می‌رود. این نوع لیزر از نظر اثربخشی محدودیتی بین انواع پوست‌ها ندارد و معمولاً برای همه مناسب است. آنچه باید در نظر بگیرید این است که، آکنه فعال نداشته باشید و از مصرف داروهای استروئیدی ۱۸ ماه گذشته باشد. البته توصیه‌های لازم در جلسات مشاوره به شما داده می‌شود.

تزریق فیلر(filler injection)

با کلمه فیلر به معنی پرکننده به راحتی می‌توانیم به عملکرد این نوع از جوانسازها پی ببریم. فیلرها مواردی هستند که به زیر پوست تزریق شده و باعث باز شدن آن و در نتیجه از بین رفتن چین و چروک می‌شوند. علاوه‌بر این فیلرها باعث بازیابی حجم از دست رفته صورت و لب‌ها نیز می‌شوند. یکی از مزایای کمتر شناخته شده برخی از فیلرها، توانایی آن‌ها در تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن است. همچنین فیلرها به کاهش سیاهی دور چشم و اثر زخم کمک می‌کنند. شناخته شده‌ترین انواع فیلر، تزریق چربی و ژل است.

  • تزریق چربی بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس

از روش تزریق چربی، به عنوان جابجایی چربی(fat transfer) نیز یاد می‌شود. این نامگذاری به این دلیل است که چربی لازم برای جوانسازی پوست، از بدن خود مراجع گرفته می‌شود. در بهترین مرکز بوتاکس تهرانپارس، این فرآیند دارای سه مرحله است. مرحله اول استخراج چربی مورد نیاز از نواحی دارای چربی زیاد است. این مرحله با انجام جراحی های بسیار کوچکی توسط بهترین پزشک تهرانپارس انجام می‌شود. سپس در مرحله دوم، چربی استخراج شده پالایش می‌شود تا خون و مواد اضافی از آن جدا شوند. در مرحله سوم، چربی که در سرنگ‌هایی برای تزریق آماده می‌شود و به نقاط مشخص شده جهت رفع آثار پیری و سایر عارضه‌های پوستی تزریق می‌شود. این روش برای افرادی که علاوه‌بر جوانسازی قصد افزایش حجم در نواحی مختلف را دارند نیز مناسب است.

این روش مزیت‌های بسیاری دارد، شاید مهم‌ترین مزیت آن این باشد که چون چربی از بدن مراجع گرفته شده است، با ایجاد حساسیت همراه نیست. همچنین تزریق چربی از روش‌های کم تهاجم است و نتیجه‌ای بسیار طبیعی دارد.

  • تزریق ژل بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس

ژل‌ها موادی هستند که به زیر پوست تزریق شده و با حجم دهی به منطقه تزریق به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. در بین روش‌های جوانسازی، تزریق ژل‌های پرکننده بیشترین نیاز به تکرار را دارند. در واقع شما نمی‌توانید ژلی بیابید که برای همیشه شکل اولیه خود را نگه دارد. از ژل می‌توان برای بزرگ کردن لب‌ها، فرم دهی به چانه و خط فک، از بین بردن چین و چروک و از بین بردن خط اخم استفاده کرد. انواع ژل‌هایی که در بهترین مرکز بوتاکس تهرانپارس استفاده می‌شوند، عبارتند از: رووفیل، پرفکتا، نورامیس و النسا.

بوتاکس بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس

زیبایی و جوانسازی

تزریق بوتاکس یا همان سم بوتولینوم نوع A، یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی غیر جراحی است که توسط بهترین دکتر حکیمیه انجام می‌شود. نکته‌ای که در خصوص بوتاکس وجود دارد، این است که نمی‌تواند چین و چروک‌ها را از بین ببرد، بلکه با از کار انداختن موقت ماهیچه‌ها که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند، وظیفه خود را عملی می‌کند. به بیان دیگر، بوتاکس قادر است جوانسازی را با مسدود کردن مستقیم اعصاب صورت که به ماهیچه‌های شما دستور انقباض می‌دهند، انجام دهد. تزریق بوتاکس از آن دسته درمان‌هایی است که نیاز به تکرار مجدد دارند، چرا که دائمی نیست. بنابراین با صلاحدید پزشک باید هر چند وقت برای انجام مجدد به مطب مراجعه کنید.

لایه برداری شیمیایی(chemical peels

لایه برداری پوست با استفاده از مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک اسید انجام می‌شود. در طی این فرآیند، سالیسیلیک اسید سلول‌های پوست را پاکسازی کرده و سلولل‌های کهنه را از بین می‌برد. سپس وقتی سلول‌های جدید در حال رشد هستند، جوانسازی صورت می‌گیرد. برخی لایه‌برداری‌های سطحی می‌تواند در منزل نیز انجام شود، اما پاکسازی عمیق‌تر که با مواد شیمیایی تجویزی صورت می‌گیرد در بهترین مرکز بوتاکس تهرانپارس تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

Microdermabrasion

این روش نیز یکی از اشکال لایه‌ برداری پوست است. در microdermabrasion، از کریستال‌هایی برای اسکراب صورت استفاده می‌شود. این کریستال‌ها توسط یک ستگاه مخصوص به صورت شلیک شده و پس از لایه برداری توسط بخش دیگری از دستگاه مانند جارو برقی مکیده می‌شوند. نوع دیگری از microdermabrasion وجود دارد، که در آن به جای کریستال‌ها از یک قسمت عصایی شکل با سر الماس برای لایه‌برداری استفاده می‌شود. این که چند جلسه نیاز است، توسط بهترین دکتر حکیمیه پس از معاینه پوست شما مشخص می‌شود.

microneedling

Microneedleng که با نام درمان القایی کلاژن نیز شناخته می‌شود، روشی است. نیمه تهاجمی که در طی آن صدها سوزن با فشاری کنترل شده به سطح پوست نفوذ کرده و آسیب‌هایی جزئی در محل درمان ایجاد می‌کنند. به این ترتیب پوست ترغیب می‌شود تا برای درمان محل برخورد سوزن‌ها کلاژن بیشتری تولید کند، به این ترتیب جوانسازی صورت می‌گیرد. پوست در نتیجه این محرک، ضخیم‌تر شده و آثار چین و چروک و جای زخم روی آن به حداقل می‌رسد.

هایفو(HIFU)

جوانسازی پوست به روش هایفو، با استفاده از اعمال فراصوت به ناحیه مورد درمان صورت می‌گیرد. برخورد این امواج دمان منطقه مورد نظر را بالا برده و باعث ایجاد آسیب در سلول‌ها می‌شود. سپس پوست بازسازی خود را آغاز کرده و با تولید کلاژن بیشتر در طی ترمیم خود باعث جوانسازی می‌شود. امواج فراصوتی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد، با امواجی که در عکس برداری استفاده می‌شوند متفاوت است. HIFU از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن مناطق مورد درمان بدن استفاده می‌کند.

در بهترین مرکز بوتاکس تهرانپارس، این فرآیند به این صورت است که پزشک ابتدا محل مورد نظر را تمیز کرده و ژلی مخصوص را روی آن اعمال می‌کند. سپس دستگاه هایفو را راه‌اندازی کرده و امواج فراصوت را به ناحیه اعمال می‌کند. هر جلسه از این درمان معمولاً بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

کلاژن سازی؛ راه جوانسازی پوست

آن چه در این مقاله دیدیم، بیانگر این حقیقت است که بهترین راه‌های جوانسازی پوست، کمک به کلاژن سازی بیشتر هستند. کلاژن پروتئینی است که در بدن فراوانی بالایی دارد و تقریباً در تمام اندام‌ها دیده می‌شود. این پروتئین عامل کشسانی بودن پوست است. بنابراین هرچه بیشتر باشد، بروز چین و چروک کمتر شده و آثار عارضه‌های پوستی مانند جای زخم و آکنه را به حداقل می‌رساند.

توصیه‌هایی برای کند کردن روند پیری پوست

خواه ناخواه در اثر بالا رفتن سن آثاری بر پوست مشاهده می‌شود. برای آنکه این روند به حداقل برسد خوب است مراقبت‌هایی توسط هر فرد صورت بگیرد. باید به این موضوع توجه کرد که حتی اگر درمان‌های جوانسازی نیز صورت بگیرد، با انجام این توصیه‌ها و مراقبت‌ها نتیجه بهتری مشاهده خواهد شد.

اولین و مهم‌ترین توصیه نوشیدن آب به مقدار کافی است. بسیار مهم است که بدن را هیدراته نگه داریم. به این ترتیب آب کافی در بافت‌های بدن و سلول‌ها ذخیره خواهد شد که همین موجب جوان ماندن می‌شود.

مورد بعدی داشتن سبک زندگی مناسب است. یکی سبک زندگی خوب شامل وعده‌های غذایی سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان در کنار ورزش است. از انجام حرکات یوگای صورت غافل نشوید. این حرکات می‌توانند در دراز مدت چین و چروک را کم کنند و حجم صورت را در سطح خوبی نگه دارند.

سخن پایانی

جوانسازی پوست نیازمند ترکیبی از مراقبت‌های خانگی و کلینیکی است. اگر در سنین جوانی هستید، به مراقبت‌های خانگی و سبک زندگی خود توجه کنید تا در سنین بالاتر با مشکلات کمتری روبرو باشید. برای افراد مسن یا کسانی که به دلیل بیماری دچار عارضه پوستی هستند. توصیه این است که با استفاده از روش‌های نامبرده، درمان را آغاز کرده و سپس با مراقبت‌های خانگی شرایط را پایدار نگه دارند.

منابع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/hifu-facial#procedure

برای دریافت مشاوره بهترین روش جوانسازی در تهرانپارس همین حالا تماس فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
مشاوره آنلاین رایگان
Call Now Buttonتماس سریع با کارشناسان